کارخانه های تحت مالکیت بانک ها باید در اسرع وقت شناسایی و راه اندازی شوند


ساعت: 19:12
تاریخ انتشار: 1301/04/29
کد خبر: 1884486

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان یکی از سیاست های در حال پیگیری را شناسایی هر چه سریعتر کارخانه های تحت مالکیت بانک ها دانست و گفت: این کار باید یا توسط شرکت های سرمایه گذاری انجام شود یا از طرف خود بانک. رسیدن به تولید

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مفا رسا; ناصر فغفوری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پنجمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید امروز برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری پنجمین جلسه با حضور استاندار برای رسیدگی به موانع و مشکلات واحدهای تولیدی نشان می دهد که حساسیت بالای این مشکل وجود دارد.

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین مصوبات این جلسه رای هیات چهار نفره در خصوص نحوه محاسبه و تهیه نقشه های ساختمانی، مکانیکی و برق واحدهای صنعتی بوده است، گفت: این امر موجب هزینه های بالایی شد؛ در حالی که این امر موجب شد تا هزینه های سنگینی نیز در پی داشته باشد. اما با رای هیات چهار نفره و کمک ایجاد شده؛ کمک بسیار خوبی برای واحدهای تولیدی در جهت صرفه جویی در هزینه ساخت واحدها.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه یکی از واحدهای تعطیلی جاده طارم که در سال 1395 راه اندازی شد اما تعطیل شد، گفت: خوشبختانه با کمک تامین اجتماعی، بانک تجارت و شهرداری مراحل انتقال این دستگاه انجام شد با این حال سرمایه گذار این مجموعه را در اختیار گرفته و در حال حاضر 25 نفر در آن مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از سیاست ها احیای بلوک های بسته بود، گفت: اما نکته دوم تامین برق پروژه های بزرگ بود و یکی از مصوبات اصلی این جلسه تامین برق طرح و توسعه کیلویی است. گروه صنعتی که مربوط به مالت، عصاره و دانه مالت می باشد. و ما امیدواریم که مالت و عصاره مالت را در ماه فوریه آماده کنیم. مجموعه ای که از سال 1382 شروع به کار کرد، خوشبختانه با پیگیری هایی که انجام شد، خوشبختانه خط مالت و عصاره این مجموعه راه اندازی شده و تا پایان سال شاهد راه اندازی خط مالت خواهیم بود. یکی از بی نظیرترین و کامل ترین کارخانه ها باشد.

فغفوری تصریح کرد: کل سرمایه گذاری این مجتمع انجام شده است اما در تامین برق مشکل وجود دارد اما به دنبال کاهش هزینه های واحد هستیم به همین دلیل تامین برق از فیدرهای ویژه باعث ایجاد هزینه های اضافی می شود. در واحد اما این آرامش خاطر است و تضمین می کند که ماژول دارای برق خاص خود است، خط مخصوص به خود.

وی گفت: در این جلسه دو طرح به تصویب رسید تا سرمایه گذار ترغیب به احداث خط و فیدر اختصاصی و پیشرفت توسعه به موازات این طرح شود و برای این امر به برق نگاه جداگانه داشته باشد.

فغفوری خاطرنشان کرد: در این جلسه عدم امکان بلوکه واحدهای ریالی توسط بانک ها به عنوان تضمین مطرح شد. بنابراین بانک ها حق ندارند بخشی از تسهیلات نزد خود را به عنوان وثیقه مسدود کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه احتمال دور زدن قانون وجود دارد ادامه داد: این مشکل به صورت مکتوب از سوی معاونت اقتصادی وزارت کشور اعلام شده است.

فغفوری با بیان اینکه طرح توسعه بسیار حائز اهمیت است، گفت: طرح های توسعه ای مشابه طرح های تاسیسی در صورت امکان مشمول استفاده از معافیت مالیاتی هستند و می توان مشخصات جداگانه ای برای این طرح توسعه در نظر گرفت.

وی با تاکید بر اینکه یکی از سیاست هایی که دنبال می شود شناسایی هر چه سریعتر کارخانه هایی است که در اختیار بانک ها است، گفت: این کار یا باید توسط سرمایه گذاری یا شرکت های تولیدی خود بانک انجام شود یا اینکه واحدها از طریق مزایده واگذار شوند. یا سرمایه گذار قبلی اقدام لازم را انجام دهد.

فغفوری گفت: خوشبختانه جلسات خوبی با سه بانک استان برگزار شد و برای تمامی واحدهایی که در اختیار این بانک ها بودند راهکارهایی از جمله پرداخت 10 درصد بدهی مشروط به برگشت سریع اندیشیده شد و مقرر شد برخی از واحدها تا پایان شهریورماه به چرخه تولید بازمی‌گردند. تمام تلاش این است که حداقل 50 درصد آنها با کمک بخش اقتصادی تنها استانی که در اختیار بانک است، به چرخه تولید بازگردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید