واکسن پاستوکوکوس با اثربخشی 96 درصد برای واکسیناسیون کودکان و دوز تقویت کننده


ساعت: 10:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۶
کد خبر: 1839189

وزیر بهداشت گفت: بررسی ها نشان داده است که حدود 96 درصد واکسن پاستوکوکوس یا سوبرانا موثر بوده که یکی از ویژگی های آن استفاده در کودکان و همچنین یادآوری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهرام عین اللهی در حاشیه کشف بیوراکتورهای سلولی حیوانی در مجتمع تحقیقاتی و تولیدی انستیتو پاستور گفت: خوشحالیم که امروز با کشف بیورآکتورهای جدید می توانیم ماهیانه بین 4 تا 5 میلیون دوز واکسن پاستوکوکس تولید کنیم. ایران.”

وی افزود: یکی از ویژگی های مهم این بیوراکتور این است که تنها به واکسن تاج محدود نمی شود و می توان از آن برای ساخت واکسن های دیگر استفاده کرد و این حاصل تلاش مشترک وزارت بهداشت با دانشمندان ایرانی و کوبایی است. . ”

وزیر بهداشت یادآور شد: تلاش دانشمندان انستیتو پاستور موفقیت آمیز بود و امروزه این واکسن نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای دیگر قابل استفاده است.

دکتر عین اللهی گفت: خرسندیم که امروز انستیتو پاستور میزبان بیوراکتورهای تشریفاتی مدرن در تولید واکسن بود که حاصل همکاری مشترک ایران و کوبا با حضور مقامات کوبایی بود.

ریکاردو کابریساس معاون نخست وزیر کوبا در حاشیه این مراسم گفت: به حضور در ایران افتخار می کنم و افتتاح بیوراکتورهای جدید در انستیتو پاستور در ایران نشان دهنده همکاری این موسسه و موسسه کوبا فینلا است. مفید است.

وی ادامه داد: همکاری های مشترک ایران و کوبا از سال ها پیش آغاز شد و اکنون نتیجه این همکاری ها را می بینیم.

پروفسور ویسنته، رئیس انستیتو کوبا کوبا نیز گفت: امروز نتیجه تلاش مشترک با انستیتو پاستور در ایران را می بینیم. ما واکسن هایی داریم که 5 سال است با ایران کار می کنیم و برای کودکان استفاده می شود. ما همچنین برای ساخت واکسن کووید 19 از نزدیک با هم کار کرده ایم و از انستیتو پاستور در ایران تشکر کرده ایم. برای ما، این یک لحظه تاریخی است، زیرا همکاری مشترک صورت گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید