زمانی که توسعه فعالیت های قرآنی منجر به کاهش آسیب های اجتماعی/جزئی خوانی شود. مهمترین رویداد قرآن در ماه رمضان


ساعت: 14:12
تاریخ انتشار: 91/01/29
کد خبر: 1822899

تشریح برنامه های معاونت فرهنگی سیستان و بلوچستان در ماه مبارک رمضان؛

مدیرکل فرهنگ اسلامی و نهاد رهبری سیستان و بلوچستان گفت: انجام فعالیت های فرهنگی و قرآنی باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین مگرانی در گفت و گو با عصرهامون در خصوص برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در ماه مبارک رمضان اظهار داشت:

وی افزود: یکی از بزرگترین، مهم ترین و قدیمی ترین رویدادها در این زمینه، برگزاری مراسم کتاب خوانی در مجتمع فرهنگی هنری زاهدان و مرکز فرهنگی قرآن و نهج البلاغه است که در ایام الله اعظم ماه مبارک رمضان با حمایت قاریان، به تلاوت قرآن و پیامدهای آن پرداخته می شود.

کتابت آیات قرآن توسط خوشنویسان در ماه مبارک رمضان

وزیر افزود: کتابت قرآن توسط خوشنویسان استان در ایام ولادت امام حسن مجتبی (ع) و شب های قدر، برگزاری جشنواره های قرآنی در ماه و اختتامیه جشنواره فعالان و شخصیت های قرآنی. و مسئولان استان در اختتامیه ماه حرم با حضور آیت الله مصطفی مهامی نماینده ولی فقیه در استان در مجتمع فرهنگی هنری زاهدان از دیگر برنامه های محوری این ایام است.

وی تاکید کرد: برگزاری جلسات تفسیر قرآن توسط ائمه جماعات استان از دیگر برنامه هایی است که اداره کل از اجرای آن حمایت کرده و این برنامه با مساعدت کانون های فرهنگی هنری مساجد در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اقدامی دیگر در حوزه فعالیت های قرآنی از بهمن ماه سال گذشته در دستور کار قرار گرفت تا آسیب های اجتماعی در حاشیه شهرها و مناطق کمتر توسعه یافته کاهش یابد. اجرای دوره های مختلف توسط مؤسسات قرآنی استان که اداره کل برای اجرای بهتر این برنامه حمایت کرده است همچنان در دستور کار قرار دارد.

شرح فعالیت های قرآنی در ماه رمضان ارشاد در سیستان و بلوچستان

وی تصریح کرد: آموزش روخوانی قرآن و مفاهیم ویژه بانوان زاهدان، تربیت مربیان قرآنی در منطقه شمال استان، برگزاری دوره های شناسایی استعدادهای قرآنی برای کودکان حاشیه شهر، توانمندسازی و ارتقای سطح قرآن ویژه بانوان با مفهوم و رویکرد تفسیر، دوره سبک تربیتی زندگی اسلامی با محوریت فرهنگ قرآنی در حاشیه شهر هش و حومه، سمینار سبک زندگی معضلات اجتماعی در حومه سراوان، سبک زندگی سمینار ترویج علوی بر اساس حکمت نهج ابلاغه در شهرهای شمالی استان شناسایی. جذب و توانمندسازی 500 نفر از بانوان فعال در مناطق و محلات کم برخوردار استان، برگزاری دوره های معارف قرآنی و ترویج سبک زندگی اسلامی و دینی در حاشیه شهر هیرمند از جمله برنامه های ماه مبارک رمضان است.

این مقام مسئول بیان کرد: رهبری اسلامی در بحث سبک زندگی، منازل و اماکن مذهبی که توسط سازمان تبلیغات اسلامی و موسسات قرآنی برگزار شد، از این برنامه ها حمایت کردند. همچنین مساجد شیعه و سنی با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجمع القرآن و نهج البلاغه شهرستان های استان با قاری بین المللی احمدی وفا میزبان کرسی های تلاوت قرآن هستند.

وی گفت: حدود 20 مؤسسه قرآنی استان به دلیل اجرای طرح به صورت مستقیم در فعالیت های قرآنی فعالیت دارند. شهرها و مناطق کم درآمد شلوغ هستند.

مسگرانی خاطرنشان کرد: این حجم از فعالیت های قرآنی و اتفاقات خوبی که امسال در استان رخ می دهد قابل مقایسه نیست. از تمامی ذینفعان دعوت می شود از این فرصت استفاده کنند. و مسئولین باید از این گونه نهادها، محافل و محافل قرآنی حمایت کنند و در ترویج این فرهنگ کوشا باشند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید