ناتوانی هیئت فدراسیون فوتبال در رعایت قوانین مجمع عمومی / نقض اساسنامه فدراسیون؛ عمدی یا از روی عجز؟!


ساعت: 06:47
تاریخ انتشار: 1401/02/20
کد خبر: 1837524

بی قانونی عجیب از سوی مدعیان حاکمیت قانون؛

هیئت مدیره فدراسیون فوتبال در روزهایی که به حاشیه رفته بود، در آخرین اقدام خود حتی از رعایت مفاد اساسنامه برای برگزاری قانونی مجمع عمومی عادی سالیانه کوتاهی کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ تقویم فوتبال ایران روز به روز به روز مهم دهم خرداد و سپس 30 آبان سال 1401 نزدیکتر می شود که از شرایط باثبات و عادی ساختمان فدراسیون فوتبال به ویژه در هیئت رئیسه اصلاً مشخص نیست. این موسسه

در اولین تاریخ ذکر شده؛ مجمع عمومی عادی سالیانه فدراسیون فوتبال با دستور کار بررسی آزادی موقت شهاب الدین عزیزی هادم و آزادی احتمالی 4 نفر از اعضای فعلی هیئت مدیره برگزار می شود.

علیرغم اینکه قطار در سریع ترین زمان ممکن به سمت مقاصد نامعلوم حرکت می کند، دو جلسه اخیر هیات رئیسه فدراسیون فوتبال به دلیل اختلافات فردی و در واقع به دلیل ترجیح منافع فردی بر ملی توسط عده ای مورد تایید قرار گرفت. اعضا. و با این تفاسیر آینده روشنی در راه فوتبال ملی ما وجود ندارد.

جلسه صبح یکشنبه اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال که با حضور عجیب سید شهره موسوی به صورت ویدئو کنفرانس و دستگیری وی همراه بود، به دلیل عدم حضور وی به رسمیت شناخته نشد. مهرداد سراجی.

کمتر از یک ماه مانده به برگزاری مجمع عمومی سالیانه، جلسات به مهم ترین رکن اجرایی فدراسیون فوتبال تبدیل شده است و کمتر از یک ماه مانده به برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه. ایران رو به پایان است.

اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران که مورد تایید فدراسیون جهانی نیز می باشد در بند 1 الف ماده 12 به صراحت اعلام کرده است که اخذ صورت جلسه از حقوق قانونی و بدیهی کلیه اعضا می باشد. سایر مدارک در دستور کار به همراه دعوتنامه باید حداقل 21 روز قبل از تاریخ تشکیل جلسه به دست اعضا برسد.

از اینجا نقض مفاد اساسنامه توسط اعضای هیئت مدیره آغاز می شود. به دلیل عدم تشکیل جلسات رسمی و عدم تصویب، جلسه بعدی هیات مدیره فدراسیون فوتبال به روز دوشنبه هفته آینده (26 اردیبهشت) موکول شد و این تاریخ 15 روز قبل از برگزاری مجمع عمومی سالانه فدراسیون فوتبال است. فدراسیون

قاعدتا گزارش عملکرد و صورت های مالی فدراسیون در این مدت تا جلسه 20 خرداد برای ارائه به مجمع عمومی باید به تایید و امضای کلیه اعضای فعلی هیات مدیره برسد. مشکلی که حتی اگر هفته بعد انجام شود دیگر شرط لازم 21 روز را ندارد.

البته حق تمامی 87 عضو فعلی مجمع عمومی فدراسیون فوتبال به عنوان بالاترین رکن فوتبال ایران برای دریافت دستور جلسه به همراه ضمایم فوق الذکر، بررسی یک به یک صورت های مالی و گزارش عملکرد. و افزایش ابهامات در مجمع عمومی. اینکه هیئت تا کنون نتوانسته مدارک را در مهلت 21 روزه تحویل دهد، تردیدهای زیادی را ایجاد می کند.

حالا بیایید یک قدم جلوتر برویم. طبق بند 2 ماده 37 اساسنامه FF; دلیل اخراج موقت یکی از اعضای فدراسیون برای ارائه به مجمع عمومی برای تصویب یا رد باید با انگیزه و همراه با دستور جلسه مجمع عمومی برای اعضا ارسال شود. با همین امکان برای حداقل 21 روز.

با علم به این موضوع اصلا معلوم نیست اگر جلسه تحت هر فشار و اجباری برگزار شود چه استدلالی پشت همه اظهارات اعضای هیئت مدیره خواهد بود. آیا آنها نامه یکی از مشاوران فعلی فدراسیون فوتبال را نقل می کنند؟ این موضوع اصلا متکی به قوانین قانون اساسی نیست.

از این رو، برگزاری مجمع عمومی در 19 خرداد که مهمترین دستور کار آن بررسی مجدد برکناری رئیس برکنار شده فدراسیون فوتبال بود، گام به گام با قانون اساسی ادامه پیدا نکرد و نتیجه آن ابهامات زیادی را به همراه خواهد داشت. دبیرکل به عنوان دبیر مجمع موظف به ارسال مصوبات به هیأت اعضا است اما در فدراسیون فوتبال خبری از رسمیت یافتن هیئت و مصوبات آن نیست.

اینکه هیئت مدیره فدراسیون فوتبال نتوانست مدارک لازم را در چارچوب قانون اساسی ارائه کند یک فاجعه است. یا هیئت مدیره نمی تواند جلسات خود و مدیریت کل فدراسیون را در زمینه نظارت مدیریت کند که در این صورت باید صلاحیت اعضای آن در جلسه مورد بررسی جدی قرار گیرد یا موارد دیگری وجود دارد.

خودداری یکی از 8 عضو فعلی هیئت مدیره از امضای گزارش مالی و فعالیت فدراسیون فوتبال، این شبهه را ایجاد می کند که قصد به تعویق انداختن ارائه آن بوده است تا اعضای جلسه نتوانند با آرامش و هدفمندی گزارش ها را بررسی کنند. به منظور یافتن اشتباه در آن; و با این خبرهای خیالی از سلامت مالی فدراسیون.

اگر هر یک از این شبهات ثابت شود، ادامه حضور این افراد به عنوان اعضای هیات مدیره اصلا به نفع فوتبال ملی نیست و اگر ثابت نشود، مهم ترین ایراد آن نقض مقررات ناخواسته آنهاست. قانون اساسی؛ همان ایرادی که رئیس سابق فدراسیون فوتبال به بهانه او برکنار شد.

با توجه به این موارد، اعضای مجمع عمومی فدراسیون فوتبال این حق را دارند که در جلسه 19 خرداد شرکت نکنند و یا درخواست تعویق آن را داشته باشند. آیا مجمعی که دستور جلسه آن در مهلت تعیین شده به دست اعضا نمی رسد، تشریفات و اختیارات لازم را خواهد داشت؟

هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در روزهایی که به عنوان ضبط صدای رئیس فیفا، درگیری در جلسات رسمی و پرتاب عصا، عصبانیت از عضو و وظایف مالیاتی در حاشیه قرار گرفت؛ او کمترین بازده مثبت و توانایی مدیریت بحران را دارد و با ادامه این روند، تردیدهای جدی در مورد بقای خود ایجاد خواهد کرد.

از قضا هیئتی که در بدیهی ترین وظایف خود کوتاهی کرده است، مدعی پاکسازی فوتبال و مبارزه با فساد است، در حالی که در اجرای قانون و اصول برگزاری کنگره بدون هیچ تشریفاتی غیر از قانون گریزی – اگر نه بی قانونی – ناتوان است. به. نام دیگری به او بدهید – او این کار را نخواهد کرد. بی قانونی عجیب از مدعیان قانون مداری!

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید