دغدغه زنان روستایی بازاریابی و فروش محصولات تولیدی است/ لزوم ایجاد بازارچه های روستایی سیار


ساعت: 18:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۷
کد خبر: 1918729

مدیر ترویج و هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه:

کوروش محرابی با بیان اینکه در نظر داریم محصولات تولیدی زنان روستایی را در بازارهای روستایی استان کرمانشاه به فروش برسانیم، گفت: مکاتباتی با ادارات استانی برای ایجاد بازارچه های سیار روستایی انجام شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کوروش محرابی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد با اشاره به اینکه بازارچه های روستا زیر نظر تعاونی های روستایی است، اظهار کرد: مغازه های قدیمی با شعار مزرعه به سفره در حال تبدیل شدن به مغازه های جدید هستند که راه اندازی بازارچه های روستا حرکتی جدید در هدف آن حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان است.

مدیر ترویج و هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به انواع بازارهای روستایی افزود: بازارچه های موقت، دائمی و سیار در استان روستا وجود دارد.

وی گفت: بازارچه های روستایی دائمی در شهرهای قصرشیرین و پاوه در حال فعالیت است و بازارچه موقت در شهر روستای صحنه ایجاد شده است.

محرابی در ادامه دغدغه زنان روستایی و عشایری استان را بازاریابی و فروش محصولات تولیدی عنوان کرد و گفت: از سه سال گذشته بازار سیار در جهاد کشاورزی راه اندازی شده است که زنان روستایی به صورت دوره ای محصولات کشاورزی و فرآوری شده را به فروش می رسانند. برای مدتی .

وی با بیان اینکه در نظر داریم محصولات تولیدی بانوان روستا را در سطح استان در بازارهای روستا به فروش برسانیم، افزود: مکاتباتی با دستگاه های استانی برای راه اندازی بازارچه های سیار روستا انجام شده است.

محرابی کاهش واسطه ها برای تحویل محصولات، کاهش قیمت مصرف کننده، توجه به اقتصاد روستائیان و حمایت از مشاغل زنان روستایی و همچنین استفاده شهروندان از محصولات ارگانیک را از جمله اهداف و دستاوردهای این سازمان اعلام کرد. طرح راه اندازی بازار روستا

وی در پایان یادآور شد: به مناسبت شب یلدا در محل سازمان جهاد کشاورزی استان بازارچه روستایی سیار توسط 18 نفر از بانوان روستایی ایجاد شد که بیش از 86 محصول تولیدی زنان روستایی و عشایری به صورت مستقیم عرضه می شود. به مردم

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید