امام حسین (ع) آیینه بصیر نماز است/ جوانان برای موفقیت در کار و زندگی، نماز را بهترین اعمال خود قرار دهند.


ساعت: 12:52
تاریخ انتشار: 1401/05/17
کد خبر: 1888543

محدث جوادی گفت: امام حسین (ع) آیینه بصیر نماز است و تجلی این اهمیت را در نماز ظهر عاشورا این حضرت می توان دید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محدث جوادی کارشناس علوم قرآنی در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: امام حسین (ع) آیینه تمام نمای نماز است و جلوه این اهمیت را می توان در نماز ظهر این روز دید. امام.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) با این اشاره نشان داد که نماز یکی از بهترین اعمال در هر زمان و مکان است و در هر شرایطی باید انجام شود.

جوادی افزود: امام حسین(ع) داغدار باید با برپایی نماز این نهضت سیدالشهدا(ع) را ترویج دهند.

این کارشناس با بیان اینکه متأسفانه برخی از جوانان نماز نمی خوانند، تصریح کرد: نماز بسیار هدایت کننده است و انسان نماز گزار هرگز به دایره تباهی کشیده نمی شود و از طرفی موفقیت در کار و زندگی تضمین شده است.

وی گفت: نماز پل ارتباطی بنده با خداوند متعال است و برای حفظ این پل ارتباطی باید در سه وعده شبانه روز این ارتباط تجدید شود.

جوادی با اشاره به اینکه عزاداری بدون نماز مانند صحرای بی آب و علف است، ادامه داد: امام حسین(ع) در صحنه جنگ نماز خود را اقامه کرد، لذا عزاداران باید نمازگزار و اهل نماز باشند و این را در رفتار و منش خود نشان دهند. دیگران.

این کارشناس تاکید کرد: نماز روح انسان را جلا می دهد و بنده را با خالق پیوند و دوستی می دهد اما متاسفانه نتوانستیم معنای نماز را برای نوجوانان توضیح دهیم تا در سنین پایین به رسالت نماز برسند و آن را در اولویت همه قرار دهند. اعمالشان در زندگی..

وی افزود: والدین نقش بی بدیلی در تربیت نسل اهل نماز دارند; اگر نماز را در اولویت زندگی خود قرار دهند، ناخواسته این فرهنگ به فرزندانشان نیز منتقل می شود.

جوادی تصریح کرد: خانواده ها فرزندان خود را برای اقامه نماز جمعی به مسجد بیاورند و بچه ها با فضای مسجد و نماز آشنا شوند.

این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در بعدازظهر عاشورا در کنار عزیزانش دعا کردند تا اهمیت این فریضه را به گوش همگان برسانند تا جوانان مکتب سازندگی مردم قیام کربلا را از نظر ادامه دهند. از این فریضه الهی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید