ما برنامه جدیدی برای تنظیم بازار کالا/کمبود کالا نداریم

ساعت: 13:35
تاریخ انتشار: 14/08/08
کد خبر: 1780415

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ابزارها و سیاست های تنظیم بازار از مرحله اول تولید تا آخرین مرحله توزیع با مدیریت هوشمندانه انجام می شود، گفت: قیمت ها مبنای اهمیت کالا قرار می گیرند.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صدیف بیک زاده در برنامه شاخص امشب شبکه خبر گفت: ابزارها و سیاست های تنظیم بازار از بخش های پولی و مالی گرفته تا کالاهای مصرفی و مصرفی شکل هوشمندانه ای به خود گرفته است.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: تغییرات یکی دو ماه اخیر علاوه بر مدیریت شامل تغییرات ساختاری نیز می شود.

بیک زاده افزود: کارگروه هایی در ساختار و سیاست ها تشکیل شده و تنظیم بازار از تولید تا توزیع شکل جدیدی به خود گرفته است. برنامه ریزی تولید، تنظیم نظارت در واقع زنجیره کامل تحت پوشش برنامه جدید است.

معاون موقت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در برنامه جدید اصلاح نظام قیمت گذاری و کنترل پیشینی و پسینی انجام می شود.

وی افزود: سعی می کنیم قیمت ها را با توجه به اهمیت کالا بر اساس کمترین مداخله تعیین کنیم. دستورالعمل های جدید مبتنی بر تحقیقات میدانی است و سعی می شود به طور سیستماتیک کنترل و نظارت شود.

صدیف بیک زاده گفت: تمامی تولیدکنندگان و اصناف با سامانه هوشمند در دسترس هستند و هرگونه افزایش قیمت رصد می شود.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت گفت: چرخه اول یعنی. تولید تا آخرین چرخه، یعنی. توزیع به صورت هوشمند توسط بازرسان نظارت می شود و موضوع خودتنظیمی و نظارت عمومی نیز در این سامانه دیده می شود.

کمبود کالا نداریم اما گران است

کاسم نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران نیز در این برنامه گفت: اصناف در تصمیم گیری و تصمیم گیری دخالتی ندارند اما پس از اعلام آن را اجرا می کنیم.

وی با بیان اینکه کمبود کالا در بازار نداریم، اما قیمت های بالایی در بازار داریم، گفت: با گرانی ها تداخلی نداریم، اما از عهده گرانی بر می آییم. قیمت های مشخص به واحدهای صنفی و بازرسان اعلام می شود و طبق این طرح ابلاغی عمل می کنیم.

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: برخی سازمان ها و ارگان ها در خصوص اتحادیه های بدون مجوز با ما همکاری نمی کنند. سیستم مانیتورینگ هوشمند هنوز کامل نشده است و نیازمند اجرای خوب این سیستم آموزشی است.

نود فراهانی گفت: این سامانه در برخی کالاها ساخته می شود نه در برخی کالاها. این سامانه باید به صورت یکپارچه در همه استان ها ابلاغ شود.

محمدعلی اسفنانی، معاون سازمان تعزیرات حکومتی نیز به این برنامه افزود: اگر راهکار نظارت یکپارچه در مجموعه ای یکپارچه اجرا شود، بسیاری از مشکلات حل می شود، اما پیچیده و زمان بر است.

وی افزود: برخی از واحدهای صنفی در این سامانه نیستند و کنترل آنها در این سامانه مشکل خواهد بود، از سوی دیگر هیچ تعهدی برای واحد صنفی برای عرضه کالا نداریم.

قائم مقام سازمان تعزیرات حکومتی گفت: برخی کالاها قیمت دارند و اگر بالاتر از آن فروخته شود مشکلی نداریم، نوعی گران فروشی است. مشکل از کالاهای ارزان قیمت مانند میوه است.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات سیستم یکپارچه کالاهای خدماتی است که این خدمات قیمت مرجع یکسانی ندارند و نظارت بر آنها مشکل خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید