نمایشگاه های هنرهای تجسمی به مناسبت هفته هنرهای انقلاب افتتاح شد


ساعت: 09:07
تاریخ انتشار: 21.01.1401
کد خبر: 1820815

همزمان با سالروز شهادت سید مرتضی آوینی و آغاز هفته هنرهای انقلابی، نمایشگاه هنر انقلاب اسلامی متشکل از آثار تجسمی انقلاب اسلامی با دبیری مسعود شجاعی طباطبایی از شنبه 20 فروردین افتتاح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید مسعود شجاعی طباطبایی، مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در مراسم افتتاحیه نمایشگاه های تجسمی به مناسبت هفته هنر انقلاب گفت: عموم علاقمندان خواهند بود.

شجاعی طباطبایی درباره برگزاری نمایشگاه های هنری مرتبط با بزرگداشت هفته هنر انقلاب حوزه هنری، با اشاره به اینکه همزمان با هفته هنر انقلاب، حوزه هنری 4 نمایشگاه هنری برگزار کرد، گفت: حوزه هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی. جهت گیری این بود که بسته های نمایشگاهی هفته هنر انقلاب را به 30 مرکز استان اهدا کردیم و همزمان تندیس شهید آوینی را در هر استان تقدیم کردیم.

دبیر نمایشگاه هنر انقلاب در خصوص جزئیات نمایشگاه های افتتاح شده امروز گفت: این اولین نمایشگاه در قسمت پوستر است که شامل 30 پوستر برگرفته از سخنان و نوشته های شهید آوینی است. این پوسترها توسط گرافیست های مطرح طراحی شده است.

وی افزود: نمایشگاه عکس این رویداد در گالری شماره یک خانه عکاسان ایران برپا شد که با آثاری از دو رویداد میزبان مخاطبان است. اولین حادثه مربوط به ابراهیم عسگرزاده بود که به شدت جان باخت. آقای عسگرزاده عکس هایی از دوران جوانی خود از خط مقدم دارد که تا به حال دیده نشده است. رویداد بعدی مربوط به عکس های میشل استبن عکاس فرانسوی است که 4 عکس در ابعاد بزرگ از روزهای پیروزی انقلاب اسلامی را نشان می دهد.

شجاعی طباطبایی درباره نمایشگاه نقاشی با عنوان «هنر انقلابی» نیز گفت: نمایشگاه نقاشی این رویداد متشکل از 20 اثر از گنجینه های هنری خلق شده در سال های اول انقلاب در گالری شماره 2 خانه هنر به نمایش گذاشته شد. عکاسان. از همان ابتدا 65 پوستر با محوریت انقلاب هنر، فرهنگسرای نیاوران و بنیاد شهید به نمایش درآمد. همچنین قرار است این پوسترها در فضاهای تبلیغاتی شهری به نمایش درآیند.

وی در پایان از تمامی علاقمندان به دیدن این آثار دعوت کرد و گفت: علاقه مندان به بازدید از این آثار می توانند با مرکز هنرهای انقلاب اسلامی واقع در خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ تماس بگیرند.

این نمایشگاه ها با حضور محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری، مججل الدین معلمی معاون هنری حوزه هنری و جمعی از هنرمندان تجسمی از جمله علیرضا ذاکری، عبدالحمید گادریان و محمد حسینیک برگزار شد. و سینما

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید