سود مشروع از کالاهای سرمایه ای و خوراکی و خداحافظی البرز با فروش بالا / درج قیمت تمام شده روی کالا. طرحی برای قطع دست دلالان


ساعت: 11:46
تاریخ انتشار: 14/09/12
شناسه خبر: 1812012

در گذشته حاشیه سود بسیار بالایی برای توزیع کننده وجود داشت که شفاف نبود، بنابراین قیمت تولید کننده مشخص می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تیتریک، بهای تمام شده کالا همراه با ارزش افزوده باید روی کالا نوشته شود، طرحی که دست تاجران را کوتاه می کند.

البته با این اقدام واسطه ها فقط از نظر قانونی منتفع می شوند، مشکلی که رئیس سازمان تعزیرات چهارباگ به آن اشاره کرده و در کاهش قیمت ها موثر می داند.

در مصاحبه با تیتریک، Rustin می گوید؛ حاشیه سود بسیار بالایی برای توزیع کننده وجود دارد که غیرشفاف است و در نتیجه قیمت سازنده درج می شود.

اما نظارت بر کارخانجات به ویژه مجتمع هایی که به طور مستقیم با معیشت مردم سروکار دارند در استان البرز به صورت جدی در حال انجام است.

سلیمانی رئیس دفتر صمت چهارباغ در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: گشت های روزانه ای وجود دارند که بر ورود محصولات نهایی نظارت می کنند.

6939b0a2 c003 4a2a 98b6 ec50b554ddb0 خبر خاکستری

بدون شک با اجرای این طرح برخی از کالاها کاهش قیمت داشته و به نفع مصرف کننده خواهد بود، البته برخی از کارخانه ها هنوز این طرح را اجرا نکرده اند.

وقتی قیمت کارخانه در یک محصول مشخص می شود، مردم باید 20 درصد سود برای کالاهای سرمایه ای مانند لوازم خانگی بپردازند.

البته مردم برای کالاهای مصرفی مانند مواد غذایی باید 24 سود بپردازند و در صورت نیاز فروشگاه به سود بیشتر با سامانه 124 تماس بگیرند.

9b633d89 405b 4322 bc2f 6bcbc568063c خبر خاکستری

رامین ربیع رئیس سازمان صمت استان البرز نیز در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: در 73 درصد واحدهای تولیدی قیمت روی محصول درج شده و خوشبختانه مشکلی وجود ندارد.

اما در دل تولیدکنندگان این نشان می دهد که برخی دلالان بازار با کمترین فعالیت سهم زیادی از قیمت کالاها دارند که از جیب مصرف کنندگان خارج می شود.

حال اگر مردم نسبت به گرانی واکنش نشان دهند و به نهادهای نظارتی اطلاع دهند، قطعا ارتباط برندگان از بازار قطع خواهد شد و شاهد نوسان قیمت نخواهیم بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید