معلم عشق از عشق مادر بلندتر است/ عدم تعامل مهم ترین آسیب آموزش آنلاین بود


ساعت: 12:44
تاریخ انتشار: 1402/02/12
کد خبر: 1836015

اجیر سادات حسینی گفت: به نظر من معلم عشق از محبت مادر بالاتر است. برای دیگران، ممکن است تعجب آور باشد که نوزاد با شیرینی مادر را بیدار می کند و مادر با محبت از کودک خود مراقبت می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریک; پس از پیروزی انقلاب اسلامی و شهادت استاد مرتضی مطهری در 13 اردیبهشت 1358 توسط گروه فورکان، این روز به نام روز معلم نامگذاری شده است.

نقش کلیدی معلمان به عنوان تسهیل کننده آموزش عمومی و الگوهای اساسی برای دانش آموزان بسیار مهم است. چرا که معلمان جامعه انسان های نسل آینده هستند، بنابراین به فرموده امام خمینی(ره) نقش آنها مانند نقش پیامبران برای مردم است.

سخنی زیبا از امام صادق (علیه السلام) ارزش و جایگاه معلم خوب را روشن می کند. می فرماید همه موجودات روی زمین و ماهیان دریا و هر چیز کوچک و بزرگی در زمین و آسمان از خدا برای معلمی نیکو طلب آمرزش کنید. معلم، شاگردانش، این امانت های الهی را از آلودگی و تباهی محفوظ می دارند و می کوشند با تعالیم و تعالیم خود زمینه رشد و ارتقای آنها را فراهم کنند. جامعه از مردم توقع دارد که از ارزش و منزلت یکسانی برخوردار باشند و از این رو معلمی که چنین جایگاهی دارد هرگز مرتکب اعمال ناشایست نمی شود.

خبرنگار تیتریک به مناسبت روز معلم گفت وگویی صمیمانه با نیمه السادات حسینی معلم البرزی با بیش از 20 سال سابقه داشته است که در ادامه می خوانید:


چه زمانی تصمیم گرفتید معلم شوید و چرا این شغل را انتخاب کردید؟

از دوران دبیرستان به تدریس علاقه داشتم، معلمانم را خیلی دوست داشتم، هرچند در آن سال ها احساس می کردم بهتر است شغل بهتری داشته باشم، اما واقعا از تدریس لذت می بردم. رتبه من در کنکور خوب بود و همه انتظار داشتند در رشته مهندسی قبول شوم، اما در انتخاب رشته برای دانشگاه، انتخاب سوم من دبیری فیزیک دانشگاه خوارزمی بود و قبول شدم.

70e84eb8 38df 4451 a322 0b6b67d54c1b خبر خاکستری


به نظر شما یک معلم نمونه چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

من با ضوابط انتصاب معلم نمونه موافق نیستم و در هیچ سالی معلم نمونه پر نکرده ام، به نظرم معلم نمونه است که بهترین تعامل عاطفی، علمی و معنوی را با دانش آموزان دارد. معلمی که می تواند با عشق در کلاس احساس امنیت ایجاد کند و علم و زندگی را به دانش آموزان بیاموزد. معلم نمونه باید حضوری موثر داشته باشد و با رفتار خود به دانش آموزان درس زندگی بدهد.


برای رشد بیشتر و توسعه فرهنگی و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان چه راهکارهایی را پیشنهاد می کنید؟

کودکان و نوجوانان سرشار از خلاقیت و شکوفایی هستند، ما معلمان موظفیم شرایط و زمینه شکوفایی آنها را فراهم کنیم. ابتدا آنها را به خوبی درک کنیم، سپس با توجه به تجربه خود افق های پیش رو را توضیح دهیم، به آنها کمک کنیم تا اهداف خود را بشکنند و مراحل رسیدن به اهداف خود را ببینند و … جایی که بتوانیم مسیر آنها را به عنوان نورافکن روشن کنیم.


آیا روش تدریس خاص و منحصر به فردی را دنبال می کنید؟

روش تدریس من بیشتر اوقات طرح سوال، طوفان فکری و تدریس مشترک است.موضوعی که میخواهم تدریس کنم این است که ابتدا چند سوال در این زمینه از دانش آموزان بپرسم و سپس پاسخهای احتمالی را بدهم. من این تدریس مشترک را تا پایان کلاس ادامه می دهم و بچه ها در تدریس شریک هستند و خیلی وقت ها بچه ها به کشفیات جالبی می رسند از اینکه متوجه می شوند این درک برای من و آنها یک لذت معنوی بزرگ است. . ایجاد می کند.


دانش آموزان دیروز و امروز را چگونه ارزیابی می کنید؟

به نظر می رسد دانش آموزان امروزی دانش آموزان دیروز را نمی شنوند و دوست ندارند، زیرا آنها به خوبی درک نشده اند، اما من اینطور فکر نمی کنم. بچه ها هنوز معلمان خود را دوست دارند و به آنها احترام می گذارند، اما معلمان مشکلاتی دارند (نگرانی های زیادی). و دانش آموزان (آسیب های سایبری) این ارتباط را در این عصر کمی شکسته اند.


آموزش آنلاین چه آسیبی به نظام آموزشی کشور وارد کرده است؟

مهمترین عیب یادگیری آنلاین نبود تعامل بود، زیرا کودکان نمی توانند انگیزه لازم برای تلاش و پشتکار را داشته باشند، زیرا نمی توانند با معلم و همکلاسی خود ارتباط عاطفی برقرار کنند.

b2c45993 46eb 4155 81ba e4d684daddef خبر خاکستری


آموزش حضوری بهتر است یا آنلاین؟ چرا؟

یادگیری شخصی به هیچ وجه با یادگیری آنلاین قابل مقایسه نیست. هدف ما از آموزش انتقال یک سری اطلاعات به ذهن کودکان و نوجوانان نیست، بلکه هدف ما ترویج وجود و علم کودکان است و این امر جز با تعامل و یادگیری حضوری امکان پذیر است.


بهترین و تلخ ترین خاطره تدریس؟

تلخ ترین: یک روز سؤالات امتحانی هر دو کلاس یکی بود، امتحان کلاس اول را دادم و سریع با زنگ دوم به کلاس دوم رفتم و اجازه ندادم بچه ها زنگ تفریح ​​را بزنند تا سؤالات را متوجه نشوند. یکی از بچه ها اصرار کرد که بیرون آمد، اما من او را نگذاشتم و او نشست و بعدها که متوجه مشکلاتش شدم، از کارم پشیمان شدم.

شیرین ترین چیز: وقتی کلاس دوازدهم زنگ زدند و گفتند درسی که همراه من داشتند در کنکور نمره بالایی دارد و از این درس استقبال زیادی شد، در آن لحظه بیشتر از قبولی من خوشحال شدم. بازخوردی که دانش آموزان در مورد موفقیت خود می دهند، من را خوشحال می کند. من با هر موفقیتی بارها موفق می شوم.


مهمترین مشکلات و دغدغه های تدریس چیست؟

خدا را شکر دغدغه مالی ندارم و یکی از مهم ترین دغدغه هایم آسیب هایی است که به دانش آموزان فضای مجازی وارد شده است، یکی از دعاهای مهم من در شب های قدر ارتقای روحیه نوجوانان و جوانان بود.


در پایان اگر نکته باقی بماند. خوش آمدی؟

به نظر من معلم عشق از محبت مادر بالاتر است. برای دیگران، ممکن است تعجب آور باشد که نوزاد با شیرینی مادر را بیدار می کند و مادر با محبت از کودک خود مراقبت می کند. محبت مادر تا حدودی غریزی است، اما معلم دانش آموزان خود را با عشق واقعی دوست دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید