توزیع کالا برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان در مازندران/ کمبود روغن در فروشگاه ها صحیح نیست


ساعت: 09:35
تاریخ انتشار: 1401/01/16
کد خبر: 1819637

سید محمد جعفری از توزیع کالاهای پرمصرف در ماه مبارک رمضان از جمله شکر، مرغ، گوشت قرمز، خرما و تخم مرغ در مازندران خبر داد و گفت: توزیع تمامی کالاهای پرمصرف و ضروری در ماه مبارک رمضان در حال انجام است و داریم. هیچ کمبود یا محدودیتی در عرضه کالا وجود ندارد.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، آنچه تنظیم بازار ماه مبارک رمضان را برای مسئولان مهم می کند، عرضه کالاهای اساسی و پرمصرف ویژه این ماه از جمله شکر، برنج، گوشت، حبوبات، روغن، شکر و گندم است که هر یک از مدیران اجرایی اهتمام ویژه ای دارند تا برای ماه رمضان کمبودی در این اقلام وجود نداشته باشد.
اگرچه تنها دو روز از ماه مبارک رمضان می گذرد، اما برخی زمزمه ها و شایعات حاکی از کمبود برخی محصولات اساسی مانند روغن، شکر و گرانی گوشت قرمز و تخم مرغ است که نگرانی سرپرستان خانوارهای مازندرانی را به دنبال دارد.
سید محمد جعفری معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفت و گو با خبرنگار بلاغ در این خصوص و آخرین اقدامات انجام شده برای تامین کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان گفت: کمبود نفت به هیچ وجه صحت ندارد و تامین روغن در مراکز تحویل در Teca طبیعی است.
وی افزود: توزیع 1000 تن مرغ منجمد در تنظیم بازار به قیمت 20000 تن در دست اقدام است و هیچ گونه کمبود و محدودیتی در تحویل به شهرستان های کاندید نداریم.
معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: سه هزار تن شکر ویژه ماه مبارک رمضان در سه حوزه خانگی، صنعتی و صنفی توزیع و توزیع می شود.
این مسئول ادامه داد: سهم هر یک از این سه قطعه 1000 تن است که به صورت بسته بندی شده با قیمت 16 هزار و 500 تن در اختیار عموم قرار می گیرد.
جعفری گفت: روزانه حدود 400 تن مرغ گرم وارد بازار می شود تا مرغ در بازار 31 هزار و 500 تنی به دست مصرف کننده برسد.
وی گفت: تمامی مدیران شهرستان ها باید در صورت کمبود هر یک از این اقلام به سازمان جهاد کشاورزی اطلاع دهند و در اسرع وقت به شهرستان ها ارسال می شود.
معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در خصوص گلایه اتحادیه قنادان مبنی بر عدم تامین به موقع روغن پخت زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان گفت: یک بار مشکلی وجود داشت اما اکنون کاملا آماده کمک هستیم. برای تحویل کره قنادی ” اعلام می کنیم.
این مقام مسئول در خصوص تنش قیمت فعلی گوشت قرمز و تخم مرغ به خبرنگار بلاغ گفت: روزانه 40 تا 50 تن تخم مرغ از استان های گلستان و تهران وارد مازندران می شود که باید 43 هزار تن به دست مصرف کننده برسد.
وی گفت: هر شهری مشکل تامین تخم مرغ دارد. مدیران به جهاد کشاورزی این شهرستان مراجعه می کنند و پس از معرفی مدیر مشکلی برای تحویل تخم مرغ نداریم.
معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران تاکید کرد: در خصوص گوشت قرمز از یک سو اکنون 260 تن گوشت منجمد وارد استان شده و از سوی دیگر تعداد زیادی دام ارسال می شود. توسط معاون پرورشی دام به بازار عرضه شد.پس از کشتار، گوشت گرم وارد بازار می شود تا مشکلات این بخش به حداقل برسد.
این مسئول خاطرنشان کرد: مشکلات اخیر در بازار گوشت قرمز تا حدودی به دلیل ایام نوروز و افزایش قابل توجه تقاضا است که با پایان سفر نوروزی طبیعتا این مشکلات کاهش یافته و هفته آینده به حالت عادی باز می گردد.
جعفری افزود: البته افزایش قیمت در برخی نقاط استان که مربوط به عید، افزایش تقاضا، 13 باسن و آغاز ماه مبارک رمضان است را منتفی نمی دانیم و پیش بینی می شود در روزهای اخیر آرامش به بازار بازگردد. “
وی گفت: مراکز عرضه و فروشگاه های بزرگ در طول روز رصد شدند و در این بازدید مشاهده شد که کالاها به صورت گسترده در اختیار مردم قرار گرفته و کمبودی در تامین وجود ندارد.
معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: مردم به شایعات توجه نکنند و از آنها می‌خواهیم در هنگام خرید کالای مورد نیاز خود تعادل را رعایت کنند تا با حمله به یک محصول باعث تنش، کمبود یا افزایش نشوند. شایعات
این مسئول افزود: محدودیتی برای تامین آرد نان وجود ندارد و برآوردهایی برای تامین آرد مورد نیاز نانوایان انجام شده است.
جعفری در خصوص تامین خرمای مورد نیاز ماه مبارک رمضان اعلام کرد: 4 تن خرما با هماهنگی سازمان همیاری روستایی استان های بوشهر و سیستان و بلوچستان وارد استان شده و از فردا با نهایی شدن قیمت ها توزیع آن آغاز می شود.
وی خاطرنشان کرد: توزیع تمامی کالاهای مورد نیاز و مصرفی در ماه مبارک رمضان در حال انجام است و هیچ گونه کمبود و محدودیتی در تامین کالا نداریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید