معرفی دبیر و شورای سیاسی چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر

زمان: 15:15
منتشر شده در: 1400/07/28
کد خبر: 1777843

اعضای شورای سیاسی و دبیرکل چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با حکمی از سوی محمود شالویی ، سرپرست معاونت هنری وزارت فرهنگ و رهبری اسلامی معرفی شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمود شالویی سرپرست معاونت هنری وزارت فرهنگ و رهبری اسلامی در اولین جلسه شورای سیاسی چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر تصمیمات اعضای شورا را تصویب کرد و سید عباس میرهاشمی به عنوان دبیر چهاردهم انتخاب شد. جشنواره هنرهای تجسمی فجر.

سرپرست معاونت هنری هادی مظفری را به عنوان رئیس شورای سیاسی چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر منصوب کرد ، سیدعباس میرهاشمی و مسعود نجابتی به عنوان اعضای شورای سیاسی جشنواره اهدا شدند.

همچنین طبق اعلام شورا ، سرپرست معاونت هنری سیدعباس میرهاشمی را به عنوان دبیرکل چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر منصوب کرد. در این جمله آمده است:

“هنرهای تجسمی بدون شک زیباترین جلوه های جلال ایران اسلامی و اندیشه هنری والای هنرمندان سرزمین ما را به تصویر کشیده است. بنابراین ، جشنواره هنرهای تجسمی فجر با جنبه انقلابی و زیبایی شناسی منحصر به فرد خود در بین ایام دهه فجر از جایگاه غیرقابل انکاری برخوردار است. جشنواره های انقلاب اسلامی ».

هنرمند گرامی آقای سیدعباس میرهاشمی

با توجه به آمادگی هنری جنابعالی و همچنین تجربه دبیر در دوره های قبلی جشنواره و نظر شورای سیاسی چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر ، شما را به عنوان دبیرکل این جشنواره منصوب می کنم.

امیدواریم چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در بهترین شکل و با بالاترین کیفیت برگزار شود و نشان دهنده قابلیت های هنر امروز ایران با استفاده از ظرفیت دبیرخانه و با همکاری شورای سیاستگذاری و دبیران جشنواره باشد. داورانی که هنرمندان برجسته ای هستند

از خداوند متعال برای شما آرزوی موفقیت دارم. »

محمود شالویی با اشاره به سابقه جشنواره هنرهای تجسمی فجر ، گفت: برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر از نظر کیفیت ، هنر و اجرا اهمیت دارد و ظرفیت هنرهای تجسمی می تواند به برگزاری بهتر جشنواره کمک کند.

سرپرست قائم مقام وزیر هنر گفت: در شکل اجرایی جشنواره باید تمام تلاش خود را برای عملکرد بهتر به منظور جذب عموم مردم به جشنواره و توجه به رشد و توسعه این جشنواره در جامعه هنری انجام داد. و فضای هنری

شالویی در ادامه بر اهمیت بخش تحقیق و پیشینه این بخش در دوره های گذشته جشنواره تاکید کرد و گفت: با توجه به ظرفیت استثنایی که در جشنواره در بخش تحقیق وجود دارد ، دانشگاهیان حوزه هنرهای تجسمی باید به یکدیگر متصل شوند. با جشنواره هنرهای تجسمی فجر “تحقیقات دانشگاهی برای تحقیقات با کیفیت بالا در جشنواره استفاده می شود.

وی افزود: از اولین دوره جشنواره ، دبیران و دبیرخانه جشنواره سعی کردند جایگاه جشنواره و بخشهای مختلف هنرهای تجسمی را در بین موسسات دولتی و خصوصی و عموم مردم ارتقا دهند. این.

در ادامه این نشست ، هادی مظفری ، مدیرکل هنرهای تجسمی با اشاره به تجربیات اخیر و تلاش برای احیای برخی از بخشهای فراموش شده در هنرهای تجسمی و همچنین کمک به اقتصاد هنر با حضور گالری ها ، گفت: شاخص هنرهای تجسمی با دبیرخانه در جشنواره ما توانستیم بخش زیادی از مخاطبان را به جشنواره هنرهای تجسمی هدایت کنیم. همکاری هنرمندان و دانشمندان در بخشهای شورای سیاستگذاری ، دبیرخانه و داوری و همچنین مشارکت در بخشهای ویژه فرصتی عالی برای ارائه هنرهای تجسمی تا حد امکان به عموم بود.

پس از جلسه ، اعضای شورا رویکردهای چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر و دعوت از جشنواره را بررسی کردند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید