زباله های زنجان باید در اسرع وقت دفع شوند

ساعت: 11:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۸
کد خبر: 1785464

رئیس جمهور گفت: به طور کلی برای همه صنایع باید توجه داشت که هر توسعه و هر کار صنعتی بخشی از محیط زیست است و حفظ جان مردم بسیار مهم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور پنجشنبه شب (۲۷ آبان) در پایان سفر یک روزه خود به استان زنجان در نشست خبری با خبرنگاران درباره اینکه کیک یا همان ضایعات چه زمانی سودآور می شود و مردم دیگر متضرر نمی شوند. ، گفت: امروز در سفری به استان زنجان توانستیم از چند مجتمع و واحد صنعتی بازدید کرده و جلسات مختلفی را در این حوزه برگزار کنیم و پیگیر دغدغه ها و مشکلات مردم باشیم.

وی با بیان اینکه موضوع پسماندهای سایت های صنعتی زنجان در سفر قبلی خود به عنوان رئیس قوه قضائیه نیز یکی از دغدغه ها و انتقادات مردم زنجان بود که به آن رسیدگی شد، خاطرنشان کرد: در این راستا 3 اقدام مهم انجام شده است. . . برای کنترل زباله بود.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه انتقال زباله به مکان دیگری گام دوم است، افزود: البته در مکان جدید اهالی روستای محل نگهداری زباله معترض هستند که این موضوع نیز بررسی شود.

وی ادامه داد: گام سوم در این زمینه تعریف تکلیف زباله بود. جا دارد از حجت الاسلام اعجایی (رئیس فعلی قوه قضائیه) تشکر کنم که وقتی قول بررسی و تعیین تکلیف این موضوع را دادم ایشان (حجت الاسلام ایجی) مسئولیت پیگیری را بر عهده داشتند، «وضعیت مالکیت پسماند مشخص شده است. و این ضایعات ثروت مردم استان زنجان است.

رئیس جمهور گفت: نکته مهم این است که اگر دفع زباله ادامه پیدا نکند، مردم همچنان متضرر خواهند شد و در اسرع وقت یا شرکت تامین باید ماموریت و مسئولیت آن را بر عهده بگیرد یا محل ساخت و ساز باید این کار را انجام دهد.

وی با بیان اینکه به گفته استاندار زنجان هر دو مسیر در حال پیگیری است، گفت: این موضوع باید به صورت جدی و سریع بررسی شود و حتی در صورت نیاز به دستگاه دیگر واگذار شود.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: در این زمینه تصمیم گیری شده و قرار بر این شده که هم وزارت صمت و هم استاندار زنجان پیگیری کنند.

وی گفت: به طور کلی برای همه صنایع باید توجه داشت که هر توسعه و هر کار صنعتی شاخه ای از محیط زیست است و حفاظت از جان انسان ها بسیار مهم است.

وی گفت: ما به دنبال توسعه هستیم و صنایع باید فعال باشند، اما حفظ محیط زیست و همچنین جان انسان ها اولین مسئله است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر خشم زنجانی ها در حوزه اقتصادی با وجود مشارکت و همکاری کارگزاران دولتی در حوزه های مختلف، مشکلات مربوط به تعاونی های مسکن و وضعیت اخیر پتروشیمی زنجان، گفت: امروز مردم تجمع کردند و خواسته هایی در جاده وجود داشت. ، ایستادیم و به خواسته ها گوش دادیم.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه مشکلات مربوط به تعاونی ها و همچنین پتروشیمی از جمله مطالباتی است که باید به آن رسیدگی کنیم، خاطرنشان کرد: در دولت قصد داریم به صراحت به مردم بگوییم چه دستاوردهایی حاصل شده است.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه روند تشکیل شورای اداری منطقه در دولت سیزدهم تغییر کرده است، گفت: نمایندگان مجلس مشکلات را به دولت گزارش می دهند و همه موارد توسط کارشناسان نهاد ریاست جمهوری بررسی می شود.

وی با اشاره به گزارش برخی وزرا در جلسه امروز شورای اداری گفت: خبرنگاران باید این گزارش ها را ثبت و ضبط کنند و پیگیری کنند چرا که همراهان صانع می توانند به پیگیری این موضوعات کمک کنند.

آیت الله رئیسی با اشاره به کاهش تولید مسکن در استان زنجان، گفت: این کار فقط کلنگ زنی نبود، بلکه ساخت بلوک ها شروع شده بود و امیدواریم شاهد نتایج خوبی باشیم.

وی گزارش اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را نیز نکته مهمی دانست و افزود: طرح های نیمه تمام به ویژه سایت های صنعتی که در سال های گذشته آغاز شده است باید ساماندهی شود وگرنه متضرر می شویم. به ویژه تکمیل واحدهای صنعتی به دلیل بیکاری.» این امر بسیار مهم است.

رئیس جمهور با بیان اینکه سفرهای استانی مقدماتی است، گفت: ابتدا در محل مربوطه با حضور مسئولان محلی کار کارشناسی انجام می شود سپس مرحله ای در مرکز در حوزه معاونت اجرایی رئیس جمهور با حضور معاونت اجرایی برگزار می شود. کارشناسان وزارتخانه و سپس جلسه ای با معاون اول تشکیل می شود.» تا زمانی که اقدامات کارشناسی سند و قطعی شود.

وی افزود: از این رو تمامی وام هایی که اعطا شده قبلا در صورتجلسه قید شده و امیدواریم اجرایی شود و با گزارشات مسئولان در جریان مشکلات مردم قرار گیرد.

آیت الله رئیسی در پایان خاطرنشان کرد: می خواستم در اجتماع مردم زنجان و شهرستان های این استان شرکت کنم که به دلیل بیماری عروق کرونر قلب این امکان فراهم نشد.

رئیس جمهور در پاسخ به استقبال مردم شهر از طریق نمایندگان مجلس گفت: من نیز به آنها تبریک می گویم و افتخار می کنم که در خدمت مردم هستم و هر خدمتی را وظیفه خود می دانم.

وی افزود: امیدواریم به برکت امام حسین (ع) و برادرش حضرت ابوالفضل (ع) هر چه زودتر این مشکلات در پایتخت شور و شعور حسینی مرتفع شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید