افزایش قیمت حمل و نقل عمومی در زنجان در انتظار تصویب کارگروه تنظیم بازار / 43 دستگاه اتوبوس شهرداری زنجان برون سپاری می شود


ساعت: 10:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۳
کد خبر: 1821459

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: مصوبه افزایش قیمت پارک حمل و نقل عمومی زنجان برای تصویب نهایی از طریق استان به کارگروه تنظیم بازار استان ارسال شده و منتظر تایید این کارگروه هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; منصور مرادلو در جمع خبرنگاران موج رسا و ایرنا زنجان; وی در خصوص بهسازی خطوط اتوبوسرانی و حذف سکوها از وسط خیابان های زنجان گفت: مصوبه این موضوع در شورای ترافیک استان ارائه شده و سکوها طبق برنامه مونتاژ می شود.

وی با بیان اینکه ضمن مونتاژ سکوها در وسط خیابان ها باید مسیر اتوبوس ها را نیز مدیریت کنیم، خاطرنشان کرد: اصلاح خطوط یک طرف قضیه است و طرف دیگر این است که باید تقویت کنیم. ناوگان حمل و نقل عمومی زنجان. .

مرادلو با بیان اینکه با کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی در حاشیه شهر زنجان مشکل داریم، افزود: قرار است 36 دستگاه مینی بوس خریداری شود که هزینه برخی از آن ها پرداخت می شود و در آینده نزدیک خریداری می شود ضمن اینکه نوروزی این فرصت را داشت. 20 دستگاه اتوبوس از طریق وزارت کشور تامین و در صورت اضافه شدن بخشی از مشکلات این حوزه کاهش می یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان درباره مشکلات ایجاد شده پس از اصلاح خطوط اتوبوسرانی در دوره شورا و شهردار قبلی گفت: طرح ترافیک در گذشته به گونه ای بررسی شده است که هر 10 دقیقه اتوبوس وارد ایستگاه می شود. اما متاسفانه 60 اتوبوس از سیستم حمل و نقل عمومی شهر کم شده است.

وی افزود: این اتوبوس ها برای مدت مشخصی به افراد مختلف واگذار شده است که پس از اتمام قرارداد، اتوبوس ها متعلق به خود مردم بوده و آن ها نیز به دیگران تحویل داده اند.

مرادلو با بیان اینکه دو سال است 43 اتوبوس شهرداری در پارکینگ می خوابند، افزود: این اتوبوس ها راننده ندارند و در نظر داریم بخش خصوصی و شرکت های خدماتی را برون سپاری کنیم زیرا در حومه ها و شهرهای اقماری کمبود اتوبوس وجود دارد. “در مقابل.

وی افزود: البته برون سپاری این اتوبوس ها باید به منافع شهروندان و حقوق بیت المال احترام بگذارد. الان در شهرهای اقماری مشکل داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان درباره افزایش تعرفه پارک حمل و نقل عمومی زنجان گفت: تعرفه ها بین 25 تا 30 درصد افزایش می یابد که پس از تصویب سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری و شهرداری به شورا ارائه شد. در شورای شهرداری بررسی شد و مصوبه مذکور جهت اجرا به مدیریت منطقه ارسال شد.

وی گفت: استانداری زنجان نیز مصوبه ای را برای تصویب نهایی نرخ ها به دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار استان ارسال کرده است. وی گفت: منتظر اعلام و تایید نهایی کارگروه تنظیم بازار هستیم. این اتفاق زودتر رخ داد و تصمیم قبل از عید به استانداری ارسال شد و همچنان منتظر تایید نهایی کارگروه تنظیم بازار هستیم.

مرادلو با بیان اینکه در حال حاضر 81 دستگاه اتوبوس در زنجان در حال فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: 36 دستگاه وانت در حال خرید، 20 دستگاه اتوبوس از طریق وزارت کشور و 43 دستگاه نیز متعلق به شهرداری است که به این وزارتخانه واگذار می شود. شرکت های خصوصی و خدماتی می توانند معضل ترافیک شهر زنجان را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید