سفر آسان و ارزان را برای زائران به اماکن مذهبی فراهم کنید


ساعت: 16:32
تاریخ انتشار: 1401/01/25
شناسه خبر: 1822012

رئیس جمهور بر تسهیل و ارزانی سفر به اماکن مذهبی خارج از کشور و داخل کشور تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اولین جلسه شورای عالی حج و عبادت پس از 8 سال به ریاست رئیس جمهور تشکیل شد که در آن تسهیل و ارزانی سفر به اماکن مذهبی خارج از کشور ضروری بود. در داخل کشور تاکید شد.

سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در این جلسه تسهیل در سفرهای زیارتی را امری مهم دانست و با اشاره به آثار و برکات این سفرهای معنوی گفت: لازم است سازمان حج و زیارت با همکاری وزارتخانه های ذیربط نسبت به تامین اماکن زیارتی اقدام کند. بخصوص عتبات عالیات و سوریه از طریق هوا و زمین.

رئیس جمهور به شکایات اشاره کرد به درستی مردم نسبت به گرانی غیرعادی حمل‌ونقل هوایی به‌ویژه در مواقع خاص به دستگاه‌های دولتی مربوطه هشدار داده‌اند: به مردم اجازه ندهید به نام سفر معنوی و عبادتی که آرزوی عموم مردم است، به تجارت و سودجویی بپردازند. تحت فشار قرار دادم.

وی همچنین بر لزوم ادامه بازگشایی مرزهای زمینی با عراق تاکید کرد.

رئیس جمهور همچنین دستور داد روند کاهش قیمت ها و سهولت تردد زائران انجام شود چارترینگ هواپیماهای عازم عتبات توسط وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری به سازمان حج و زیارت تحویل داده می شود.

در این جلسه همچنین با دستور رئیس جمهور مقرر شد با توجه به فرصت باقی مانده تا ایام حج تمهیدات لازم برای ادای این شعائر دینی از سوی مقامات کشوری انجام شود و الزامات در این خصوص برآورده شود.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید