هزینه تنظیم سند به نام دفاتر به عهده دولت / معاونین بازنشانی سهم دولت در دفاتر اسناد رسمی می باشد.

وی افزود: دفاتر اسناد رسمی علاوه بر تنظیم سند رسمی، اسناد لازم الاجرا نیز محسوب می شوند و هم اکنون تمامی مراحل تنظیم اسناد در این دفاتر به صورت الکترونیکی انجام می شود.

رئیس کانون سردفتران و مسئولان استان قزوین ادامه داد: حذف سردفتران منجر به حذف سردفتران می شود که ضرر آن بر عهده مردم خواهد بود بنابراین برخی اظهارنظرها در توجیه حذف این دفاتر توجیهی ندارد. .

هورشیدی گفت: در کشور ما از ظرفیت دفاتر اسناد رسمی به خوبی استفاده نمی شود در حالی که فعالیت این دفاتر ثبات مالی و حقوقی را در جامعه حفظ می کند اما امروزه یکی از معضلات مربوط به هزینه کرد دولت در دفاتر است.

ساخت و ساز غیرمجاز در حاشیه شهر قزوین به دلیل نداشتن سند رسمی است

وی اذعان داشت: خدمات مشاوره رایگان بوده و روزانه 600 ساعت خدمات مشاوره ارائه می شود.

این مسئول گفت: برخی از کوهنوردی ها و زمین خواری هایی که امروز انجام می شود به دلیل نبود اسناد رسمی است اما خوشبختانه بیش از 95 درصد منابع ملی استان قزوین دارای سند و تا پایان سال 100 درصد است. این منابع مستند خواهند شد.”

رئیس اتحادیه ثبت احوال و کارمندان استان قزوین افزود: ساخت و سازهای غیرمجاز بسیاری در حاشیه شهر قزوین به دلیل نداشتن سند رسمی انجام شده که هزینه های زیادی را به مردم و دولت تحمیل می کند.

هورشیدی ادامه داد: در حال حاضر 136 سردفتر در استان قزوین مشغول به کار هستند که 38 تا 39 نفر از آنها در قزوین هستند. خوشبختانه تخلفات کیفری در سرویس های رسمی بسیار نادر است اما در این سرویس ها تخلفات انتظامی وجود دارد و متخلفان با آن برخورد می کنند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان ثبت، مرکز، سازمان امور مالیاتی، سازمان بازرسی کل کشور و کمیسیون های مختلف کار دفاتر اسناد رسمی را کنترل می کنند که هر شش ماه یکبار بازرسی می شود.

درخواست جدی ما کاهش هزینه های تهیه مدارک است

این مسئول گفت: فقط استعلام های دریافتی به صورت دستی انجام می شود و تمامی مراحل در دفاتر به صورت الکترونیکی انجام می شود چرا که مکاتبات دستی به هیچ عنوان پاسخ داده نمی شود.

رئیس کانون دبیران و مسئولان استان قزوین تاکید کرد: درخواست جدی ما کاهش هزینه های تدوین اسناد است اما اقدامی در این راستا انجام نمی شود و مجلس و نمایندگان مجلس باید این موضوع را حل کنند.

هورشیدی اضافه کرد: در حال حاضر تهیه سند خودرو بیش از 50 میلیون تن هزینه دارد و آن هم در حالی که این قیمت حتی متعلق به ما نیست بلکه از طرف ما و دولت است. به همین دلیل از نمایندگان مجلس می خواهیم که این موضوع را جدی بگیرند.

وی افزود: ما بخش خصوصی هستیم و از دولت پولی دریافت نمی کنیم بنابراین از مجلس می خواهیم در سند هزینه های دولت را به صفر برساند که در این صورت درآمدهای ما شفاف خواهد شد و این تنها بر عهده نمایندگان مجلس است. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید