ترویج فرهنگ پژوهش در جامعه علمی کشور یکی از اهداف جامعه الزهرا(س) است.


ساعت: 12:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۰
کد خبر: 1917126

معاون پژوهشی جامعه الزهرا(س) با بیان اینکه طرح های کلان با نگاه تحول آفرین در دستور کار قرار دارد، گفت: ترویج فرهنگ پژوهش در جامعه علمی کشور از اهداف جامعه الزهرا(س) است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ریحانه حقانی در گفتگو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی با تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و گرامیداشت هفته پژوهش گفت: افق پژوهشی و چشم انداز جامعه الزهرا سلام الله علیها هر ساله پیش بینی و برنامه ریزی شده است و معاونت پژوهشی پژوهشکده و پژوهشگاه معارف اسلامی در راستای عملکرد آنها گام برمی دارد.

وی ادامه داد: رویدادهای علمی همواره در معاونت پژوهشی و پژوهشی پژوهشکده معارف اسلامی برگزار می شود، اما برخی از برنامه ها نیز به صورت نمادین در هفته پژوهش برگزار می شود.

از برگزاری نشست های علمی تا تریبون های آزاد و مناظره های علمی در هفته پژوهش
معاون پژوهشی جامعه الزهرا(س) با اشاره به برنامه های هفته پژوهش گفت: برنامه های پژوهشی جامعه الزهرا سلام الله علیها با مشارکت مرکز پژوهش های معارف اسلامی و معاونت پژوهشی دانشگاه برگزار می شود. ، در دو قالب و در دو ساعت برنامه ریزی شده است و تا 3 آذرماه برگزار می شود و همچنین برنامه های موسسه علمی که از 5 آذر تا 1 دی ماه برنامه ریزی شده است.
وی افزود: برنامه های 28 تا 23 آذرماه که مطابق با نام ایام پژوهش برگزار می شود، این برنامه ها با موضوع زن و خانواده و با محوریت جهاد تباین توسط سه نایب رئیس سازمان برنامه ریزی شده است. پژوهش جامعه الزهرا سلام الله علیخا مرکز مدیریت حوزه های علمیه برادر و حوزه های علمیه سیستان.
حقانی محورهای هفته پژوهش از 28 تا 23 آذرماه را «پژوهش، زن، خانواده و تبیین جهاد»، «تبیین جهاد و پیشرفت های پژوهشی در حوزه»، «پژوهش و علوم شناختی با رویکرد اسلامی»، پژوهش، ابزار نام برد. و میدان های جنگ و آسیب های اجتماعی آن»، «حوزه و جهاد تبیین، بنیان تمدن اسلامی» و «علما و محققین، موتورهای تحقیق و جهاد تبیین» و افزود: نشست علمی با سه موضوع: «مشکلات الهیات فمینیستی، «مشکلات جنسیت و سیاست» و «مسائل متافیزیکی جنسیت» روز شنبه با مشارکت مؤسسه مطالعات زنان و خانواده برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد: جلسه پرسش و پاسخ روز یکشنبه 29 آذرماه از ساعت 11 الی 12 با حضور معاون جامعه الزهرا سلام الله علیها برگزار می شود. پیمایش میدانی» همان روز از ساعت 12:30 الی 13:30 بر سر مزار شهدای گمنام برگزار می شود.
معاون پژوهشی جامعه الزهرا(س) با اشاره به برگزاری سمینار «پژوهش و علوم شناختی با رویکرد اسلامی» با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا برته در روز دوشنبه، ادامه داد: نشست علمی علوم انسانی، هویتی و آسیب های اجتماعی با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن خیری روز سه شنبه برگزار می شود.
وی بیان کرد: مناظره علمی «تحلیل و بررسی نظام مندی حوزه های علمیه متناسب با انتقال دین به جامعه» از دیگر برنامه های معاونت پژوهشی است که چهارشنبه 2 آذرماه برگزار می شود.
حقانی یادآور شد: جشن هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران روز پنجشنبه 24 آذر در تالار بیداری اسلامی برگزار می شود.

ایجاد رویکرد تحول آفرین در برنامه ریزی پژوهشی جامعه الزهرا با چشم انداز پنج ساله
وی در ادامه افزود: در کنار این برنامه‌ها، رویکردی تحول‌آفرین در برنامه‌ریزی پژوهشی با چشم‌انداز پنج ساله ارائه کرده‌ایم. ما متناسب با رسالت و اهداف خود با مراکز علمی مختلف فعالیت های زیادی داریم، یکی از فعالیت ها انجام تحقیقات علمی بر اساس نیاز و ایده است، پژوهشی برای سازماندهی پروژه ها و فعالیت های علمی است.
معاون پژوهشی جامعه الزهرا سلام الله علیها با اشاره به افتتاح کتابخانه تخصصی مطالعات زنان و خانواده در هفته کتاب و کتابخوانی گفت: این کتابخانه تخصصی در کنار کتابخانه مرجع واقع شده و در حال غنی سازی است.
وی با اشاره به چشم انداز و برنامه میان مدت پنج ساله جامعه الزهرا در حوزه علمی پژوهشی، تصریح کرد: این برنامه پنج ساله نقش ها، جایگاه ها و ماموریت های حوزه پژوهشی را مشخص کرد و چند هدف اصلی داریم. از جمله ترویج فرهنگ پژوهش در جامعه، در علم کشور، پژوهشگران را به تولید محصولات بیشتر و غنی تر تشویق و ترغیب می کنیم، ظرفیت های پژوهشی موجود را برای استفاده دانشجویان و محققین توانمند تبیین می کنیم و محیطی تعاملی برای دستیابی به آن ایجاد می کنیم. برای پیشبرد اهداف در برنامه هایمان واحدهای تحقیقاتی را بشناسیم.
حقانی با بیان اینکه طرح های کلان با چشم انداز تحول در دستور کار قرار دارد، یادآور شد: یکی از فعالیت های معاونت علمی پژوهشی اولویت های پژوهشی است که بخشی از نیازهای جامعه را تامین می کند که با همکاری معاونت علمی پژوهشی انجام می شود. رهبری حوزه علمیه مرکز برادران و خواهران واقع شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید