در بهزیستی خراسان شمالی فرزندی واجد شرایط فرزندخواندگی وجود ندارد/ بیشترین آرزوی زوج ها کودکان 2 تا 5 ساله است.


ساعت: 10:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۹
کد خبر: 1909916

کارشناس مسئول مراقبت های خانوادگی و اجتماعی فرزندخواندگی در خراسان شمالی:

معصومه فلاح از وجود 400 زوج در انتظار فرزندخواندگی در این استان خبر داد و گفت: در حال حاضر فرزندی در بهزیستی استان وجود ندارد که واجد شرایط واگذاری به خانواده های متقاضی باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ معصومه فلاح، کارشناس مسئول کودکان سرپرستی و فرزندخواندگی برای مراقبت های اجتماعی خراسان شمالی در گفت و گو با شب ترکی وی با اعلام اینکه 400 خانواده در استان در انتظار فرزندخواندگی هستند، گفت: هر روز بر تعداد افراد متقاضی فرزندخواندگی در این استان افزوده می شود.

وی گفت: امسال 10 کودک توسط بهزیستی به خانواده های متقاضی تحویل داده شده و تحویل دو فرزند دیگر به خانواده های متقاضی قطعی شده و در حال پیگیری پرونده هستیم.

کارشناس مسئول کودکان تحت سرپرستی و فرزندخواندگی بهزیستی خراسان شمالی افزود: از سال 1387 تاکنون بیش از 500 کودک از بهزیستی خراسان شمالی به خانواده های متقاضی تحویل داده شده اند.

این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر فرزندی در شبکه بهزیستی استان واجد شرایط تحویل به خانواده های متقاضی وجود ندارد.

وی در خصوص رده سنی فرزندانی که خانواده ها نسبت به آنها تمایل بیشتری به سرپرستی دارند، افزود: کودکان 2 تا 5 ساله فرزندانی هستند که زوجین بیشتر از سایرین سرپرستی آنها را می پذیرند.

کارشناس مسئول فرزندان تحت سرپرستی خانواده و فرزندخواندگی اجتماعی خراسان شمالی با اشاره به کودکانی که واجد شرایط فرزندخواندگی هستند، گفت: شرط اجازه فرزندخواندگی، نداشتن سابقه خانوادگی یا طولانی بودن آن فرزند است. مدت زمانی که والدین کودکان از فرزند خود چیزی نشنیده اند. در این صورت دادستان دستور محرومیت فرزند از حقوق والدین را صادر می کند.

انتهای پیام/ رحمانی

دیدگاهتان را بنویسید