چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در تربت حیدریه آغاز به کار کرد


ساعت: 16:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۵
کد خبر: 1805842

نخعی نیا گفت: همزمان با سراسری چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر شهرستان های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجموعه تاریخی و فرهنگی قطب الدین حیدر آغاز به کار کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فاطمه نخعی نیا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت حیدریه صبح امروز در حاشیه افتتاحیه این جشنواره در گفت و گو با صبح توس، اظهار داشت: این جشنواره در سال 1394 به صورت رسمی برگزار شد. وی گفت: همزمان با سراسر کشور، چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در شهرستان های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجموعه تاریخی و فرهنگی قطب الدین حیدر آغاز به کار کرد.

وی تصریح کرد: این جشنواره در 13 شهر خراسان رضوی و در منطقه تربت حیدریه برگزار شد، هنرمندان تجسمی، خوشنویسان و عکاسان از 15 تا 19 بهمن ماه آثار خود را به نمایش گذاشتند.

مدیر فرهنگ و مدیریت تربت حیدری گفت: این جشنواره با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد، کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر و انجمن های هنرهای تجسمی، خوشنویسان و عکاسان در مجموعه تاریخی شهر برگزار می شود. قطب الدین حیدر.


اولین نگارخانه تربت حیدریه افتتاح شد

مهدی زاهدی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تربت حیدریه از افتتاح نخستین نگارخانه تربت حیدریه همزمان با چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر خبر داد و افزود: هنرمندان ارزشمندی را برای آموختن راه اندازی کردیم. حضور بیشتر هنرمندان با جامعه به ویژه هنرمندان جوان و در حال رشد و استعدادیابی و سرگرمی برای خانواده ها و همچنین توجه بیشتر به مجموعه تاریخی قطب الدین حیدر.

وی گفت: تمامی هزینه های این نگارخانه بر عهده خیرین و شهروندان فرهنگی بوده و هیچ هزینه ای در این زمینه از سوی شهرداری انجام نشده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تربت حیدری گفت: تربت حیدری با وجود ظرفیت غنی و قوی در عرصه فرهنگ و هنر، متاسفانه از نظر زیرساخت های فرهنگی و هنری از امکانات کمتری برخوردار است و به همین دلیل قدم اول را برداشت. در زمینه زیرساخت ها یک گالری ایجاد کردیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید