برنج تنظیم بازار به صورت مستمر و ماهانه در استان زنجان توزیع می شود / در استان زنجان کمبود شکر نداریم


ساعت: 20:43
تاریخ انتشار: 1400/11/24
کد خبر: 1808419

معاون بازرگانی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: ماهانه حدود 30 هزار تن برنج در کشور برای تنظیم بازار توزیع می شود و سهمیه استان زنجان به صورت شفاف به صورت ماهانه و مستمر توزیع می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ستار رحمانی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی گفت: ماهانه حدود 30 هزار تن برنج در کشور برای تنظیم بازار توزیع می شود و سهمیه استان زنجان نیز مشخص است که به صورت ماهانه و مستمر توزیع می شود.

وی با بیان اینکه سهمیه های استانی با معیارهای مختلفی تعیین می شود و اولویت با شهرهای کم برخوردار است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر انواع برنج وارداتی تایلندی، هندی و پاکستانی در انبارهای اداره کل غله وجود دارد.

رحمانی در خصوص افزایش قیمت بازار تنظیم شده برنج گفت: برنج تنظیم شده بازار افزایش قیمتی جزئی دارد که آن هم از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران است و استان هیچ تاثیری بر قیمت ها ندارد و یک کشور نیست. تهیه کننده.”

معاون بازرگانی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با تاکید بر اینکه مشکلی با کمبود برنج نداریم، گفت: هجمه افزایش قیمت برنج در بازار مربوط به برنج داخلی است.

وی در خصوص علت افزایش قیمت برنج داخلی خاطرنشان کرد: این موضوع به عرضه و تقاضا بستگی دارد که البته برخی برندگان نیز در این موضوعات دخیل بوده اند.

رحمانی با بیان اینکه نحوه فروش برنج داخلی از سال آینده تغییر می کند، افزود: کشت قراردادی جایگزین کشت تصادفی در سال آینده می شود.

وی بیان کرد: در روش کشت قراردادی، یک مرجع یا خریدار اصلی قبل از کاشت برنج، آن را با قیمت مشخصی خریداری می کند و موظف است آن برنج را در بازار عرضه کند که در این صورت هر دلال سودآوری نمی تواند این کار را انجام دهد.

معاون بازرگانی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان در خصوص شکر گفت: انبارها پر از شکر است و جایی برای نگهداری شکر نداریم.

وی ذخایر شکر در انبارها را در تاریخ استان زنجان بی نظیر دانست و گفت: برای توزیع شکر مشکلی نداریم و با اعلام سهمیه بلافاصله اقدام به توزیع آن خواهیم کرد.

رحمانی با بیان اینکه شکر مورد نیاز قنادان و قنادان در حوزه صنعت و صنعت در نظر گرفته می شود، خاطرنشان کرد: همچنین در صورت مراجعه می توانند آن را مستقیماً از کارخانه های مربوطه تهیه کنند.

وی افزود: در حال حاضر دستورالعملی برای افزایش قیمت شکر نداریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید