تصمیم به تعویق انداختن و ارائه تسهیلات مدیریت خشکی به کشاورزان باید در اسرع وقت اجرایی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا زندیان نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار کُردتودی گفت: مجلس یازدهم انقلاب به خود می بالد که از جناب عالی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و معرفی اولیه کابینه دعوت به عمل آورده است. در عین حال در حال انجام مأموریت انقلابی خود هستید.

وی افزود: مجلس دیروز نه به دولت سیزدهم استان بلکه به منظور کمک بیشتر به موفقیت دولت سیزدهم و دفاع و حمایت از جایگاه مهم یکی از وزیران پیشنهادی آموزش و پرورش رای اعتماد نداد. مهم ترین وزارتخانه ها، یعنی آموزش و پرورش و دفاع. «این حق معلمان و دانش آموزان است که برگزیدگان خود را برای حمایت از آنچه مورد نیاز است انتخاب کنند.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: از این رو مجلس انقلاب همچنان به حمایت و مساعدت نظام ولایت ادامه می دهد و در اعتلای نام و عظمت انقلاب اسلامی و نظارت بر کار همه دستگاه های اجرایی کوتاهی نخواهد کرد. خدمت به مردم.» جا برای تعارف بود و او به وظیفه خود عمل کرد.

وی تاکید کرد: از رئیس جمهور می خواهیم هرچه سریعتر گزینه وزارت آموزش و پرورش را از سوی بدنه جامعه فرهنگیان معرفی کند تا دیگر وقفه ای در مدیریت این نهاد بزرگ ایجاد نشود.

زندیان با اشاره به نامگذاری سال 1400 به نام تولید، نگهداری و برچیده سازی گفت: این شعار باید به عنوان ابزاری واقع بینانه برای عبور از مشکلات اقتصادی مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: در این شعار تقویت و حمایت هدفمند از تولید داخلی مهمترین هدف تلقی شده و حمایت و رفع موانع در دو سطح رفع موانع موجود و حمایت است که باید با شرایط موجود منطبق باشد. کشور برای افزایش هدف تولید کمی و کیفی باید با فعال سازی ظرفیت های خالی در این بخش و افزایش ظرفیت در زمینه فعالیت های صنعتی اولویت دار برای اشتغال در بازار داخلی و بازار خاص صادراتی با تکیه بر ظرفیت و ظرفیت داخلی انجام شود.

یکی از اعضای هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر شرایط کرونا را در نظر بگیریم و تحریم ها را مؤثر بدانیم، قطعاً باید از سوی دستگاه ها و نهادهای دولتی گزارش اجرای برنامه ها ارائه شود.

وی افزود: از این رو از ریاست جمهوری می خواهم گزارش کارشناسی و دقیقی از عملکرد سطوح مختلف دولت در تحقق اهداف حمایت، حمایت و توقف تولید در سه بخش اقتصاد، خدمات، صنعت و کشاورزی ارائه کند. پایان سال 1400. «به طور کلی اجرای آن را برای تعیین میزان تعهد، اهتمام و توجه دولت دوازدهم و سیزدهم به نامگذاری سال 1400 توسط مقام معظم رهبری به مجلس شورای اسلامی ارائه و عدم اقدام و عمل را مشخص کند. از موسسات

این نماینده مجلس استان کردستان افزود: در 29 فروردین 1400 با امضای معاون اول رئیس جمهور، حکمی مبنی بر اعطای وام تعویق و تامین اعتبار برای آمایش سرزمین در بخش کشاورزی صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه پس از گذشت 4 ماه این مصوبه همچنان در پیچ و خم اجراست و بانک های موجود به ویژه بانک کشاورزی هیچ اقدام و همکاری در خصوص بخشودگی سود و کارمزد و جریمه وام های دریافتی از کشاورزان انجام نمی دهند. تحت تأثیر خشکسالی.

زندیان افزود: در این شرایط که کشاورزان با کمبود نقدینگی برای تامین موسسات در زمان برداشت آتی مواجه هستند و از سوی دیگر با اقدامات قهری بانک کشاورزی برای بازپرداخت وام ها مواجه هستند، از بانک مرکزی می خواهم که دستور بانک مرکزی را فوری بدهد. اعمال این قانون و دلایل تأخیر و عدم همکاری بانک به ویژه بانک کشاورزی را اعلام کند.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: ذکر شد.

وی یادآور شد: به دلیل ضعف کنترل های داخلی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان، کسب اطلاعات به صورت شفاف به ویژه در حوزه سلامت و به ویژه در توسعه نظام سلامت امکان پذیر نبود، بنابراین اقدام موثری صورت نگرفت. توسط رئیس جمهور مسائل مالی عدم اقدام به موقع و مؤثر در اجرای ماده 100 مفاد مالی و معاملاتی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی موجب عدم تأسیس و توسعه شرکت های دانش بنیان شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید