هزینه 200 میلیارد تومانی حمل و نقل عمومی شهر زنجان/ زنجان باید بازاری برای محصولات کشاورزی بسازد.

وی افزود: مردم در 43 سال گذشته همواره با حضور پررنگ خود در میادین و موکب ها از نظام و انقلاب خود دفاع کرده اند.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به سالروز شهادت شهید طهرانی مقدم گفت: خبر خوش تولید موشک های مافوق صوت توسط سپاه است که دستاورد بزرگی برای صنعت موشکی ایران محسوب می شود، هرچند کشور ایران است. سرکوب شده است، اما حوزه های علمی یکی پس از دیگری چکش می شوند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در حوزه مدیریت شهری در ماه‌های اخیر موفقیت‌های خوبی در شهر حاصل شد و شهردار توانست بودجه شهرداری را در حوزه عمرانی اجرا کند. با این حال، افزایش های متعددی در بودجه وجود دارد و ما خوشحالیم که توانسته ایم رضایت تعداد زیادی از مردم را جلب کنیم، امیدواریم به اهداف تعیین شده قبلی برسیم.

نشی مقدم تصریح کرد: امیدواریم در سال آینده به سیاست های پیش بینی شده در بودجه شهرداری دست پیدا کنیم.


نبود بازار برای محصولات کشاورزی یکی از مشکلات شهری است

حسین حمزه پاک نیز در این جلسه اظهار داشت: در بحث اولویت های شورای اسلامی در بودجه سال آینده با طرحی که شهردار مطرح کرد اقداماتی آغاز شد و بحث ارزیابی عملکرد انجام شد و اینها سیاست ها در 8 بند به شهردار ابلاغ شد.

وی افزود: اولین مشکل که یکی از مشکلات شهروندان و مشکلات شهری است، ترافیک و حمل و نقل عمومی است. در این رابطه بحث احداث معابر همسطح ایجاد و طرح ویژه شهر ترسیم می شود.

رئیس کمیته بودجه شهرداری زنجان گفت: در بحث اصلاح خطوط اتوبوسرانی مشکلاتی وجود داشت که امیدواریم با توجه به 50 دستگاه اتوبوس و وانت خریداری شده از مشکلات کاسته شود. در این رابطه مجوز خرید 25 دستگاه وانت صادر شده و امید است برای سال آینده مطالعاتی در این خصوص اندیشیده شود.

حمزه پاک یادآور شد: یکی از اقدامات خوب دولت سیزدهم حمل و نقل عمومی بود و با اقدامات بعدی شهرداری و شورای زنجان، 25 دستگاه وانت و 40 دستگاه اتوبوس با یارانه 30:70 اعطا شد.

وی گفت: شهرداری 100 میلیارد در این حوزه هزینه کرده است که با دریافت یارانه دولتی مجموع هزینه های حمل و نقل به 200 میلیارد تومان رسیده است.

رئیس کمیسیون بودجه شهرداری زنجان گفت: یکی از مشکلات شهر نبود بازارچه محصولات کشاورزی است که توصیه می شود در شهرهای اقماری ایجاد شود.

وی بیان کرد: ایجاد مسیرهای پیاده روی و بهسازی پارک های موجود از جمله برنامه هاست و امسال بحمدالله پارک هاشمی نژاد شخم زده شد.

حمزه پاک با اشاره به بحث تملک و بازگشایی محورها، خاطرنشان کرد: اولویت بازگشایی محورها است که بحث تملک با کمترین هزینه انجام می شود و ترافیک روان را شاهد خواهیم بود.

رئیس کمیته بودجه شهرداری زنجان در خصوص پیاده روسازی و آسفالت خیابان ها نیز گفت: آسفالت معابر، اصلاح جداول و انهار از جمله برنامه هاست که مطالبات زیادی از مردم در این زمینه وجود دارد.

وی بیان کرد: یکی از خلأهای موجود در زنجان بحث فرهنگسراها است و باید به بحث گردشگری توجه ویژه شود، البته در پروژه سبزه میدان فرهنگسرا ساخته شده است. یک فرهنگسرا در باغ هاشمی نژاد گنجانده شده است اما پیشنهاد می شود این موضوع در پارک های اقماری نیز لحاظ شود.

دیدگاهتان را بنویسید