عدم تعامل با فیفا به فوتبال آسیب می زند/با اصلاح این اساسنامه باید مسیر درست همکاری فدراسیون فوتبال و فیفا ترسیم شود.

ساعت: 16:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۱
کد خبر: 1791609

ما باید با همکاری های بین المللی در زمینه ورزش همگام باشیم

نماینده تربت جام، تایباد و باخرز به تشریح بند اول اساسنامه فدراسیون فوتبال پرداخت و گفت: عدم تعامل با فیفا به فوتبال آسیب می زند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مردم تربت جام، تایباد و بهرز در مجلس شورای اسلامی در خصوص اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران سخنان خود را اینگونه آغاز کرد: همکاری در عرصه ورزش در جهان از قوانین هنجاری که یکی از مقررات اصلی آن غیردولتی بودن سازمان ها است. تیم ملی فوتبال کشورمان یکی از اعضای با سابقه فیفا است و به عنوان یکی از قدرتمندترین تیم های فوتبال آسیا شناخته می شود. از طرفی او یک تیم قابل احترام در عرصه جهانی محسوب می شود. این نشان دهنده قدرت و اهمیت فوتبال ایران است. با این تفاسیر باید با همکاری های بین المللی در حوزه ورزش همگام باشیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینکه ما اصرار داریم که یک نهاد ورزشی دولتی یا شبه دولتی بماند و این اصرار منجر به عدم همکاری با فیفا و مانع حضور در عرصه های بین المللی شود و یا اینکه نمی توانیم میزبانی مسابقات مختلف را داشته باشیم. در دسته بندی های مختلف و نه می تواند تعامل سازنده ای ایجاد کند. این اتفاقات به فوتبال و ورزش ما آسیب می زند.

جلیل رحیمی افزود: در مجلس شورای اسلامی هر چه در توان داریم برای کمک به ورزش انجام می دهیم و تلاش می کنیم همکاری فدراسیون فوتبال و فیفا خوب باشد.

رحیمی ادامه داد: ما در مجلس شورای اسلامی فراکسیون ورزشی داریم که با فدراسیون های ورزشی از جمله فدراسیون فوتبال مرتبط است. سایر نمایندگان نیز با توجه به سطح دانش در چنین مواردی همکاری می کنند و اگر اتفاقی برای نمایندگان بیفتد، آنها را همراهی می کنند. همچنین در مورد ایجاد شرایط مناسب برای همکاری فدراسیون فوتبال و فیفا با اصلاح این اساسنامه صحبت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید