شهید سلیمانی معلم همه مسلمانان بود/ عشق به مردم در وجود حاج قاسم پایان ناپذیر است

ساعت: 13:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۳
کد خبر: 1921754

آیت الله مراوی گفت: حاج قاسم در مکتب نبوی بزرگ شد، خوشه ای از چنین مکتب تربیتی اهل بیت علیهم السلام بود، شهید سلیمانی مردمی بود و عشق به مردم در محضر امام زمان(عج) حاج قاسم تمام نشدنی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; آیت الله مروی پیش از ظهر امروز در اجتماع جهادگران خدمت و مقاومت در حضور هدم رضوی و خادم یاران امام رضا (علیه السلام) در محل اقامه نماز حضرت علی (علیه السلام) گفت: من هستم. خدا را شاکرم که فرصتی نصیبم شد تا در مراسم سومین سالگرد شهید رشید اسلام مجاهد انقلابی حاج قاسم سلیمانی شرکت کنم.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: شهید سلیمانی این مرد بزرگ حق همه ماست و برگزاری چنین مراسمی و شرکت در این محافل حداقل دینی است که ما به شهید می دهیم زیرا ادب و انسانیت می خواهد.

وی افزود: حضور ما در این مجالس محقق نخواهد شد، بلکه حداقل ادب و تواضع و ارج نهادن به زحمات و تلاش و کوشش بزرگان و بزرگان است.

آیت الله مروی یکی از ویژگی های زیارت معصومین را متذکر و تصریح به خصلت پند و اندرز در فرهنگ و رفتار آنان دانست و اظهار داشت: وقتی کسی را دوست دارید و او را دوست دارید، طعم تلخ او طعم تلخ شماست و شما. خود را در معرض آب و آتش قرار ده تا او را از بلا نجات دهی و این نشه است، یکی از امتیازات ائمه ما حالت نشه است و این بحث در بسیاری از عبادات مطرح شده است و این مورد پیامبر (ص) است. دیدن

تولیت آستان قدس رضوی افزود: این ویژگی ای است که مردم فدای ائمه معصومین علیهم السلام می کنند چرا که با تمام وجود و ظرفیت تلاش کردند تا ما را راهنمایی کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز سالگرد شهید سلیمانی است، گفت: مردی که جایش خیلی خالی است. حاج قاسم اشتباه می کرد و از درون می جوشید و از درون برای مردم و انقلاب و رهبری می سوخت و این کار برای جلب نظر نبود، این حقیقت و باطن او بود، حاج قاسم اگر در سوریه، عراق، یمن و غیره. با داعش او از سمت مستشار جنگید.

آیت الله مروی با بیان اینکه لقب امیرالقلوب برآمده از دل مردم است، تصریح می کند: نقشه های آمریکایی ها، مرتجعین منطقه و …. خنثی می شوند؛ آنها سعی داشتند چندین رژیم صهیونیستی ایجاد کنند، یک رژیم صهیونیستی مسلمان به مسلمان.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه بیشتر انرژی جهان در منطقه است، اظهار داشت: با این رویکرد و روی کار آمدن چندین رژیم صهیونیستی و شکل گیری مشکلات مختلف در منطقه، برخی به دنبال این بودند که تمدن بشری در خطر باشد. و باید تمدن بشری را حفظ کنند.
اما با نگاه عمیق رهبر انقلاب این طرح به ثمر نشست.

وی افزود: رهبری فرمودند باید با این طرح خطرناک مخالفت کرد، حاج قاسم پرچم را به اهتزاز درآورد و به مقاومت جان بخشید و نگذاشت این نقشه شیطانی و شیطانی اجرا شود. تحلیل درست و واقعی از مسائل یک منطقه .

آیت الله مراوی با تاکید بر اینکه شهید سلیمانی معلم همه مردم ایران و همه مسلمانان بود، تصریح کرد: حاج قاسم اهل حد و مرز نبود و نسب حاج قاسم اسلام، انقلاب و رهبری بود؛ در حالی که امام حسین(ع) را به عنوان یک شهید والامقام در نظر گرفت. او مردی آزاده و بنده خدا بود و مدیون هیچکس نبود، از گفتن حقایق هراسی نداشت و تحلیل های نادرست در اراده حاج قاسم تأثیری نداشت.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: حاج قاسم در مکتب نبوی بزرگ شد، خوشه ای از چنین مکتب تربیتی اهل بیت علیهم السلام بود، شهید سلیمانی مردی مردمی و عاشق بود. مردم در وجود حاج قاسم تمام نشدنی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید