زلزله محرومیت شهر کوهرنگ را نشان می دهد / ساخت خانه های آسیب دیده در اسرع وقت با ارائه خدمات بانکی

زمان: 15:36
منتشر شده در: 1400/07/25
کد خبر: 1776824

سردار علی محد اکبری گفت: زلزله اخیر کوهرنگ نه تنها فرصتی برای بررسی آسیب های ناشی از زلزله بود ، بلکه محرومیت مردم منطقه را بیشتر نمایان کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهان بین نیوز ؛ سردار علی محمد اکبری ، فرمانده سپاه حضرت کمر بنی هاشم (ع) ، آموزش و پرورش ، استان چهارمحال و بختیاری ، در اتاق جلسات فرمانداری برای کمک به زلزله زدگان شهرستان کوهرنگ و با توجه به بازدیدهای میدانی این اداره برگزار شد. بسیج در آن منطقه ، وی گفت: این زلزله فرصتی نه تنها برای آسیب رساندن ، برای بررسی علل زلزله و محرومیت بیشتر مردم کوهرنگ و بازفت بیشتر نمایان شد.

وی افزود: یک سری اقدامات و ارزیابی های صحیح با حضور رئیس محترم سازمان بسیج ، سردار گلرضا سلیمانی انجام شد. امروز نیز مانند گذشته می خواهیم مشکلات مناطق محروم شهر کوهرنگ را با کمک سایر نهادهای دولتی استان حل کنیم.

فرمانده سپاه حضرت کمر بنی هاشم (ع) در استان چهارمحال و بختیاری تشکیل اردوهای شهری را مهم می داند و می افزاید: اردوهای استانی باید ساختاری برای شهرها باشد تا بتوان اردوهای یکسانی در شهرها به ریاست استانداران تشکیل داد.

وی در این جلسه گفت: نظارت ، راهنمایی و کنترل باید در این اردوها انجام شود و به دلیل کمبود وقت و فرا رسیدن فصل سرما در حالی که شهرستان کوهرنگ نیز یکی از سردترین نقاط کشور است ، لازم است باید اقدامات لازم برای کمک به مردم در اسرع وقت انجام شود.

اکبری افزود: یک تفاهم نامه سه جانبه بین بنیاد مسکن ، بسیج سازندگی سپاه و مالکان در ارتباط با زلزله کوهرنگ امضا شده است.

وی افزود: شورای دولت قول داده است مبلغی را بر اساس تعداد خانه های تخریب شده که حدود 80 تا 85 واحد است ، اختصاص دهد و در بازسازی هر چه سریعتر اقدامات لازم را انجام دهد.

سردار اکبری همچنین گفت: با توجه به شروع فصل سرما و نبود فرصتهای توانبخشی کافی برای خانه های تخریب شده ، تدابیری اندیشیده شده است که تا زمان یافتن خانه مناسب به مردم این منطقه تسهیلات به صورت اجاره ای از بانکهای دولتی ارائه شود.

وی افزود مالکان باید امکانات بازسازی ارائه شده به گروه های جهادی را برای تسریع روند بازسازی و امدادرسانی فراهم کنند.

فرمانده سپاه استان چهارمحال و بختیاری همچنین از استاندار خواست تا روند اعطای تسهیلات توسط بانک ها را تسریع کند و گفت: برای ارائه خدمات به بانک ها به ساده ترین شکل ، باید ابلاغیه ای صادر شود تا خانواده های آسیب دیده ساماندهی شوند. زودتر

وی همچنین در این نشست گفت: مدارس این منطقه اغلب آسیب دیده یا ناامن هستند که باید در این زمینه جهادی سنجیده شود و در صورت امکان از کانکس استفاده شود تا دانش آموزان شهرستان کوهرنگ در سال تحصیلی آینده آسیب ببینند. به نمیبینم.

اکبری در پایان افزود: اردوهای شهری باید دارای اتاق دولتی باشند و باید گام به گام تمام کارهای انجام شده را بررسی کنند ، باید از ظرفیت موجود در استان حداکثر استفاده را ببرند و آنها را به میدان بیاورند تا بخشی از مردم باشند. مشکلات حل شد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید