تمهیدات لازم برای تنظیم بازار در عید و ماه مبارک رمضان / گسترش هوشمند به عنوان یک ابزار خوب تنظیم بازار عمل کرد


ساعت: 12:23
تاریخ انتشار: 14/01/12/01
کد خبر: 1809873

در گفت و گو با مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور اشاره شد؛

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور با اشاره به نقش دولت در خرید و نگهداری کالاهای اساسی، از خرید و نگهداری میوه و کالاهای اساسی برای تنظیم بازار شب عید خبر داد و گفت: این کالاها به علاوه بر بازاریابی، هوشمندانه توزیع شده است.

اسماعیل گادری فر مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی درباره اقدامات انجام شده برای تنظیم بازار کالاهای اساسی در آستانه نوروز گفت: تمام تلاش خود را می کنیم تا مردم در شب عید با کالاهای اساسی مانند مرغ، تخم مرغ و میوه مشکلی نداشته باشند. ذائقه مردم در شب های شیرین عید.

خرید و نگهداری احتیاطی کالاهای اساسی یکی از وظایف وزارت جهاد کشاورزی است.

وی ادامه داد: یکی از وظایف دولت‌ها قبل از بحث نظارت و تحریم، خرید و نگهداری تعدادی کالای خاص برای مداخله در بازار است تا در مواقع لزوم با دخالت در عرضه و تقاضا، آرامش بازار را حفظ کنند. پیشگیری از قیمت

گادری تصریح کرد: مشکل جدیدی که این روزها به وجود آمده این است که یک ماه است که برنج دولتی در انبارها کاهش پیدا کرده و منجر به افزایش برنج شده است که حداکثر 32 هزار تن چند ماه پیش و در فصل برداشت، برداشت، مانند این روزها، «اگر برنج قبلاً توسط دولت خریداری و ذخیره شده بود، با تزریق به موقع آن به بازار می‌توان از این افزایش جلوگیری کرد.

وی گفت: درست است که این روزها وزارت جهاد کشاورزی با عرضه گسترده برنج وارداتی و برنج داخلی با قیمت مناسب سعی در تنظیم بازار دارد و در این زمینه موفق بوده است. دیروز قیمت های مصوب اعلام شد، بنابراین اگر فردی بیش از این مقدار باشد، فروش توسط تعزیرات و نظارت کنترل می شود.

میوه ها و سایر کالاهای اساسی برای شب عید و ماه مبارک رمضان تهیه و نگهداری می شود

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: در حوزه میوه، مرغ و تخم مرغ باید با این فرآیند اجرایی و با ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا، قیمت ها کنترل شود تا مصرف کنندگان بتوانند کالاهای مورد نیاز خود را با قیمت مناسب تهیه کنند. با حذف واسطه‌های غیرضروری و حذف دلالان، «بنابراین دولت ابزار مناسبی برای کنترل بازار دارد.

وی در خصوص تنظیم بازار میوه در این ایام گفت: ستاد تنظیم بازار به امید کاهش تاج و شب های نوروز و بعد از ماه مبارک رمضان و با توجه به رشد روزافزون تقاضا در بازار کالا، بهترین کار را انجام می دهد. بازار را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید و میوه را با قیمت پایه برای میوه های درجه یک و درجه یک مانند سیب و پرتقال حدود 7 تا 8 هزار تن خریداری کنید.

توزیع هوشمند به عنوان یک ابزار تنظیم بازار موثر عمل خواهد کرد

وی تصریح کرد: آن دسته از میوه هایی که در فصل برداشت خریداری می شوند، یعنی. شهریور و آبان از 4 تا 5 ماه تا شب عید نگهداری می شوند که هزینه های نگهداری، حمل و نقل، سورتینگ، سردخانه و … نیز به آن اضافه می شود. قیمت پایه و کیفیت عالی این میوه برای تحویل در زمان مشخصی هزینه بیشتری خواهد داشت و میوه هایی که در شب عید در بازار موجود می شود با قیمت های بسیار پایین تری نسبت به قیمت های موجود در بازار عرضه می شود. .

وی در پاسخ به روش مناقصه هوشمند گفت: یکی از ابزارهای دولت در همه کشورها برای تنظیم بازار استفاده از مقررات هوشمند است که ابزاری برای اعلام قیمت پایه جامعه ایجاد می کند به طوری که با وجود تنوع قیمت ها. در این گونه کالاها، مردم برای دستیابی به اصلاح اولیه که در کشور ما توسط سامانه بازرگام که در حال حاضر خدمات ارائه می دهد و چندین مجموعه دیگر که به این شبکه ملی می پیوندند، این پیام را از طریق تحویل هوشمند کالا به درب منزل برسانند. قیمت مصوب در سطح آگاهی عمومی در این زمینه است.

وی در پایان گفت: امیدواریم با این اقدامات و همراه با اطلاع رسانی به رسانه ها، بازار عید به گونه ای تنظیم شود که ذائقه مردم نسبت به سال های گذشته شیرین شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید