شایعه علت اصلی شوک بازار گوشت قرمز/ ممنوعیت تعطیلی خودسرانه قصابی ها


ساعت: 09:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۶
کد خبر: 1839147

برخی از قصابان در شهر ایلام و برخی شهرها به دلیل عدم عرضه محصولات خود قصابی را برای گرانی خود به صورت خودسرانه تعطیل کرده اند در حالی که این امر احتکار و جرم محسوب می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ایلام بیدار، گرانی های افسارگسیخته، سردرگمی مردم و آینده مبهم سفره ها که همگی بازمانده های دولت قبل هستند، اشیا و نیازهایی بود که سفره ها را یکی یکی رونق و رونق بخشید. بی سر و صدا، خانواده ها، به ویژه فقرا و نیازمندان، و اندازه سفره ها کوچکتر می شود.

شاید در ابتدا اقلامی که از سبد غذایی مردم خارج می شد، ضرر چندانی به رژیم غذایی آن ها نمی زد، زیرا می توانستند مشکل غذاهای جایگزین را حل کنند. اما امروز کار به جای باریکی خلاصه شده و همه سفره های ملی در صحن مقدس خانه جمع شده است.

سفره ای که ابتدا تنقلات و میوه های سالم را از دست می داد، سپس آرام آرام می دید که نان و برنج کم رنگ می شود، اما امروز با روغن، مرغ، گوشت، لبنیات و تخم مرغ و تا حدودی نان خداحافظی می کند. چگونه باید با مواد مغذی موجود در هرم غذایی مورد نیاز خانوارها زنده بمانند؟

موج افزایش قیمت‌ها در روزهای اخیر ناشی از اقدامات نامناسب برخی سودجویان بازار و دلالان در پی تصمیم اصلاح اقتصادی و هدفمندی یارانه‌ها متأسفانه به تمامی مواد غذایی اعم از گوشت قرمز و ماهی سرایت کرده و بازار این مواد غذایی با مشکل مواجه شده است. بحران جدی است و مسئولان هیچ پیشگیری انجام نداده اند. سوال اصلی درباره این ناهنجاری ها این است که این تنش های منفی از کجا می آید؟ حکمرانی بد یا رفتار بد مردم؟

با سیل نگرانی ها و نگرانی های گسترده نسبت به آینده مبهم آن و گزارش های بیدار مردم ایلام مبنی بر افزایش غیرقانونی قیمت گوشت قرمز در مراکز تحویل این محصول، بر آن شدیم تا این معضل را از نزدیک بررسی کنیم. حضور در محل در ایلام بیایید بررسی کنیم.

در همین راستا برای عرضه گوشت قرمز به محله های اصلی رفتیم که متاسفانه قصابی های زیادی تعطیل کردند و تعداد انگشت شماری از آنها فعال بودند. از همین تعداد قصاب فعال جویای قیمت گوشت شدیم که با نرخ شگفت انگیز از 170 تا 210 هزار تن مواجه شدیم و به گفته صاحبان قصابی ها این افزایش بی نظیر قیمت در روزهای آینده ادامه خواهد داشت. .


75ac7bcc eb84 4f32 859f e94bf15c096d خبر خاکستری



شایعات دلیل اصلی شوک بازار گوشت قرمز است

یکی از فعالان عرضه گوشت قرمز به ایلام گفت: پس از افزایش بی سابقه قیمت گوشت مرغ، شایعاتی مبنی بر افزایش قیمت گوشت قرمز در هفته های آینده شنیدیم که این بازار را شوکه کرد. بیدار.

وی گفت: متأسفانه برخی از همکارانم با شنیدن این شایعات و سوء استفاده از فضای موجود، به حذف مطلق دست زدند و این امر نیز منجر به افزایش قیمت شد.

وی افزود: قطعا این موضوع دوباره تنش کاذب پس از مرغ را در خصوص گوشت قرمز و هجوم مردم به خرید آن افزایش می دهد و در صورت ادامه این روند تخلفات لجام گسیخته ای را به دنبال خواهد داشت که کنترل آن بسیار سخت خواهد بود. “

این تاجر در پایان گفت: برای تکرار نشدن ماجرای مرغ، مسئولان باید هر چه زودتر وارد موضوع گوشت قرمز شوند و در صورت عدم افزایش قیمت، متخلفان با آن مقابله کنند و در صورت وجود افزایش قیمت ها همه اعلام می شود تا دست برندگان این بازار کوتاه شود.

ردیابی زمین بیدار خبرنگار ایلام از شهر ایلام نشان می دهد که به طرز عجیبی ماهی در بازار نیست و این یعنی زنگ خطر! و اگر قبل از ایجاد سود و تنش اقدامات مناسب انجام نشود، گوشت ماهی نیز به سرنوشت گوشت مرغ و قرمز دچار خواهد شد. زیرا همانطور که از شواهد پیداست برخی از کسبه صنفی شهرستان به قصد عدم عرضه اقدام به گرانی این محصول کرده اند در حالی که این امر احتکار و جرم محسوب می شود.

همچنین طبق گزارش هایی که از شهرهای دیگر استان از جمله ایوان به دست ما رسیده است، موضوع تعطیلی خودسرانه قصابی ها در این شهرستان کاملا مشهود بوده و مورد تشویق گسترده قرار می گیرد.


تعطیلی خودسرانه قصابی ها غیرقانونی است/ با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد

در همین رابطه «آذرنوش عموزاده» رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایلام بیدار با اشاره به تعطیلی برخی واحدهای فروش گوشت قرمز گفت: گوشت قرمز غیرمجاز و کم مصرف است. تحقیق و بررسی.

وی با تایید افزایش قیمت گوشت قرمز در ایلام گفت: به تمامی واحدها اعلام شده که آماده تحویل گوشت قرمز منجمد به استان هستند و امیدواریم هر چه سریعتر این مشکل برطرف شود.

عموزاده تاکید کرد: عمده فروشی و تحویل گوشت قرمز در مناطقی مانند مهدی آباد، چال سرا و هفت چسمه صورت می گیرد و کشتارگاه صنعتی ایلام کمترین تاثیر را در عرضه و فروش گوشت قرمز دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: بر اساس ابلاغیه دولت هیچ واحد یا اتحادیه حق افزایش قیمت را ندارد و با متخلفان قاطعانه و برابر قانون برخورد می شود.


جلوگیری از هرگونه سود و اخلال در نظم بازار

در پایان می توان گفت مسئولین برای جلوگیری از هرگونه تنش قیمتی در بازار و از همه مهمتر حفظ حرمت مردم که با حمله به مغازه ها و اماکن عرضه و تشکیل صفوف انسانی طولانی به شدت زیر سوال رفته است. ابتدا باید هرگونه اقدام در زمینه افزایش قیمت ها و به طور کلی اصلاح اقتصادی، پیش بینی های لازم را در این زمینه فراهم می کند تا این گونه تخلفات در سطح جامعه شکل نگیرد و به ابزاری برای سودجویان و دشمنان تبدیل شود.

اگرچه با وجود برخی تجربیات گذشته، پیش بینی این وضعیت دشوار نبود، اما برنامه ای اندیشیده نشد.

با این حال، اتفاقات لازم نبود. اما هنوز زمان برای پیشگیری و جبران وجود دارد. مسئولان و بازرسان ذیربط از دستگاه های نظارتی باید هر چه سریعتر وارد این امر شوند و از هرگونه سودجویی و انحراف بازار جلوگیری کنند و خلاصه افراد به ویژه فقرا را شناسایی کنند.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید