پوستر چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر رونمایی شد

ساعت: 16:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۷
کد خبر: 1801374

پوستر چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با طراحی مسعود نجابتی رونمایی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسعود نجابتی، گرافیست درباره طراحی پوستر جشنواره گفت: این پوستر در دسته پوسترهای تایپوگرافی قرار می گیرد. این مقاله علاوه بر رسالت خود با تبدیل شدن به فرمی متناسب با محتوا در نگارش پوستر به عنوان یک اثر تصویری مستقل و با هویت، به دنبال ایجاد ارتباط لازم و ماندگاری در ذهن مخاطب است.

نجابت طراحی حروف می افزاید: «به طور کلی وقتی حروف در یک موقعیت مستقل و متفاوت در صفحه ظاهر می شوند، بیان بصری آن تقویت کننده و یکی دیگر از ویژگی ها و مزیت های نوشتن است.» به عبارت دیگر، جلوه تایپوگرافی خوانده می شود و می بیند؛ به دلیل استفاده از علائم حروف الفبا حداقل برای مخاطب خاص خوانا بوده و از نظر داشتن شکل و فرم خاص یک تصویر است. این ظاهر خاص، نوشتار را نیز مشخص می‌کند و این شناسایی با منطقی که از طبیعت هنرهای تجسمی به دست می‌آید مطابقت دارد و برای مخاطب معنا پیدا می‌کند و ارتباطی ارگانیک با محتوا ایجاد می‌کند.

طراح پوستر چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر ادامه داد: بسیاری اوقات به دلیل گستردگی یا پیچیدگی موضوع، اتخاذ این روش بهترین گزینه برای رسیدن به هدف است. از آنجایی که حوزه وسیع و متنوع هنرهای تجسمی نیاز به ارائه در چارچوبی محدود دارد، به مبانی هنرهای تجسمی متوسل شوید و از اشکال آشنای خط، نقطه، سطح و اشکال هندسی مانند مربع، دایره، مثلث، رنگ های اصلی و بافت استفاده کنید. . هنرهای تجسمی به نوعی حضور دارند و فصل مشترک همه رشته ها هستند، در قالب واژه فجر که نام و هویت این جشنواره است تا حد زیادی پاسخگوی انتظارات یک پوستر است.

2d9fbc22 1a10 4c56 abd8 1e8f45e98a32 خبر خاکستری

نجابتی که پیش از این طراحی پوستر جشنواره هنرهای تجسمی فجر را بر عهده داشت، افزود: با وجود اینکه قبلاً در طراحی پوستر فجر این موضوع را تجربه کرده ام، سعی کرده ام نسخه دیگری از ظرفیت و قابلیت های خوشنویسی فارسی را در اشکال هندسی تکمیل کنم. مشاهده و نمایش و تا حد زیادی سادگی و ایجاز در طراحی کلمات با استفاده از حداقل عناصر بصری.

چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر هم اکنون در مؤسسه فرهنگی هنری صبا در حال دریافت آثار است. جشنواره هنرهای تجسمی فجر از جمعه 15 بهمن ماه در هنرستان هنرهای زیبا اجرای خود را آغاز می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید