برای درج قیمت تولید به 6 کالا نیاز بود

وی در این نامه به ماده 23 سیاست مشترک مقاومتی اقتصادی مبنی بر لزوم شفافیت و منطقی‌سازی نظام توزیع و قیمت‌گذاری و به‌روزرسانی روش‌های نظارتی بر بازار اشاره کرده است که نیاز به اطلاع دقیق از قیمت‌ها و قوانین کالاها و خدمات مصرفی دارد. به دستورالعمل مدیریت بازار کالاهای واسطه ای و نهایی ابلاغی وزیر صنعت در آذرماه و همچنین تصمیمات کارگروه مدیریت بازار کالاهای واسطه ای و نهایی در آذرماه و اجرای فاز دوم. فاز اول طرح شفاف سازی قیمت از طریق درج قیمت تولید کننده، کلیه واحدهای تولیدی و واردکنندگان انواع پودر لباسشویی، دستمال کاغذی، پوشک، یخچال، تلویزیون و ماشین لباسشویی از 4 دی ماه به منظور جلوگیری از استفاده احتمالی و تضییع حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به معرفی قیمت تولید کننده و ج رسانه ها شامل مجموع هزینه ها و مزایای قانونی واحدهای تولیدی/وارداتی از نظر مالیات بر ارزش افزوده می باشد.

انواع آبمیوه، ماءالشعیر، نوشابه های گازدار، غذاساز، نوشابه، چرخ گوشت و اجاق های مایکروویو باید از تاریخ 6 آذرماه در قیمت تولید کننده لحاظ شود.

همچنین بر اساس این اطلاعیه، قیمت درج شده تولیدکننده/واردکننده بر روی کالا باید دقیقاً مطابق با قیمت فروش بر اساس ‘فاکتورهای فروش’ صادر شده باشد.

قوانین جدید برای تخفیف

در مورد تخفیف های نجومی که اخیراً در تیتر اخبار قرار گرفته است نیز پیش بینی شده است که هر تخفیف بیش از سه درصد به قیمت درج شده روی کالا توسط شرکت سازنده اعمال شود. بنابراین تخفیف بیش از سه درصد خارج از قیمت درج شده روی کالا از مصادیق عدم رعایت ضوابط قیمت گذاری است و باید از این گونه اقدامات خودداری شود. در مواردی مانند مناسبت های خاص، پایان سال، اعیاد، انقضای کالا و نیاز به ارائه تخفیف های عرضی بالاتر از میزان تعیین شده، واحدها باید با اخذ مجوز از سازمان صنعت معدن و تجارت استان، تخفیف واقعی به مصرف کنندگان ارائه دهند.

نحوه محاسبه قیمت مصرف کننده

عباس طبس همچنین تاکید کرد: حداکثر میزان قابل افزودن به قیمت تولیدکننده/واردکننده مجموع حلقه‌های توزیع از عرضه‌کننده تا مصرف‌کننده شامل حاشیه سود کل توزیع ملی 10 درصد و سود خرده‌فروشی مطابق با خرده‌فروشی مصوب است. نسبت ها بدیهی است در مواردی که توزیع کالا به صورت توزیع فراگیر نباشد، با ضرایب سود مربوطه از میزان آن کاسته می شود.

همچنین کلیه واحدهای تولیدی/وارداتی باید نسبت به اطلاع رسانی و اطلاع رسانی به شبکه های توزیع و مشتریان مرتبط اقدامات لازم را انجام دهند و خرده فروشان نیز باید برچسب قیمت مصرف کننده را بر حسب سود و هزینه مصوب و درصد سود اعمالی به طور واضح درج نمایند.

در نهایت با توجه به ابهامات موجود در خصوص حداکثر نسبت سود و هزینه شبکه توزیع قابل افزودن به قیمت درب کارخانه، جدول ضرایب سود و هزینه های عمده فروشی و خرده فروشی مصوب هیات عالی نظارت تهیه شده است. منتشر شده:

برای درج قیمت تولید به 6 کالا نیاز بود

برای درج قیمت تولید به 6 کالا نیاز بود

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید