صورت های مالی موسسات دولتی تا ساعتی دیگر در سامانه کدال


ساعت: 10:10
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1840512

طی ساعات آتی و در راستای وعده دیروز وزیر اقتصاد، این وزارتخانه صورت های مالی تعدادی از شرکت های دولتی را در گام دوم شفاف سازی شرکتی منتشر خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وزارت اقتصاد و دارایی در دولت سیزدهم در راستای شفاف سازی اقتصادی، انتشار صورت های مالی شرکت های دولتی را نیز در دستور کار قرار داد.

در این خصوص گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی در وزارت اقتصاد شامل صورت‌های مالی سال مالی 1398 به 296 شرکت دولتی اعم از تخصصی، پایه و فرعی و گزارش حسابرس مستقل و حسابرس قانونی شامل گزارش های مالی سال 1399. 313 شرکت دولتی شامل 7 بانک، 2 شرکت بیمه دولتی و 4 شرکت تابعه این وزارتخانه در سامانه کدال منتشر و به اطلاع عموم رسید.

در این گزارش آمده است که سالیان متمادی صورت های مالی شرکت های دولتی پس از انتشار و حسابرسی توسط حسابرس مستقل به تصویب مجمع عمومی می رسید، اما تصویری از عملکرد مالی این شرکت ها و نقاط قوت و ضعف احتمالی در ارائه مالی شرکت های دولتی. مدیران آنها در انظار عمومی منعکس نشدند.

این گزارش خاطرنشان می کند که انتشار عمومی صورت های مالی حسابرسی شده شرکت های دولتی و دولتی به همراه گزارش های حسابرس مستقل و حسابرس قانونی مربوطه، با ارائه اطلاعات عمومی و دسترسی به تمامی جنبه های اثرات مالی، شفافیت مالی را افزایش می دهد. و الزامات گزارشگری مدیران شرکت را بالا می برد.

گفتنی است یکی از برنامه های وزیر اقتصاد و دارایی برای اخذ رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی، شفاف سازی و ارتقای بهره وری در مدیریت دارایی ها و شرکت های دولتی بود. در این راستا.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید