مینی بوس هایی که جابه جا نمی شوند یا تغییر شغل می دهند/ ناتوانی مسئولان شهری در ساماندهی میوه فروشی های سیار

ساعت: 09:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۱
کد خبر: 1791389

گویا در شهر سنندج همه وانت های سفید و آبی شهرها در سنندج جمع شده اند تا جوانی و پیری و کودکی بیکار نمانند و با فروش وانت میوه فروشی کار کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، میدان نبوت، میدان بهاران، میدان پادگان و… که نگاه می کنیم، تمام شهر پر از وانت های میوه جات است، انگار تمام وانت های سفید و آبی شهرها در سنندج جمع شده اند، جوانان، پیری. و کودکی بیکار نباشید و میوه فروشی کنید.

مینی بوس های سیار میوه فروشان که حتی گاهی به صورت مورب در خیابان های سنندج که هنوز ساختار قدیمی خود را حفظ کرده و عرض لازم برای عبور را ندارد، توقف می کنند، عامل مهمی در افزایش ترافیک شهر است.

البته یکی از مهم ترین دلایل رشد این شغل کاذب استقبال خوب شهروندان است چرا که قیمت اجناس ارائه شده توسط این افراد با بودجه و درآمد مردم همخوانی بیشتری دارد.

a19e5968 59ed 4b63 8c51 cd3fdb98f935 خبر خاکستری

نیمه های شب روستا را به سمت میوه فروشی ترک می کنم

به بهانه خرید میوه با یکی از مینی بوس های میدان نبوت سنندج صحبت می کنم. نیمه های شب به میدان بار این شهر می روم و بعد از خرید میوه نسبتا خوب، همراه با وانت های دیگر شروع به میوه فروشی می کنم.

وی گفت: صبح در جاده میوه می فروشم و بعدازظهر به دلیل ازدحام جمعیت و مشتریان خوب در میدان نبوت اسکان می دهم، هرچند شهرداری بارها به ما یادآوری می کند، اما به دلیل نبود مکان و پولی خرید بهترین راه برای ما برای کسب درآمد است.

استقبال مردم از این وانت های میوه جات کم است و بسیاری از شهروندان هستند که در این وانت ها توقف می کنند و مشتری دائمی محسوب می شوند.

2f21dc85 2c95 4d1d 907d 352fcf84c2ae خبر خاکستری


مغازه دارها اجاره مغازه را روی قیمت میوه حساب می کنند!

یکی از شهروندان بلوار سنندج شماره 28 نیز میوه می‌خرد و می‌گوید: «در واقع خرده‌فروشان به قیمت میوه، مغازه‌ها را اجاره می‌دهند و تقریباً دو برابر بیشتر از مشتریان پول می‌گیرند، بنابراین مردم ترجیح می‌دهند خرید کنند».

وی گفت: درست است که در شهر بالا یا پایین، بلوار و خیابان مهم نیست و مینی بوس های میوه و تره بار همه جا هستند و همه در این مقوله فعالیت می کنند، اما شهرداری ها می توانند برای این افراد دیگر مکان ایجاد کنند. شاهد این همه بی انضباطی در شهر نباشید.

03649871 d387 46ea b8b0 c6e18a7d9a77 خبر خاکستری


شهرداری سنندج به دلیل نداشتن زمین مناسب تنها در دو نقطه برای مینی بوس تخت آماده کرده است.

سال گذشته تورای سلطان پور رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و محصولات کشاورزی شهرداری سنندج در گفت وگویی گفت: شهرداری سنندج به دلیل نبود زمین مناسب در شهر که باید از طریق راه و شهرسازی تامین شود. توسعه طبق ضوابط دو تخت برای فروش مینی بوس ها تدارک دیده شده که در پیاده رو بلوار ارشاد و بلوار حمدی بهاران در حال آماده سازی است و شهرداری به طور مداوم در حال بررسی وضعیت مردم است. برخورد با این فعالیت اقتصادی غیررسمی

سلطان پوری گفت: امروز با توجه به شرایط اقتصادی حاکم، شهرداری سنندج به صورت جدی به عرضه میوه، تره بار و سایر اقلام پشت وانت نمی پردازد و از این افراد فقط در مکان های تعیین شده انتظار دارد، تشدید نکنید. مشکلات شهری

وی با اشاره به اینکه فروشندگان میوه، تره بار و سایر اقلام خوراکی و غیرخوراکی همکاری بهتر و بیشتر با شهرداری و پلیس راهنمایی و رانندگی و رعایت حقوق سایر شهروندان و برخورد با تخلفات را داشته باشند، گفت: حق مسئولان و ارگان های ذیربط است. اعم از شهرداری و پلیس راه را بدانند.

670f763b 4af9 4fa1 8229 d307f45b81a6 خبر خاکستری


ساماندهی وانت بار در سنندج

اکنون رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان از ساماندهی وانت های میوه خوری در سطح شهر سنندج خبر داده و در خصوص افزایش تعداد وانت های میوه خوری در خیابان های سنندج گفت: با توجه به ساماندهی نشدن وانت بارهای شهر سنندج. شهر مخصوصا در ساعات شلوغ

وی افزود: در این راستا شهرداری و پلیس راهنمایی و رانندگی اقدام به ساماندهی مینی بوس تحویل میوه کرده اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان خاطرنشان کرد: برای بهبود وضعیت واگن های میوه جات و رفع مشکل ترافیک شهری (میدان 12 فروردین)، چندین بار تصمیم گرفته شد تا مینی بوس در پیاده روها نصب شود که خوشبختانه رضایت این افراد را جلب کرد.

مرادی خاطرنشان کرد: تا زمانی که شهرداری مکان دیگری را برای مینی بوس ها فراهم کند در این مکان می مانند.

42e57730 d91b 401d 83a4 7a5e3be4e42d خبر خاکستری


ساماندهی وانت بارها اغلب نیازمند عزم همه دستگاه های ذیربط مانند استانداری، قوه قضائیه و نیروی انتظامی است که نباید شهرداری را برای برخورد مناسب با مشکل سد وانت تنها بگذارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید