درج قیمت تولید روی کالا به معنای فاکتور خرید است

ساعت: 16:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۸
کد خبر: 1793402

رئیس سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده گفت: در طرح جدید به جای قیمت مصرف کننده که به معنای فاکتور خرید است، قیمت تولید روی کالا درج می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شاتا، عباس تابش در خصوص درج قیمت تولید به جای قیمت مصرفی کالاها توضیح داد: در طرح قدیم باید قیمت مصرف کننده از روی کالا حذف می شد اما در طرح جدید به جای قیمت مصرف کننده کالا، قیمت مصرف کننده حذف می شد. قیمت قیمت تولید کننده بود. کاربر روی محصول ذکر شده است.

وی ادامه داد: در طرح جدید درج قیمت تولید روی کالا به معنای فاکتور خرید است و دیگر فاکتوری از عرضه کننده نمی خواهیم.

رئیس سازمان حمایت همچنین گفت: در این راستا عرضه کننده موظف است قیمت فروش را به مصرف کننده نهایی اعلام کند و تفاوت قیمت درج شده روی کالا با قیمت نهایی آن نشان می دهد که عرضه کننده چقدر منصف بوده است.

تابس گفت: تغییری در زنجیره ایجاد نشده و نحوه اطلاع رسانی تغییر کرده است. امروز ما در تلاش هستیم تا مرز بین فروش از تولید کننده به شبکه توزیع و از شبکه توزیع به مصرف کننده را پاک کنیم.

وی افزود: پیش از این در برخی موارد ارتباط بین تولیدکننده و توزیع کننده مشخص نبود و در برخی فروشگاه ها تخفیف های وسوسه انگیزی داده می شد که باید با آن برخورد می کردیم.

قائم مقام وزیر صمت ادامه داد: برخی از فروشگاه ها 50 درصد تخفیف روی کالاهای خود ارائه می کردند اما در زمان این موضوع فاکتور مستندی وجود نداشت که این کالا به چه قیمتی خریداری شده و این تخفیف با چه قیمتی اعمال شده است.

تابش گفت: اگر مسیر توزیع را پاک کنیم و هزینه تولید مشخص باشد، می توانیم اتصالات نامناسب را برطرف کنیم.

وی تاکید کرد: در این طرح اطلاعات بین قیمت تولید و قیمت فروش به مصرف کننده داده می شود که باعث رقابت قیمتی می شود و قطعا این طرح از گران فروشی جلوگیری می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید