نقش مهم انقلاب اسلامی در شکل گیری محور مقاومت/ راه پیش رو در مذاکرات رفع تحریم های نفتی، بانکی و اقتصادی است.


ساعت: 18:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۱
کد خبر: 1889384

ائمه جمعه لرستان با اشاره به نقش مهم انقلاب اسلامی در تشکیل محور مقاومت اظهار داشتند: راه پیش روی مذاکره رفع تحریم های نفتی، بانکی و اقتصادی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیر افلاک حجت الاسلام بهروز شمسی فر در خطبه های نماز جمعه این هفته خرم آباد با اشاره به 23 مرداد روز مقاومت اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامی ایران، اسرائیل در شش روز برخی کشورهای اسلامی را که در کنار هم بودند شکست داد. . وحشت اسرائیل در دل کشورها افتاد، اما پس از پیروزی انقلاب، محور مقاومت شکل گرفت که از ثمرات انقلاب است، بنابراین پس از پیروزی انقلاب و تشکیل محور. اسرائیل در هر جنگی شکست خورد.

وی افزود: یکی از اقدامات محور مقاومت مبارزه با ظلم است زیرا نهضت امام حسین(ع) به ما آموخت که در مقابل ظلم بایستیم و از مظلوم محافظت کنیم. داعش که توسط آمریکا ساخته شد سعی کرد عراق و سوریه را با هم متحد کند و با تفکر وهابی با حمایت آمریکا و ناتو و با پول و قدرت به کشور ما حمله کند، اما محور قدرت بر ضد آنها چرخید.

امام جماعت موقت خرم آباد گفت: داعش با تخریب اماکن مذهبی و تاریخی جنایات زیادی مرتکب شده است و اگر داعش مسلط شود امامزاده ها را ویران می کند و بعید نیست جنایتی را مرتکب شوند که ایزدی ها هم مرتکب نشده اند، اما محور مقاومت این گروه را نابود کرد و اگر مقاومت نمی شد باید در کشور خودمان با دشمن می جنگیدیم.

وی تصریح کرد: شهدا در هر زمان با دشمن روبرو می شوند، در طول پیروزی انقلاب، شهدا برای استقرار حکومت اسلامی با دشمن روبرو شدند، در دفاع مقدس برای تداوم انقلاب از جان خود گذشتند، شهدای حافظ سلامت برای حفظ سلامت جان دادند. سلامتی مردم و مدافعان جان خود را برای نابودی داعش و حفظ امنیت ایران دادند.

شمسی فر تصریح کرد: شهیدانی چون حمدانی و سلیمانی در این راه به شهادت رسیدند، اما کسانی که در این نظام به قدرت، سربلندی و انقلاب دست یافتند، بی شرمانه به شهدای مدافع حرم، حزب الله لبنان که در مقابل دشمن ایستاده است، توهین می کنند. تهاجمی در حالی که شهید حمدانی در منطقه افتخار می کند.

امام جمعه موقت خرم آباد خاطرنشان کرد: شهید حمدانی در زمانی که داعش در چند متری حرم قرار داشت و از حرمین دفاع می کرد با شجاعت، ایمان و تقوا با دشمن مقابله کرد و لازم است گروه ها و افراد سیاسی در مقابل خود سکوت نکنند. از این توهین

وی افزود: شهید سلیمانی و شهید حمدانی در چشم آزادی خواهان بزرگتر می شوند چرا که مدافعان حرم طاقت بار دیگر آتش خیمه و حرم را نداشتند.

شمسی فر با اشاره به اقدامات لازم برای ایجاد زیرساخت ها گفت: استان ما کوهستانی و مستعد سیل است بنابراین قبل از هر حادثه ای باید زیرساخت ها مهیا شود و امکاناتی فراهم شود تا اگر اتفاقی افتاد بتوان در عین حال کنترل کرد. هنوز خسارت سیل گذشته هنوز جبران نشده است.

امام جمعه موقت خرم آباد: با توجه به اینکه امرار معاش اکثر مردم از طریق کشاورزی و دامپروری تامین می شود، نظارت بر سدهای نیمه کاره استان که از جمله مصوبات سفر رئیس جمهور بود، ضروری است.

وی رعایت دستورالعمل های بهداشتی را الزامی خواند و تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا از مردم تقاضا می شود واکسینه شده و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.


راه پیش رو در مذاکرات، رفع تحریم های نفتی، بانکی و اقتصادی است

حجت الاسلام ابراهیم طهماسبی در خطبه های نماز جمعه این هفته کوهدشت گفت: بدبینی، دروغگویی و عدم قدردانی از دیگران از ویژگی های حسودان است، این افراد به دلیل داشتن توقعات زیاد دوست ندارند خوبی های دیگران را ببینند. و هرگز به دیگران خدمت نمی کند.به دیگران احترام نمی گذارد و آن را توهین می داند.

وی با اشاره به اینکه غیرممکن است انسان حسود خیرخواه دیگران باشد، افزود: حسود حاضر نیست بیماری خود و این خصلت بد را بپذیرد. قبل از درمان بیماری، فرد باید اعتراف کند که به این بیماری مبتلا است.

امام جمعه کوهدشت می فرماید: گاهی باید برخی از اعمال خود را پنهان کنیم تا در معرض حسادت دیگران قرار نگیریم، ریشه حسادت اعتماد به نفس است.

وی تصریح کرد: کسب علم و دانش بسیار ارزشمند است و انسان بخیل هلاک می شود.

طهماسبی با اشاره به سالگرد جنگ 33 روزه لبنان گفت: فاجعه این است که برخی تروریسم بر جهان اسلام مسلط شده و جنایت می کند. اگر ملت های مسلمان متحد شوند آمریکا و اسرائیل را بیرون خواهند کرد. رهبر معظم انقلاب فرمودند: تنها راه نجات فلسطینی ها مقاومت است.

امام جمعه کوهدشت با اشاره به تحرکات دشمن و انتشار شایعات در رسانه ها گفت: هنوز صحبت های تایید نشده ای از سوی دشمنان در دنیا منتشر می شود که توافق نزدیک است تا مردم را در مقابل دولت قرار دهند و بگوییم موافق هستند، اما ایران زیر بار نمی رود.»؛ اگر در صحبت هایشان صادق باشند، تحریم ها را لغو کنند، با جنگ اراده و شایعه پراکنی به میدان آمده اند؛ راه پیشبرد مذاکرات این است که تحریم های نفتی، بانکی و اقتصادی را لغو کنید.

وی با اشاره به قدرت ایران در فضا گفت: یک ماهواره ایرانی به همراه 16 ماهواره دیگر از قزاقستان توسط ماهواره روسی به فضا پرتاب شد که کاربردهای علمی فراوانی دارد و سنجش از دور است.

طهماسبی با اشاره به سخنان اخیر سید حسن نصرالله گفت: اسرائیلی ها تلاش کردند اراده فلسطینی ها را از بین ببرند اما با حرکت خوب نیروهای مقاومت پاسخ داده شد.

امام جمعه کوهدشت به تحولات عراق و یمن اشاره کرد و گفت: آمریکا و عربستان در این توهم هستند که در صورت عدم آتش بس موشک ها و پهپادها در یمن دقیق بوده و منابع نفتی را از بین می برند، بنابراین آتش بس در یمن اعلام می شود. مردم یمن نیز دو ماه اعلام کردند که اگر اوضاع به همین منوال باشد و محاصره شکسته نشود، عملیات و رژه بسیار مهمی را انجام خواهند داد.

وی در پاسخ به اظهارات پوچ یکی از سران قیام گفت: نقشه های دشمنان روشن است، آنها به دنبال نابودی ملت های مسلمان هستند. اگر صیانت از مدافعان حرم نبود باید در داخل کشور با داعش می جنگیدیم.

طهماسبی گفت: نیروهای انقلابی در شهرستان باید تقویت شوند تا انقلاب کنند و انقلابی عمل کنند، این روزها ایام جهاد است. از آنجایی که قطعاً کارها با این روش پیش می رود، دولت نیز به دنبال راه حلی برای مشکلات است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید