اختلاف بین گمرک و بانک مرکزی دلیل واریز کالا در گمرک است / وزارت اقتصاد باید در اسرع وقت درج شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب ؛ انبار کالاهای اساسی و عدم تعیین تکلیف این اقلام در گمرکات کشور یکی از مشکلات اصلی بازار محصولات اساسی است. از عمده کالاهایی که در گمرکات کشور ذخیره می شد می توان به 13 هزار تن برنج واریز شده در گمرکات کشور اشاره کرد. قیمت برنج وارداتی

این تنها نمونه دفع کالاهای مختلف در گمرکات کشور است که با ترخیص به موقع می تواند بخش قابل توجهی از نیاز بازار کشور را تامین کند. ما این موضوع را با یکی از نمایندگان دفتر پارلمان پیگیری کردیم.

اختلاف بین گمرک و بانک مرکزی یکی از دلایل واریز کالا در مبادی ورودی کشور است.

علیرضا سلیمی ، یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ، در مورد تعویق کالاهای مصرفی در گمرکات کشور و ناخالصی آن به دیار آفتاب گفت: “ما اصلاً نمی فهمیم که چرا چنین حوادثی در گمرک رخ می دهد و چه کسی باید پاسخگو باشد. آن “اختلاف بین گمرک و بانک مرکزی منشا بسیاری از مسائل شده است که باید در اسرع وقت به وزارت اقتصاد و دارایی واگذار شود.

وی افزود: در واقع مرسوم نیست که کالا سالها در گمرک سپرده شود و بلاهایی که برای ملت به ارمغان می آورد. این مشکل در مقابل چشم مردم است و دستگاه ها باید در مورد این وضعیت فکر کنند. چرا باید کالاهایی مانند کالاهای مصرفی عمومی یا خوراک دام در گمرک سپرده گذاری شود و از طرفی آیا ما به این محصول در کشور نیاز داریم؟

سلیمی افزود: مشکلات جدی در این زمینه وجود دارد که باید هرچه سریعتر برطرف شود.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید