تصویب اساسنامه جدید فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین در مجمع عمومی


ساعت: 19:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۵
کد خبر: 1887473

مجمع عمومی فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین در ساختمان کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جلسه عمومی و سالانه فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین به منظور بررسی عملکرد سال 1400 و همچنین تقویم سال 1401، ظهر امروز (سه شنبه) در سالن جلسات کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد. در این مجمع سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، سید محمد پولادگر معاون توسعه قهرمانی و ورزش حرفه ای وزارت ورزش، آرش فرهادیان رئیس دفتر امور مشترک فدراسیون ها در وزارت ورزش ورزش، محمد طبی، دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک، شروین اسبگیان، رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین و سایر اعضا.

اصبغیان در این مجمع اظهار داشت: سال گذشته هفت جلسه هیات مدیره تشکیل و 33 موضوع به تصویب رسید. ما همچنین چندین رویداد داشتیم که در پارالمپیک توکیو رشته های ما 14 مدال از 24 مدال را کسب کردند. همچنین در پاراآسیایی جوانان بحرین که کاروان ایران مقام اول را کسب کرد، ورزشکاران فدراسیون کشورمان 75 مدال کسب کردند. 51 درصد مدال های کاروان کشورمان. فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین در یک سال گذشته موفق به کسب 102 مدال در ماموریت های مختلف شد. برگزاری اردوها و مسابقات مختلف از دیگر اقدامات ما بود. همچنین در سال 1400 در موضوع ورزش همگانی در بین فدراسیون ها مقام دوم را داشتیم.

وی افزود: سال گذشته بیش از 28 میلیارد تومان از وزارت ورزش و کمیته ملی پارالمپیک دریافت کردیم و 2.7 میلیارد تومان نیز از محل اسپانسر، دوره های آموزشی و سایر درآمدها درآمد جانبی داشتیم. روزی که من فدراسیون را تحویل گرفتم بیش از 90 نفر کارمند داشتیم، الان به 63 نفر رسیده است، سال گذشته در مجموع 9.7 میلیارد تومان و امسال ماهیانه 1.2 میلیارد تومان پرداخت می کنیم.

در ادامه جلسه گزارش حسابرسی و نقدی و بازرس فدراسیون ارائه و به تایید اعضای جلسه رسید. اساسنامه جدید نیز به رأی گذاشته شد و تصویب شد. همچنین پولادگار و صالحی امیری در حمایت از ورزش جانبازان و افراد دارای معلولیت سخنرانی کردند. در بخش پایانی مجمع، هیئت های ارشد نیز مورد ارزیابی قرار گرفتند.

صالحی امیری: ورزش ایران 2 سال سخت در پیش رو دارد

همچنین سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در مجمع عمومی فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان گفت: انگیزه من از حضور در مجمع امروز تقدیر و تشکر از زحمات اعضای مجمع به ویژه بود. کسانی که از استان های مختلف آمده اند. من عموما در هیچ مجمعی به جز مجمع پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولین شرکت نمی کنم.

وی ادامه داد: فکر می کنم ما آن طور که شایسته این قشر است به وظیفه خود عمل نکرده ایم، البته باید اذعان داشت که محمود خسروی وفا منشأ پیشرفت های بزرگی در این زمینه بود. همچنین فدراسیون با حضور اسبقیان پرش کرد و همین عنصر اخلاق و سلامت او اسبقیان را در این زمینه به شهرت رساند.

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: ما و کمیته پارالمپیک در یک ساختمان هستیم و نه تنها دشمن نیستیم، بلکه دوستی و رفاقت زیادی با هم داریم. ما دو همسایه نیستیم، بلکه دو سازمان در یک خانه زندگی می کنیم.

صالحی امیری گفت: برنامه هایی را در مجموعه المپیک مشخص کرده ایم که تا روز ششم شهریور پیگیری می کنیم. ما سعی کردیم بین دو گروه هماهنگی و همدلی داشته باشیم. همه می دانند که سه سازمان بزرگ ورزشی در چند سال گذشته همکاری نزدیکی با هم داشته اند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان در عرصه های مختلف برای کشور مشکل ایجاد می کنند، در ورزش هم همین تهدید را داریم اما نمی توانیم ابعاد آن را باز کنیم. در این مدت سعی کردیم چهره فرهنگی را در ورزش تقویت کنیم.

صالحی امیری یادآور شد: در این مدت تلاش کردیم با ایجاد موزه ملی ورزش با 2600 اثر، تاریخ شفاهی ورزش ایران را تکمیل کنیم، امکانات و بودجه را افزایش دهیم و ورزش قهرمانی را در اولویت ذهن مسئولان قرار دهیم. ، در حالی که هرگز نبود. همچنین سعی کردیم روابط انسانی، اخلاقی و فرهنگی را گسترش دهیم.

بالاخره رئیس کمیته ملی المپیک گفت: رسیدن به سکوی قهرمانی برای ما سخت نیست اما راه رسیدن به سکوی کشتی سخت است. ما سعی کرده ایم در برگزاری مراسم عزت نظام را نشان دهیم. نیمی از اعضای کاروان بازی های داعش فردا اعزام می شوند. ما همچنین ستاد را در هانگژو تشکیل دادیم و مقدمات کار را فراهم کردیم. دو سال آینده سال های سخت و سختی برای ورزش قهرمانی ایران خواهد بود.

پولادگر: قول می دهم به ورزش جانبازان و معلولان کمک ویژه ای کنم

محمد پولادگر معاون وزیر ورزش در اجلاس عمومی و سالانه فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان گفت: نظر عمومی نسبت به معلولان خوب نیست، البته نگاه ویژه دولت به ورزش وجود دارد. از جانبازان و افراد دارای معلولیت دارای معلولیت و این حوزه به خوبی حمایت می شود. ظاهری که در کشورهای دیگر موجود نیست. ما باید از این بابت قدردان دولت باشیم. یکی از دلایل این مشکل، اقدام مهم در مورد حقوق برابر بود که در هیچ کشوری وجود ندارد.

وی ادامه داد: سال ها حضور خسروی وفا در این عرصه دستاوردهای بزرگی برای ورزش جانبازان و معلولان به همراه داشته است. مالکیت ساختمان فعلی فدراسیون اقدام بزرگی بود که در زمان خسروی وفا صورت گرفت و باید قدر این اموال را دانست.

معاون وزیر ورزش گفت: همه باید تلاش کنیم تا این فشار جامعه برای مردم نمایان شود. این قشر، قوم خاص و برگزیده خداوند هستند و ما در قبال آنها مسئولیت انسانی، اخلاقی و دینی داریم. قول می دهم از هر نظر کمک ویژه ای به ورزش جانبازان و معلولان کنم.

پولادگر در پایان تصریح کرد: از دست دادن پرواز به دلیل جدایی از فدراسیون جانبازان و معلولان و تغییر به فدراسیون این منطقه را قبول ندارم. به نظر من باید از سایر حوزه ها کمک های فنی گرفته شود تا زمینه های مربوطه بهبود یابد. امیدوارم این فرهنگ سازی شود تا هر رشته در قالب فدراسیون مربوطه مورد حمایت و توجه قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید