ایجاد رقابت در سیستم توزیع با درج قیمت تولید بر روی محصولات تولیدی / بالا و پایین زنجیره صنعت آلومینیوم ایجاد می شود.

ساعت: 12:42
تاریخ انتشار: 1400/10/24
کد خبر: 1800385

فاطمی امین گفت: ایجاد صنایع بالادستی و پایین دستی آلومینیوم با ظرفیت آلومینیوم جنوب در گام دوم ضروری بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; سید رضا فاطمی امین در حاشیه بازدید از کارخانه آب شرب یام یام بندرعباس گفت: روز گذشته آلومینیوم جنوب به ظرفیت 300 هزار تن در سال رسید که نوید رسیدن به جایگاه بسیار خوبی در صنعت آلومینیوم را می دهد. “

وی گام دوم را ایجاد صنایع بالا و پایین آلومینیوم دانست و گفت: صنایع بالادستی عمدتاً برق تولید می کنند، نیروگاه 1000 مگاواتی در کنار نیروگاه در حال ساخت است و مورد دیگر آلومینا است که عمدتاً بوکسیت است و نیاز دارد. آلومینیوم برای آلومینیوم به دلیل کمبود ذخایر کارخانه آلومینیوم وارد می شود که سرمایه گذاری خوبی را در این زمینه تشکیل می دهد.

فاطمی امین افزود: در صنایع پایین دستی می توان کارهای بسیار خوبی انجام داد و با ظرفیت تولید کارخانه آلومینیوم جنوب به عنوان صنعت فولاد با رسیدن به این ظرفیت، این صنعت نیز می تواند به جایگاه خوبی دست یابد و پاسخگوی بخش قابل توجهی از نیاز دارد. در کنار”.

وزیر صنعت، معدن و تجارت هرمزگان که در دومین روز از بازدید خود از کارخانه تولید آب شرب یام یام بازدید کرد، درج قیمت تولید را از الزامات مهم واحدهای تولیدی عنوان کرد.

وی افزود: یکی از طرح های در حال اجرا در وزارت صمت درج قیمت تولیدکننده و واردکننده است.

فاطمی امین گفت: این امر باعث می شود تا سیستم توزیع شفاف شود و به عبارتی مشخص شود که سیستم توزیع چقدر هزینه دارد و در کنترل بازار برای وزارتخانه موثر است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کالاها بر اساس وزن و سایز دارای هزینه حمل و نقل هستند که بسته به اندازه و وزن بین 15 تا 30 درصد محاسبه می شود.

وی افزود: به عنوان مثال آب معدنی که در گذشته قیمت مصرف کننده آن 4000 تن بود، اکنون قیمت تولید آن 2000 تن است که با توجه به حداکثر هزینه حمل و نگهداری، قیمت مصرف کننده 2600 تن است که قابل توجه خواهد بود. قیمت با کاهش 1400 تن.

فاطمی امین گفت: 12 گروه کالایی تاکنون به صورت آزمایشی قیمت تولیدکننده محصولات خود را معرفی کرده اند که نتایج خوبی داشته است.

وی با اشاره به اضافه شدن گروه های کالایی دیگر برای درج قیمت تولید محصولات خود، افزود: تا دو هفته دیگر گروه دیگری را برای درج قیمت تولید اعلام می کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت لحظه مثبت این اقدام را ایجاد رقابت در سیستم توزیع ارزیابی کرد و گفت: با معرفی قیمت مصرف کننده محصولات در سیستم توزیع، علاوه بر ایجاد رقابت، باعث کاهش چشمگیر قیمت و بر از سوی دیگر به تولیدکنندگان کمک می کند تا قیمت واقعی تولید محصولات را وارد کنند.

فاطمی امین اعلام کرد: استان هرمزگان از نظر سطح صنعتی، معدنی و تجاری جایگاه بالایی در کشور دارد اما البته مشکلاتی وجود دارد که باید با کمک فعالان اقتصادی آن را برطرف کنیم.

وی افزود: اکنون تمرکز اصلی ما سرمایه گذاری در شرق استان برای گسترش اشتغال در آنجا است و نکته دوم تلاش برای استفاده بیشتر از ظرفیت های موجود مانند کشتی سازی است.

وزیر صمت خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم کشتی های ایرانی و همچنین سفارش ساخت در کشور را تعمیر کنیم، ظرف دو سال دو هزار شغل در بندرعباس ایجاد می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید