انقلاب اسلامی احیای نماز جمعه است/اهمیت رشادت های رزمندگان اسلام در عملیات مرصاد


ساعت: 15:42
تاریخ انتشار: 31.04.1401
کد خبر: 1884734

ائمه جمعه لرستان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی احیای نماز جمعه است، گفت: رشادت ها و تاثیرگذاری رزمندگان اسلام بر منافقین در عملیات مرصاد بسیار مهم بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیر افلاک، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در خطبه های نماز جمعه این هفته خرم آباد اظهار داشت: گاهی اوقات آنقدر در فضای مجازی حرف های ظالمانه شنیده می شود که اگر مردم مجبور به پاسخگویی باشند باید هر کدام صدها جعلی صادر شود. این نشان می دهد که این سخنان دور از تقوا و عمل صالح است.

وی با اشاره به وقایع این هفته افزود: روز یکشنبه روز مبلا است که در مدینه منوره اتفاق افتاد، همچنین این روز روز اهدای انگشتر به حضرت علی (ع) و نزول آیات است. سوره دهر و همه این موارد بیانگر حقانیت رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و اینکه امامت و حاکمیت از آن حضرت علی (علیه السلام) و معصومین است و نیز بیانگر عزت و کرامت و عصمت ائمه اطهار است. پسندیدن.).

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به 14 مرداد سال 58 و برگزاری اولین نماز جمعه به دستور امام (ره) گفت: امروز حدود 900 نماز جمعه در سراسر کشور برگزار می شود. ستاد اقامه نماز و کارکنان ستادهای نماز جمعه سراسر کشور و استان لرستان نقش ارزنده ای در اقامه این نماز دارند زیرا این افراد در این سال ها حضور داشتند.

وی تصریح کرد: 14 مرداد پیروزی رزمندگان در عملیات مرصاد است، جمهوری اسلامی قطعنامه را صادر کرد، اما بلندپروازی صدام با حمایت آمریکا و منافقین جاهل ادامه یافت و تلاش کردند تدابیری اتخاذ کنند اما از سوی رزمندگان ارتش. ، ارتش، پلیس و نیروهای مردمی. و بسیج ضربه هولناکی به آنها وارد کرد و 70 تن از شهدای عملیات مرصاد از استان لرستان بودند، مردانی که در آخرین عملیات نظامی برگ درخشانی بر تاریخ مقاومت آن استان افزودند.

شاهروحی به روز تکریم خانواده اشاره کرد و افزود: بنیان خانواده بر احسان است و قاعده احسان و رحمت پرهیز از خشونت و رفتاری است که باعث آرامش و آسایش محیط خانواده می شود.

امام جمعه خرم آباد چرخه حرکت یک کشور را ناشی از استفاده از دانش و تجربه بازنشستگان برشمرد و گفت: این افراد هستند که این دانش را به نسل بعد منتقل کرده و بازنشسته شدند، انتقال این دانش نشان می دهد. که اکنون در اداره کشور نقش آفرینی می کند و معیشت این قشر باید به گونه ای باشد که آبروی آنها حفظ شود.

وی خاطرنشان کرد: دولت و مجلس باید به سرعت معیشت بازنشستگان را جبران کنند و مستمری بگیران نیز همان شیوه مطالبه گری را که در شأن آنها دنبال می شود و خشنود دشمنان نیست را دنبال کنند.


انقلاب اسلامی احیای نماز جمعه است

حجت الاسلام محمدرضا سبحانی در خطبه های نماز جمعه این هفته کوهدشت گفت: در هنگام مرگ انسان از لذات و حب دنیا بیزار می شود و ای کاش بین او و این امور فاصله بود و ارتباطی نبود. تاسیس نشده است.

وی افزود: حضرت امیرالمومنین(ع) باطن را به ما نشان داد، امیدواریم طوری در دنیا زندگی کنیم که هنگام مرگ حسرت ولادت خودمان را نخوریم.

امام جمعه موقت کوهدشت بر اهمیت تقوا تاکید کرد و گفت: بهترین واعظ و بهترین ذکر یاد مرگ است، مال، اعمال و فرزندان سه چیزی است که در هنگام مرگ در مقابل چشمان هر فردی ظاهر می شود توجه به این سه مشکل بر اعمال و رفتار ما و آخرت ما تأثیر می گذارد.

وی ضمن قدردانی از زحمات اداره بهزیستی کوهدشت و گرامیداشت هفته این سازمان خدمت رسانی تصریح کرد: برای خدمت به مردم باید حداکثر تلاش را کرد که بحمدالله دو سازمان بهزیستی و کمیته امداد شهرستان در این امر فعال و پویا هستند. توجه.

سبحانی با گرامیداشت سالگرد مباهله گفت: سیره شهید رجایی باید الگویی برای همه مسئولان کشور باشد.

امام جمعه موقت کوهدشت ضمن گرامیداشت اقامه اولین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی گفت: نماز جمعه یکی از سنت های حسنه اسلامی است که انقلاب اسلامی آن را احیا کرد، نماز جمعه باید پویا و زنده باشد و مشکلات مردم رعایت شود. در خطبه دوم.و مسئولین مسئول هستند.

وی با تاکید بر برخورد قانونی با ریش و اعمال مسائل فرهنگی، گفت: محجبه بودن خلاف شرع است، همانطور که شراب فروشی خلاف شرع است، راهکار منتقدان برای برخورد با ریش در جامعه چیست؟ باید فرهنگ سازی مناسب انجام شود.

سبحانی ضمن قدردانی از تلاش پرسنل پلیس برای تامین امنیت مردم گفت: برخی خانواده ها از ماجرای سگ گردانی در پارک کشاورتز گلایه دارند که از سوی برخی افراد به دلیل سلب آسایش آنها انجام می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید