افزایش قیمت گوشت با فرمول های اشتباه کارگروه قصابی ها/تنظیم بازار تصویب نشد.


ساعت: 13:48
تاریخ انتشار: 1401/01/31
کد خبر: 1823362

تفاوت قیمت 193 تا 207 هزار تنی گوشت قرمز منجر به عدم تصمیم گیری در جلسه دیروز ستاد تنظیم بازار گلستان شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از گلستان ما ; روز گذشته گزارشی از نتایج بررسی کمیسیون کارشناسی تحلیل قیمت گوشت قرمز و پیشنهاد انتقال گروه کالایی گوشت قرمز از گروه سوم به گروه دوم ارائه شد.

بر اساس تحلیل قیمت این کمیسیون کارشناسی 6 راس دام، قیمت تمام شده گوشت قرمز 193 هزار و 800 تنی به ازای هر کیلوگرم گوشت قرمز 193 هزار و 800 تن خواهد بود، این در حالی است که کارکنان اتحادیه قصابان می گویند: قیمت تمام شده به ازای هر کیلوگرم گوشت قرمز در مزرعه آزمایش می شود. 207 هزار تومان و فقط به مناسبت ماه مبارک رمضان و نوروز و به درخواست مسئولان استانی گوشت قرمز را با قیمت کمتری عرضه کردند.

کارگروه تنظیم بازار استان گلستان دیروز برگزار شد اما فرماندار مراوه تپ که بیشتر دام های استان را می فروشد می گوید کشاورزان بره خود را کیلویی 65 هزار تن عرضه می کنند و قیمت گوشت در قصابی ها 200 هزار گوجه فرنگی است. گران است و سود پرواربندی دام در جیب دلالان است.

قربانی یادآور شد: مدت‌ها قیمت گوشت قرمز دو برابر قیمت دام در نظر گرفته می‌شد و بر این اساس هر کیلوگرم گوشت در قصابی‌ها 140 هزار تن فروخته می‌شد و قیمت آن بالاتر از آن است. .
همچنین در این نشست مسئولان جهاد کشاورزی قیمت گوشت بره در میادین عرضه دام را 70 هزار تومان عنوان کردند و پیشنهاد کردند عشایر و دامداران بخشی از دام های خود را به کشتارگاه ها بفروشند که باعث رقابت و تنظیم بازار می شود.

اختلاف نظر بر سر قیمت گوشت قرمز در نهایت باعث شد تا کمیته تنظیم بازار بدون تایید تعطیل شود.

شایعه افزایش قیمت دام در آستانه عید سعید قربان و تقاضای افزایش قیمت گوشت قرمز از قصابی ها باعث دور شدن گوشت قرمز از سفره می شود.

از دیگر حواشی جلسه دیروز خروج بخشدار گلستان در همان دقایق اولیه بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید