مدارک الکترونیکی ظرف یک ماه آینده معرفی می شود / مسئول تنظیم سند با دفاتر


ساعت: 14:41
تاریخ انتشار: 1401/03/11
کد خبر: 1843165

بابایی گفت: اقدامات ارزنده سازمان ثبت اسناد و املاک الکترونیکی شدن اسناد است که از ماه آینده عملیاتی می شود و هیچ سند فیزیکی را در اختیار مردم قرار نمی دهد و تمامی موارد مربوط به سند در سامانه بارگذاری و در دسترس خواهد بود. سیستم مربوطه.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در جلسه امروز شورای قضایی استان مرکزی گفت: در حال حاضر در دوره تحول و تعالی قوه قضائیه قرار داریم و چندین شاخص مهم وجود دارد که یکی از آنهاست. که همان تحول سازمان ثبت اسناد و املاک است و این فرآیند ایجاد و بهبود فرآیندهاست و برکات زیادی خواهد داشت که از برکات مهمی برای کاهش مفاسد اداری، تسریع در رسیدگی و صحت اعمال و جلوگیری از جعل است. . .

بابای بیان کرد: اجرای طرح تحول و تعالی فرآیندهای هوشمند باعث می شود تعداد افراد متکی به مراکز دادگستری به حداقل برسد و در نتیجه از حجم ورودی ها کاسته می شود که ضمن رعایت حقوق، رسیدگی به پرونده ها را سرعت می بخشد. زمان .. بابا

وی ادامه داد: در راستای اجرای سند تحول و تعالی قوه قضائیه الکترونیکی شدن اسناد نیز در نظر گرفته شده و به این ترتیب سندی در اختیار مردم قرار نمی گیرد که در نهایت با بارگذاری در کاهش خطای انسانی از جعل، تکرار و استعلام جلوگیری می شود. ، منجر به افزایش رضایت انسان می شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: فرآیند الکترونیکی و هوشمندسازی کلیه فرآیندهای ثبت شرکت ها، اصلاح روش ها و اصلاح برنامه های نرم افزاری از جمله سیاست های سند تحول و تعالی قوه قضائیه است. ممکن است این موضوع باعث کاهش نارضایتی مردم و به ویژه کاهش چند روزه بازداشت شود.

بابایی یادآور شد: یکی از اولویت ها و سیاست های سازمان ثبت اسناد و املاک در دوران تحول و تعالی قوه قضائیه تکریم ارباب رجوع و جلب رضایت مردم است و این موضوع برای همه قوه قضاییه و مدیران اجرایی می شود. و کارکنان در دفتر ثبت «اسناد باید حاصل فعالیت آنها باشد تا رضایت مردم را جلب کند.

وی افزود: اقدامات ارزنده سازمان ثبت اسناد و املاک، الکترونیکی شدن اسناد است که تا یک ماه آینده عملیاتی می شود و با اجرای آن هیچ سند فیزیکی در اختیار مردم قرار نمی گیرد، بلکه تمام مسائل مربوط به سند در سیستم مناسب آپلود و قابل دسترسی خواهد بود.”

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: نقش مشاوران املاک و خودرو همانطور که در قانون تجارت تصریح شده نقش دلالی است و اختیار تنظیم سند را ندارند و مسئولیت تنظیم سند بر عهده دفاتر خواهد بود.

بابایی ادامه داد: رضایتمندی مردم در این حوزه یکی از اهداف دوران تحول و تعالی است و همواره تاکید شده است که در نامه های اداری جنبه تشریفاتی حذف و نتیجه نهایی در نظر گرفته شود و مدیران باید این امر را رعایت کنند. صبور. در مواجهه با مردم.”

وی گفت: 1200 چالش در این حوزه شناسایی و احصا شده و راهبردهای آن تعریف شده است که در نهایت منجر به 7 ابرچالش و هفت راه حل شد که ثبت مالکیت یکی از چالش های این حوزه است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: صدور سند اسناد رسمی در تمامی اراضی به میزانی که وجود دارد الزامی است و با صدور سند مالکیت تثبیت و ورود قضایی خواهد شد. بدن کاهش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: استان مرکزی از نظر سلامت اداری و قضایی یکی از استان های خوب است و مسائل و مشکلات این مجموعه به خوبی مدیریت می شود و قضات هشیار در این استان خدمات ارائه می دهند که قابل تقدیر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید