مهلت ارسال آثار به جشنواره هنرهای تجسمی فجر تمدید نخواهد شد


ساعت: 15:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۷
کد خبر: 1918683

دبیرکل پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: پانزدهمین جشنواره تجسمی فجر طبق برنامه خود پیش رفته و مهلت ارسال آثار به دبیرخانه تمدید نخواهد شد. بنابراین هنرمندان تا ساعت 17:00 روز 29 دسامبر 1401 مهلت دارند تا ثبت نام و آثار خود را ارسال کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ستاد خبری جشنواره، سید عباس میرهشمی دبیرکل پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر ضمن تشریح منطق تغییرات مورد انتظار در این دوره از جشنواره اظهار داشت: سال گذشته در چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر برگزار شد. به این نتیجه رسیدند که اکنون پس از گذشت 14 دوره زمان ارزیابی و بازنگری مسیر طی شده است تا ادامه جشنواره در آینده به نفع هنر، هنرمند و جامعه باشد.

وی ادامه داد: بر این اساس مطالعات و تحقیقات خود را پیرامون جشنواره آغاز کردیم و با بسیاری از هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی به بحث و تبادل نظر پرداختیم. در پایان ساختار جدیدی پیشنهاد شد که بر اساس آن دیواره موجود بین رشته ها نازکتر و کوتاهتر می شود. تصمیم بر این شد که در بخش‌هایی که گرایش‌های هنری به‌عنوان رشته‌ها نهادینه شده‌اند تغییراتی ایجاد شود و گرایش‌ها در رشته‌ها ادغام شود تا گرایش‌ها در کنار هم قرار گیرند و ارزیابی شوند. بنابراین توجه ما به مفاهیم آنها معطوف است نه دیوار موجود بین رشته ها. اکنون باید به موضوعات میان رشته ای که بتواند بیان مناسب تری را برای جامعه به ارمغان بیاورد بیشتر توجه شود تا از این طریق شاهد رشد همزاد هنر و هنرمند و نزدیکی جشنواره به اهداف آن باشیم.

میرهشمی یادآور شد: در دوره پانزدهم به دلیل تغییر دولت و جابجایی مدیران و سیاستمداران در عرصه تجسمی، امکان اجرای تغییرات مورد نظر در جشنواره وجود نداشت. چرا که مدیران جدید باید از این تغییرات آگاه می شدند و خود را با رویکرد جدید جشنواره همراه می کردند. از این رو مقرر شد تغییرات پیش بینی شده برای دوره های آتی بررسی و ارزیابی شود تا افق جشنواره تجسمی فجر روشن شود.

وی بیان کرد: امسال سعی کردیم با هماهنگی مدیران و سیاستمداران جشنواره روند تغییرات را آغاز کنیم و گام های اولیه را برداریم. بنابراین گرایش هایی را که قبلاً به عنوان رشته در جشنواره تجسمی فجر ایجاد شده بود، بازگردانیم. ما زمینه حجم را ایجاد کردیم و گرایش های مجسمه سازی، سفال و سرامیک و چیدمان را در زیر آن قرار دادیم. امیدوارم اگر مسیر جدید مثبت ارزیابی شود، در سال های آتی جشنواره با قدرت و جدیت بیشتری دنبال شود تا رشته ها و گرایش های هنری در جای خود قرار گرفته و مورد تقدیر قرار گیرد.

دبیرکل پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با تاکید بر لزوم نقد رویکرد جدید جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: تغییرات مورد انتظار در جشنواره ممکن است با انتقاد هنرمندان و منتقدان مواجه شود که جای توجه و تأمل دارد. و ما علاقه مند به انتقادات و نظرات کارشناسان در این زمینه هستیم. جشنواره فجر باید هر از چند گاهی به بلوغ بیشتری برسد و طرح چنین بحث هایی می تواند جشنواره را در مسیر درست تری حرکت دهد.

سید عباس میرهشمی در قسمت پایانی سخنان خود اظهار داشت: با توجه به برنامه هر ساله جشنواره هنرهای تجسمی فجر و با توجه به اینکه هنرمندان زیادی در این عرصه پیگیر هستند، باید بگویم پانزدهمین جشنواره تجسمی فجر طبق برنامه ایشان پیش رفته است. و مهلت ارسال آثار به دبیرخانه تمدید نخواهد شد. بنابراین هنرمندان تا ساعت 17:00 روز 29 دسامبر 1401 مهلت دارند تا ثبت نام و آثار خود را ارسال کنند. امیدوارم هنرمندانی که علاقه مند به شرکت در جشنواره پانزدهم هستند در فرصت باقی مانده آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند تا بر اساس زمان بندی اعلام شده نسبت به داوری و انتخاب آثار اقدام کنیم و در نهایت نمایشگاهی شایسته از آثار انتخاب شده

دیدگاهتان را بنویسید