واکسیناسیون 35 درصد کودکان واجد شرایط روستایی / فعالیت اتوبوس سیار برای واکسیناسیون کودکان در کرمان


ساعت: 10:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۵
کد خبر: 1815943

سعید صحبتی با اشاره به اینکه گروه های هدف واکسیناسیون در استان کرمان 477 هزار نفر است، گفت: متاسفانه استقبال خانواده ها خوب نبوده و تاکنون حدود 110 هزار نفر این واکسن را دریافت کرده اند و می توان گفت حدود 35 درصد است. از کسانی که شرایط را داشتند. “شما واکسن را دریافت کردید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید صحبتی در گفتگو با راه آرمان؛ وی با اشاره به اپیدمی Omicron در اوایل بهمن ماه سال جاری گفت: تفاوت این کشور با کشور های قبلی این بود که در این موج درگیری بین کودکان و نوزادان بیشتر بود.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: موج اومیکرون درصد زیادی از فرزندان ما را تحت تاثیر قرار داده است.
وی با اشاره به مطالب فوق افزود: وزارت بهداشت و ستاد ملی واکسیناسیون کودکان پنج تا دوازده ساله تصمیم گرفتند واکسیناسیون کودکان را در دستور کار قرار دهند و این موضوع از 8 بهمن ماه کلید خورد و مقرر شد همه کودکان این گروه سنی باید به همراه والدین خود برای دریافت واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.
وی گفت: دو واکسن سینوفارم و پاستور برای تزریق در کودکان پنج تا دوازده ساله هر دو بدون عارضه و کاملا بی خطر هستند و البته این دو واکسن کارایی خوب و قابل قبولی داشته اند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه گروه های هدف واکسیناسیون در استان کرمان 477 هزار نفر است، گفت: متاسفانه استقبال خانواده ها خوب نیست و تاکنون حدود 110 هزار نفر این واکسن را دریافت کرده اند و می توان گفت: حدود 35 درصد از افراد واجد شرایط این واکسن را دریافت کرده اند.
وی با تاکید بر اینکه کودکان باید دو بار و در فواصل زمانی 28 روزه واکسینه شوند، تاکید کرد: خانواده ها با توجه به خطری که وجود دارد و این خطر برای کودکان بیشتر احساس می شود به این مهم توجه کنند. اطمینان حاصل کنید که فرزندان شما واکسینه شده اند تا از خطر عفونت جلوگیری کنند.
علاوه بر این، والدین می توانند به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند. دانشگاه علوم پزشکی برای نقاط مختلف کرمان عمدتاً در مناطق پرجمعیت و حاشیه‌نشین اتوبوس‌های سیار در نظر گرفته است تا خانواده‌ها در اسرع وقت به واکسیناسیون فرزندان خود دسترسی داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید