نماز جمعه مظهر وحدت مسلمانان و عظمت اسلام است/ لزوم افزایش مشارکت مردمی در اماکن مذهبی

ساعت: 19:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۲
کد خبر: 1794441

محمدبکر محمدی لائینی با بیان اینکه نماز جمعه مظهر وحدت مسلمانان و شکوه اسلام است، گفت: و جامعه شوید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ آیت الله محمد باکر محمدی لائینی امشب در جلسه شورای اداری و در مراسم معارفه امام جمعه میاندورود اظهار داشت: شهرهای مختلف مازندران ظرفیت های زیادی در زمینه جنگل، دریا و صنعت دارند که انتظار داریم ائمه اطهار(ع) این ظرفیت ها را داشته باشند. برای کمک کردن

وی با اشاره به اینکه یکی از کانون های عبادی نماز جمعه است، تصریح کرد: نماز جمعه و نماز جمعه از اهمیت بالایی برخوردار است و نور فرهنگ حق را منتشر می کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه مساجد و نماز جمعه تعطیل نشود، افزود: در شرایط فعلی باید مسائل بهداشتی رعایت شود و مراسم مذهبی و محافل مذهبی تعطیل نشود.

دیدگاه اسلام گسترش فرهنگ انسانی در جامعه است

فرماندار میاندورود نیز با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) گفت: امیدواریم همه بتوانیم صبر، ایمان، درایت و تدبیر را برای انجام امر صحیح الهی از بی بی دوالم بیاموزیم. همه ما مدیون تلاش هستیم و شهدای ایثارگر هستیم و باید راه واقعی آنها را ادامه دهیم.

حسین منفردی افزود: اصل نگاه به دین، نگاه به فرهنگ بشر است. برای داشتن جامعه ای سعادتمند باید به معجزه دین خود که فرهنگ گفتگو است توجه کنیم.

فرماندار میاندرود خاطرنشان کرد: برای افزایش شور عاطفی مذهبی در زمینه مشارکت و حضور مردم در نماز جمعه.

نماز جمعه؛ نماز وحدت آفرین است

رئیس شورای سیاسی ائمه جمعه مازندران نیز در این مراسم گفت: پایه های نماز جمعه پایه های امید، صلابت، ایمان، انقلابیون، مجاهدت، مبارز و رزمندگان کافر است.

حجت الاسلام محمد انتصاری گفت: نماز جمعه، نماز وحدت آفرین و درهم شکن دشمن است، بنابراین باید مشارکت مردم را افزایش دهیم و هر وزیری در درجه اول رونق دینداری و معنویت مردم را بر عهده دارد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران با بیان اینکه هم اکنون در 47 شهر استان مازندران نماز جمعه برگزار می شود، گفت: همه ما وظیفه داریم تا به امر معروف در جامعه بپردازیم. یکی از اعیاد مهم جامعه اقامه نماز جمعه است.»

انتصاری افزود: تریبون نماز جمعه بستر مطالبه گری، عدالت خواهی و مبارزه با فساد است، در جامعه اسلامی ما باید شایسته سالاری باشد نه خانواده و قومیت.

جامعه اسلامی باید آبرومند باشد نه قومی

امام جمعه جدید میاندورود همچنین گفت: با دستور مقام معظم رهبری، نماز جمعه یک قرارگاه فرهنگی است و امام جمعه فرماندهی این قرارگاه فرهنگی را بر عهده دارد.

حجت الاسلام محمدعلی حاجی زاده تاکید کرد: هجمه ها و توطئه های دشمن با هدف ایجاد فاصله بین مردم به ویژه قشر جوان با نظام و اسلام است و در این جنگ شناختی و ادراکی همه دستگاه های مسئول باید کمک کنند تا نور معنویت روشن شود.

امام جمعه میاندود گفت: اگر بتوانیم عدالت را برقرار کنیم و تبعیض را در جامعه رفع کنیم، اجرای آن یک امر فرهنگی است، امیدواریم توفیق خدمت صادقانه ما را تضمین کند.

باید بگویم؛ در پایان این مراسم از زحمات حجت الاسلام محمد نسب تقدیر و حکم امام جمعه میاندورود به حجت الاسلام حاجی زاده اهدا شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید