نماز یکی از مهمترین و برجسته ترین عبادات در اسلام است / نماد یاد خدا در همه عرصه های زندگی با نماز آغاز می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، اولین همایش سراسری نماز با شعار «نماز نماد صلابت و قدرت معنوی در سپاه و بسیج» صبح امروز با حضور فرمانده سپاه در کردستان، مسئولان استانی، فرماندهی و انتظامی و ائمه جمعه و جماعت. در مقر سپاه مقدس کردستان برگزار شد.

در این مراسم سردار سید صادق حسینی با تبریک هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسلام، گفت: در قرآن به هیچ وجهی به اندازه نماز تاکید نشده است زیرا نماز بازدارنده گناه و مایه رستگاری است. . .

وی گفت: نماز ستون دین است و موجب تقرب به ملکوت مقدس الهی و تعالی هر انسان پاک و مؤمنی می شود، به طوری که هر عبادتی منوط به قبولی نماز است و در صورت قبولی نماز، همه انسان ها. عبادت پذیرفته می شود».

سردار حسینی با بیان اینکه اقامه نماز اخلاص و تقوا محسوب می شود، خاطرنشان کرد: اقامه نماز دسته جمعی، زیارت مسجد، با هم بودن، اتحاد و اتحاد روح انسان را تسکین و آرامش می بخشد، بنابراین به جای نماز خواندن و تلاش برای گسترش فرهنگ نماز است. وظیفه ای همگانی که باید در جامعه ترویج کنیم.

وی افزود: امروز سالروز شهادت آیت الله طباطبایی به عنوان اولین شهید در محراب انقلاب اسلامی است و اخلاق و منش علمای دینی ما برای اعتلای عزت است، بنابراین آنچه انجام می دهیم باید تبیین شود.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان خاطرنشان کرد: معنویت و ایمان مردم ما مایه صلابت و پیروزی است و همه پیشرفت ها به برکت روحیه معنوی جوانان است که ائمه انقلاب برای آن عنایت کرده اند. این شرایط.”

فرمانده قرارگاه استانی شهرامفر ادامه داد: نماز از واجبات دین مبین اسلام و از مهمترین و بارزترین عبادات است که اوج عبادات دیگر محسوب می شود.

سردار حسینی گفت: در هر جامعه ای که روح نماز و ادای این فریضه الهی حاکم و فراگیر باشد، بدون شک از هنجارشکنی ها، هرج و مرج، خویشتن داری و بارها کاسته می شود و حال مردم بهتر می شود. . آرامش و آسایش. “او زندگی خواهد کرد.

256529cd 85e4 4908 9959 fbd63f56a9c1 خبر خاکستری

نماد یاد خدا در همه شئون زندگی با نماز آغاز می شود

حجت الاسلام مرادی امام جمعه بیجار گفت: نماد یاد خدا در همه عرصه های زندگی با نماز آغاز می شود چرا که نماز یاد خدا و آرامش دل است.

وی گفت: فلسفه نمازهای پنجگانه این است که زندگی روزمره مردم با ذکر شروع و با ذکر تمام می شود.

امام جمعه شهرستان بیجار با بیان اینکه همه ارتباطات به جز ارتباط با خدا آسیب پذیر است و تنها یاد خدا باعث تقویت آن می شود، تاکید کرد: یاد خدا انسان را کنترل می کند و نمی گذارد انسان از مسیر الهی منحرف شود، بنابراین همه ارتباطات و روابط این جهان به یاد خداست و با او ارتباط برقرار می کند.

حجت الاسلام مرادی گفت: نماز تنها عبادتی است که به هیچ وجه حتی در میدان جنگ و در شرایط اضطرار و بیماری از عهده مردم بر نمی آید، بنابراین باید همواره در تایید آن در جامعه کوشا باشیم. “

وی تاکید کرد: نماز موجب تقویت دلبستگی خدا محور مردم و دعوت به قیامت می شود، همچنان که نماز در گذشته پرچمدار مبارزه با گناه و شرک بود و امروز نماز امنیت اقتصادی در جامعه دارد.

6ee5ca4a a0c6 4be1 9841 17398865aba2 خبر خاکستری

تنها عبادتی که انسان را به خدا نزدیک می کند نماز است

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری راز پیروزی همه ایرانیان را ایمان، دین و نماز خواند و گفت: نمازگزار با همدلی و همزبانی سعی در انجام اعمال فردی و اجتماعی دارد و از حرص بیزار است.

وی افزود: نماز عبادتی است که دارای آیات و داستان فراوان است و در قرآن یکی از مهمترین صفات انسان شایسته خواندن و اقامه نماز است.

ماموستا رستمی با اشاره به اینکه رستگاری نتیجه دعاست، خاطرنشان کرد: در این میان تنها عبادتی که انسان را به خدا نزدیک می کند نماز است.

امام جمعه سنندج افزود: نماز خواندن فقط برای صالحان نیست که به تنهایی نماز بخوانند.

در پایان این مراسم از خانواده های معظم شهدا تجلیل شد و از دعای وزرا تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید