عدم استقلال یکی از مهم ترین آسیب های تک فرزندی/ احترام فرزندی است. ممانعت از شکل گیری شخصیت


ساعت: 22:16
تاریخ انتشار: 1301/04/28
کد خبر: 1884243

زهره رضایی گفت: وقتی پدر و مادر برای فرزندان خود بیش از حد تلاش می کنند دیگر جایی برای تلاش فرزندان باقی نمی ماند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهره رضایی کارشناس مسائل آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: کودک یکی از آسیب زاترین مشکلات دهه های اخیر است که اکثر خانواده های ایرانی مستعد آن هستند.

وی عدم استقلال را یکی از مهم ترین آسیب های تک فرزندی عنوان کرد و ادامه داد: وقتی والدین بیش از حد برای فرزندان خود تلاش می کنند دیگر جایی برای تلاش فرزندان باقی نمی ماند.

رضایی با اشاره به اینکه عدم استقلال فرزندان مجرد باعث می شود در آینده کمتر مسئولیت پذیر باشند، افزود: زمانی که کودک در خانواده ای بزرگ می شود که در نهاد خانه هیچ مسئولیتی بر عهده آن ها نیست، در دوره نوجوانی و جوانی، کودکی در دوران نوجوانی و جوانی در خانواده ای بزرگ می شود. مسئولیت پذیری دشوار است. او نمی پذیرد.

این کارشناس گفت: در خانواده های تک فرزندی بیش از حد به خواسته های کودک توجه می شود و این توجه باعث ایجاد احترام فرزندی می شود.

وی با تاکید بر اینکه احترام فرزندی مانع از شکل گیری شخصیت فعال می شود، گفت: بسیاری از اوقات این کودکان دچار ناامیدی و ناسازگاری می شوند زیرا دنیای واقعی کاملا مطابق خواسته و انتظار آنها نیست.

رضایی اضافه کرد: هر چه تعداد فرزندان خانواده بیشتر باشد رشد اجتماعی در آن خانه بیشتر محقق می شود و موفقیت آنها در اجتماع افزایش می یابد و در مورد تک فرزندها برعکس است.

این کارشناس ادامه داد: تک فرزندی برای جامعه، خانه و خانواده خوب نیست بنابراین زوج های یک فرزند باید از فرصت های طلایی زندگی خود استفاده کنند و بر تعداد فرزندان خود بیفزایند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: مردم عواقب تلخ تنها یک فرزند را احساس کرده اند چرا که شادی در خانواده های چند فرزند بسیار بیشتر از یک فرزند است و این با تحقیقات ثابت شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید