نماز مهمترین اصل برای دستاوردهای فرهنگی در جامعه / ترویج فرهنگ نماز یک وظیفه همگانی است

زمان: 14:32 ساعت
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۲
کد خبر: 1783910

اولین همایش اقامه نماز در سیستان و بلوچستان توسط سپاه سلمان استان برگزار شد و در آن از نماز به عنوان مهمترین اصل برای کمال فرهنگی جامعه یاد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ، اولین همایش اقامه نماز سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان با شعار “نماز نماد قدرت و قدرت معنوی” با حضور نماینده ولی فقیه در استان، فرماندهان نظامی، علما و روحانیون شیعه و سنی جمعی از مسئولان و خانواده های شهدا در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بازداشت شدند.

نماز مهمترین و اساسی ترین کار در عرصه فرهنگ است

آیت الله مصطفی مهامی نماینده ولی فقیه در این همایش با تقدیر و تشکر از سپاه پاسداران و دست اندرکاران برگزاری اجلاسیه نماز گفت: یکی از موضوعات و عرصه های مهم در جبهه کفر و ایمان، جهت گیری مناظره فرهنگی است. که فراتر از تهاجم فرهنگی، موضوع مانند خون فرهنگی است.

وی افزود: دشمن در دشمنی استوار و پایدار است و از همه عرصه ها و ابزارها استفاده می کند که یکی از آنها فرهنگ سازی و مقابله فرهنگی است.

امام جمعه زاهدان گفت: در این کار و میدان مهم تقابل که حوزه فرهنگی است، باید به دنبال زیرساخت ها، امور مهم و تاثیرگذار باشیم. اگر بخواهیم تمام تلاش خود را در عرصه فرهنگی به کار گیریم و در عرصه فرهنگی فرهنگ یک جامعه را اصلاح کنیم، باید ببینیم اساسی ترین، مهم ترین و مؤثرترین کار روی این مسائل فرهنگی چیست و روی آن تمرکز و تمرکز کنیم. آن . . فعالیت های ما در اطراف آن..

وی ادامه داد: نماز مهمترین، اساسی ترین و مؤثرترین کار و عمل در عرصه فرهنگ و در آیات قرآن است و ائمه و علما بر این موضوع تأکید فراوان دارند.

مهامی اذعان داشت: آنچه در قرآن کریم و چند آیه نقل شده است، نماز را نماد ایمان و مؤمن قرار داد و گفت: «یاد من را دعا کنید». انسان نباید در شناخت خدا کوتاهی کند، غفلت موجب زمین خوردن و هلاکت می شود، اگر این زنجیر ارتباط با خدا قطع شود مساوی است با سقوط، پس باید همیشه به یاد خدا بود که با دعا این ارتباط را برقرار می کند.

عنوان دعای مؤمن است، گفت: عنوان و علامت پرونده مؤمن، نماز است، در صورت قبولی نماز، در سایر امور تجدید نظر می شود و قبول می شود.

نماینده ولی فقیه در استان در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه نماز عمودی ستون خیمه دین است، گفت: نماز عمودی ستون خیمه دین است.

وی افزود: اگر قرار است در فعالیت های فرهنگی به دنبال اساسی ترین، مؤثرترین و مهم ترین کار باشیم، مهم ترین کار نماز است؛ همه فرهنگیان و متولیان امر باید به جایگاه نماز توجه ویژه داشته باشند.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم فرهنگ اقامه نماز را در کنار برچسب آن رواج دهیم و در این راستا از تجربیات فعالان موفق در این عرصه استفاده کنیم، تجربه ترویج این گونه مراسم از دیگر موضوعاتی است که باید به آن پرداخته شود.

به گفته مهامی؛ برای اشاعه و نهادینه شدن فرهنگ نماز و تحقق آن باید به مسائل مربوط به محتوا توجه شود و به معنا و مفهوم نماز، اجابت و اجابت در نماز توجه شود.

امام جمعه زاهدان گفت: باید با عمل مردم را به نماز دعوت کنیم، یعنی باید موظف به اقامه نماز باشیم تا الگوی عملی برای دیگران باشیم. انتظار اقدام در این زمینه را داشته باشید.

نماز معراج مؤمن و ستون دین است

سردار احمد شفایی فرمانده سپاه سلمان نیز در حاشیه این مراسم گفت: نماز معراج به روایت بزرگان دین مومن و ستون دین است.

وی با بیان اینکه باید سعی کنیم نماز را در ابعاد مختلف زندگی مردم تجلی کنیم، گفت: نماز نه تنها در عرصه عبادت مؤثر است، بلکه در سایر عرصه ها نیز می تواند آثار و برکاتی داشته باشد.

به گفته این مقام مسئول؛ اگر در نماز به راهها و ابزارهایی که دین مبین اسلام بر آن تأکید دارد بکوشیم، قطعاً این امر می تواند آثار و برکات خود را در زمینه های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و غیره اجتماعی داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید