حضور مدیر نفت در کابینه تاج بدون استعفا از پست دولتی/ نقض آشکار ترکیب جنجالی اساسنامه فدراسیون فوتبال!


ساعت: 07:54
تاریخ انتشار: 25.04.1401
کد خبر: 1883333

زمین های تیمی که به فوتبال آسیب می زند پایانی ندارد.

به نظر می رسد تعلل و بی توجهی به موضوع نامزدی برای پست نایب رئیسی فدراسیون فوتبال تبعات زیادی برای فوتبال ملی ایران به همراه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ مراحل ثبت نام از علاقه مندان به رقابت برای تصدی پست های ریاست، نایب رئیسی و عضویت در هیات مدیره فدراسیون فوتبال به عنوان نمایندگان باشگاه ها، علیرغم اینکه مراحل احراز صلاحیت و مشخص شدن نامزدهای نهایی انجام شده است، به پایان رسید. تکمیل نشده است، بحث در مورد نامزدهای نهایی احتمالی وجود دارد و افراد با شانس بالا هستند.

در همین راستا می توان به خبر مهم « فراخوان هواداران فوتبال برای شکایت از مهدی تاج به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال » که توسط صادق رئیسی کیا از وکلای فوتبال ایران و نایب رئیس جمهور مطرح و منتشر شده است، اشاره کرد. پیشنهاد علیرضا اسدی و امیررضا واعظ آشتیانی; این حکایت از حساسیت بالای این انتخابات و تشدید لابی گری در مبارزات انتخاباتی حتی قبل از شروع رسمی آن دارد.

بیشترین بحث کابینه رئیس و نایب رئیس فدراسیون فوتبال برای مجمع انتخاباتی 17 شهریور، همان کابینه ای است که مهدی تاج ایجاد کرد و مهدی محمدنبی را به همراه منصور کنبرزاده به عنوان نایب رئیس اول و دوم مقدماتی معرفی کرد. کمیسیون انتخابات به احتمال زیاد کابینه تا پایان سال 1403 جایگاه های مهم فوتبال ایران را به دست خواهد آورد.

در احضار مهدی تاج مواردی مانند زیر پا گذاشتن قانون اساسی قدیم، انعقاد قرارداد شرم آور و مضر با مارک ویلموتس نماینده فعال فدراسیون فوتبال در کنفدراسیون فوتبال آسیا و زیر پا گذاشتن قوانین داخلی فدراسیون فوتبال برای جلوگیری از ورود وی. و حضور در جلسه پیش رو ذکر می شود، اما زمینه های این کابینه فصاحت و حدیث تنها با تاج وصل نیست و قائم مقام وی نیز دست خود را بر آتش نشان داد.

منصور کنبرزاده از اعضای هیئت مدیره سازمان لیگ و سرپرست سابق دبیرکلی سابق فدراسیون فوتبال در دوران ریاست شهاب الدین عزیزخادم فردی است که از سوی مهدی تاج به عنوان نایب رئیس دوم پیشنهادی و احتمالاً رئیس فدراسیون فوتبال ایران انتخاب و معرفی شد. سازمان لیگ؛ کسی که همه از قبل به خاطر مدیریتش در باشگاه های نفت و نفوذ زیادش در سازمان لیگ می شناسند.

حالا این مدیر نفت در حالی با رئیس سابق فدراسیون فوتبال وارد ائتلاف انتخاباتی شده است که همواره اخبار غیررسمی از جمله نقش بلامنازع وی در اداره فدراسیون موقت به سرپرستی سید میرشاد مجدی، مدیریت مجمع عمومی به گوش می رسید. فدراسیون و همچنین حضور وی به عنوان مشاور ارشد رئیس فعلی فدراسیون فوتبال.

اما مشکل این نیست که کنبرزاده به مجدی پشت کرده است. ماجرا از آنجا شروع می شود که منصور کنبرزاده از ابتدای آبان ماه 1400 با حکم جواد اوجی وزیر نفت و در بیست و سوم همان ماه با حکم معاونت به عضویت شورای مرکزی ورزش صنعت نفت درآمد. معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت، اداره کل بهداشت و تربیت بدنی این وزارتخانه وارد شد.

از آنجا که این سمت مهم به عنوان رهبری دولتی شناخته می شود، طبق بند ج ماده 3 پیوست شماره یک اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال قنبرزاده، برای شرکت در انتخابات فدراسیون فوتبال و تصدی هر سمتی باید به طور رسمی استعفا داد و تاییدیه خود را به کمیسیون بدوی انتخابات تقدیم کرد.


12232999 c10a 427c bf67 cfaf324d3106 خبر خاکستری

کنبرزاده هنوز این پست وزارتی را به شخص دیگری واگذار نکرده و نامه استعفای خود را به مدیریت عالی ارسال نکرده است. وی آخرین سفر خود به استان را در 25 تیرماه امسال به منطقه عملیاتی آگر و دالان انجام داد تا نشان دهد که قصد عقب نشینی از آن محل برای رقابت در این انتخابات را ندارد و احتمالاً نخواهد رفت.

این در حالی است که زمزمه هایی مبنی بر بازنشستگی قنبرزاده به گوش می رسد و ممکن است عدم تغییر وضعیت وی از سرپرستی به مدیرکلی اداره کل سلامت و تربیت بدنی وزارت نفت پس از 7 ماه نیز همین موضوع باشد. و در حالی که عمر عادی نظارت در ادارات دولتی و وزارتخانه ها معمولا بین 3 تا 6 ماه در نظر گرفته می شود.

با این تفاسیر، چنانچه کمیسیون بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال و مراجع نظارتی نسبت به تایید صلاحیت صحیح و شفاف کاندیداها اقدام کنند، بدون شک نباید قبل از ارائه نظر رسمی، صلاحیت حضور قنبرزاده در مجمع انتخاباتی را تایید کنند. استعفا از سمت دولتی فوق این حادثه برخلاف نص صریح و روح اساسنامه فدراسیون فوتبال رخ داده و پیامدهای بین المللی نامناسبی برای فوتبال ایران خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید