لزوم ایجاد بازارچه های دائمی و موقت برای ساماندهی میوه فروشی ها در زاهدان


ساعت: 11:23
تاریخ انتشار: 1401/02/07
کد خبر: 1834820

زمانی که ظاهر بصری شهر توسط مسئولان نادیده گرفته می شود;

یکی از معضلات اصلی شهر زاهدان که باعث ترافیک، زشتی شهر و همچنین نارضایتی شهروندان شده، وجود وانت های میوه جات در معابر اصلی است.

به گزارش راه دانا به نقل از عصرهامون، نبود شغل مناسب باعث بیکاری در جامعه شده است و در این میان بسیاری از شهروندان اغلب برای کسب روزی حلال به مشاغلی مانند دست فروشی و میوه فروشی در وانت می پردازند.

برخی از دارندگان مینی‌بوس اغلب با وجود ترافیک و سد معبر، میوه، سبزیجات و سایر مواد غذایی را در پیاده‌روها و حتی پیاده‌روها پارک کرده و می‌فروشند که برای رانندگان و عابران پیاده خوشایند نیست و احتمال رانندگی را افزایش می‌دهد.

نبود مکان مناسب برای فروشندگان میوه و وانت بار در سطح شهر به ویژه در نقاط پرتردد مشکلات زیادی از جمله افزایش تراکم ترافیک، احتمال تصادف و کاهش زیبایی بصری شهر را به همراه دارد.

ساماندهی وانت فروش و تحویل میوه و تره بار در زاهدان در دستور کار شهرداری قرار دارد.

آسا ریگی; معاون خدمات شهری شهرداری زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: حضور بی رویه و آزادانه وانت بارها پدیده ای است که امروزه در سطح شهر و میادین مشاهده می شود و نوعی کار برای برخی دارندگان میوه وانت است. خودروها در شهر هر روز که می گذرد بیشتر می شود.

وی افزود: با توجه به روند رو به رشد تصادفات وانت در سال های اخیر، طرح ایمن سازی و ساماندهی وانت به منظور افزایش بهره وری و آموزش های عملی مربوط به رانندگان این وسیله نقلیه در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: رشد قارچ در وانت بارها باعث ایجاد اعوجاج و ظاهر نامناسب می شود و همچنین عمده مشکلات در سطح شهر موجب تردد و نارضایتی برخی از شهروندان شده است.

وی ادامه داد: برنامه ریزی ساماندهی وانت بارها دغدغه اصلی شهرداری در شهر است و اشتغال و معیشت شهروندان را نیز به همراه دارد و برای ایجاد نظم در شهر، فروشندگان باید با شهرداری همکاری کنند.

ریگی گفت: شهرداری موظف است مکان های مناسبی را برای تهیه میوه و تره بار شناسایی کند تا مردم به راحتی به آن مکان ها دسترسی داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید