طرح مدیریت تعارض به دفتر ارائه می شود / طرح تسهیل باید در اسرع وقت به قانون تبدیل شود


ساعت: 14:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۱
کد خبر: 1804507

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به لزوم رفع ایرادات هیات امنا به طرح تسهیل گری با حذف بند قضات، گفت: ریشه را حل می کنیم.

علی هزریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی راه دانا; هیئت مدیره با تاکید بر اینکه طرح تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار در بیش از سه ماه آینده در حالی که اجرای آن می تواند کمک شایانی به بهبود و ارتقای فضای کسب و کار کشور در فضای اقتصادی کنونی کند، همچنان بین مجلس و فناوری اطلاعات در حال حرکت است. از نگهبانان لذا با توجه به اینکه این طرح در اسرع وقت تصویب و اجرا شد، موضوع مدیریت تضاد منافع قضات از آن حذف شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: طرح تسهیل در صدور برخی از پروانه های کسب و کار با توجه به شعار سال و پیروی از منویات مقام معظم رهبری برای آغاز به کار آنها تهیه شد. فعالیت اقتصادی به راحتی و بدون مشکل.

وی در خصوص ایرادات هیأت امنا به این طرح گفت: هیأت امنا بر اساس تعهدات قانون اساسی خود طرح مذکور را بررسی و ایراداتی به آن وارد کرد که هم دقیق و هم مناسب بود. زیرا قضات برای اخذ کتاب وکالت جایگاه علمی دارند و موضوع مجلس نیز مدیریت تعارض منافع قضات است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس تاکید کرد: بنابراین با توجه به لزوم اجرای هرچه سریعتر طرح تسهیل صدور مجوز در سال جاری و تعیین تکلیف اختلافات به ویژه در حال حاضر در مورد نحوه وکالت. آزمون بین معتمدین صنفی و قوه قضائیه ، نمایندگان مجلس در طرح دیگری موضوع حل تعارض منافع قضات را تصمیم می گیرند. امیدواریم موافقت با حذف موضوع قضات در این خصوص هر چه سریعتر نظر هیئت محترم امناء را جلب نماید. در این صورت هم مردم و هم ثمره این طرح منتفع خواهند شد و به ویژه داوطلبان آزمون وکالت از بلاتکلیفی بیرون آمده و با امید بیشتری وارد عرصه وکالت خواهند شد.
هزریان با اشاره به عزم مجلس یازدهم برای پیگیری تعارض منافع قضات گفت: تعارض منافع قضات به صورت جدی و ریشه ای حل می شود. در حال حاضر برنامه مکتوب ایشان با مشورت کارشناسان تهیه شده و به زودی به نمایندگان و در نهایت هیئت مدیره جهت اعلام وصول ارائه می شود.

وی چاره اندیشی برای مدیریت تعارض منافع قضات و سایر افرادی را که به استناد ماده 8 قانون استقلال کانون وکالت بدون حضور در آزمون وکالت وکالت می کنند، ضروری دانست و گفت: تشکیل دادند. یک دولت، و پس از قدرت گرفتن، از این پیوندها برای پیشبرد پرونده موکلان خود استفاده می کنند و راه را برای گسترش و توسعه فساد در قوه قضاییه و سایر دستگاه های اجرایی هموار می کنند. از سوی دیگر، به دلیل تضاد منافع احتمالی، برخی از این افراد در حلقه‌های تصمیم‌گیری یا تصمیم‌گیری تمام تلاش خود را می‌کنند تا از تصمیم‌گیری که آینده شغلی آنها در بازار خدمات حقوقی را تحت تأثیر قرار می‌دهد یا از دیگران گرفته می‌شود، اجتناب کنند. ، جلوگیری کردن.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرات، اسلام شهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به یکی دیگر از آثار منفی رانت خواری در فرآیند صدور مجوز، بر عزم مجلس برای حذف کلیه قوانین ایجاد رانت، انحصار و تبعیض غیرقابل جبران تاکید کرد. خسارت رانت فعلی این است که اتکای شبکه اشتغال در طول دوره اشتغال به وعده های توخالی به مشتریان است. این موضوع باعث مراجعه بیشتر موکلان به این افراد می شود و در عمل مشمولان «ماده 8 قانون استقلال کانون های وکلای دادگستری» مزیت رقابتی بیشتری نسبت به وکلای جوان خواهند داشت.

هزریان خاطرنشان کرد: تا زمانی که مبنای این مزیت رقابتی اشتغال در دولت باشد و از آنجایی که همه داوطلبان ورود به حرفه وکالت از این فرصت برخوردار نیستند، تبعیض نسبت به آنها ناعادلانه خواهد بود. در پایان تاکید می کنم مجلس یازدهم با عنایت الهی و عزم جدی به دنبال برقراری عدالت و جلوگیری از رانت جویی و تبعیض و انحصار در همه ابعاد است.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید