نماز جمعه نشانه عظمت اسلام و مسلمین است


ساعت: 10:45
تاریخ ارسال: 05/05/1401
کد خبر: 1885780

رئیس شورای سیاسی ائمه جمعه آذربایجان غربی:

حجت الاسلام عبدالله گفت: تنها تجمعی که هر هفته عظمت مسلمانان را در مقابل دشمن نشان می دهد، نماز جمعه است و نشان دهنده این است که مردم تماشاگر نیستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آروم نیوز ، حجت الاسلام والمسلمین امیرعبدال در همایش فضیلت های نماز جمعه میاندوآب که به مناسبت سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از اقامه نماز جمعه برگزار شد، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی که نماز جمعه بسیار مهم است و آیات و روایات زیادی در این باره وجود دارد.

رئیس شورای سیاست گذاری امام جمعه آذربایجان غربی، نماز جمعه را محل و بهانه ای برای ارتباط مستقیم مردم و مسئولان عنوان کرد و افزود: نماز جمعه حلقه اتصال دولت و مردم است و فرصت ارتباط مردم و مسئولان را فراهم می کند. .

وی بیان کرد: مسئولان نیز نماز جمعه را فرصتی برای ارتباط با مردم با صرف سفره می بینند و از سوی دیگر مردم دوش به دوش در نماز جمعه شرکت می کنند و به سوالات مردم پاسخ می دهند.

عبدالله در ادامه با بیان اینکه شیوه زندگی امروز ما به گونه ای است که اجازه تفکر را از ما سلب می کند و فرصتی برای بررسی شبهاتی که در طول هفته با آنها مواجه می شویم، نمی کنیم و تصریح کرد: نماز جمعه آخر هفته انسان را از شر آن خلاص می کند. یک خلاء سیاسی.. جز اینکه از نظر روحی صرفه جویی می کند و امام جمعه آن خلاء را در نماز جمعه پر می کند و به آن شبهات به صورت آشکار پاسخ می دهد.

رئیس شورای سیاسی ائمه جمعه آذربایجان غربی با اشاره به اینکه نماز جمعه نشانه عظمت اسلام و مسلمین است تصریح کرد: تنها تجمعی که باعث می شود عظمت مسلمانان هر هفته به رخ دشمن کشیده شود. آیا نماز جمعه نشان می دهد که مردم تماشاگر نیستند.

وی با اشاره به اینکه در روایات نماز جمعه کفاره همه گناهان در هفته است افزود: باید قدردان این نعمت باشیم.


نماز جمعه متعلق به مردم است

امام جمعه میاندوآب در این مراسم، نماز جمعه را بزرگترین اجتماع هفتگی در حکومت اسلامی دانست و گفت: نماز جمعه سکوی حکومت اسلامی است و نماز جمعه متعلق به مردم و محلی برای بیان سخنان است. مردم و مشکلات جامعه را به گوش مسئولان برساند.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده افزود: نماز جمعه متعلق به شخص خاصی نیست و این جایگاه که مظهر امامت و ولایت است باید تقویت شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید