«مرصاد» مخفیگاه منافقین کردل/ حضور 3 گردان از خراسان جنوبی در عملیات مرصاد


ساعت: 09:41
تاریخ ارسال: 05/05/1401
کد خبر: 1885767

مدیرکل حفاظت از آثار و نشر ارزش های حراست خراسان جنوبی اعلام کرد؛

فلاحی با بیان اینکه عملیات مرصاد یک عملیات کمین بود گفت: رزمندگان و ملت ایران در این عملیات بزرگ و فراموش نشدنی این درس را به دشمنان و منافقین دادند تا دیگر فکر حمله به ایران اسلامی را در خود نپرورانند. ذهن ها .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، مراسم بزرگداشت سالروز غرور آفرین عملیات مرصاد شب گذشته با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در مسجد امام حسین (ع) شهر یابرجند برگزار شد. خراسان جنوبی و مردم این شهر.

غلامرضا فلاحی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی در این مراسم گفت: استکبار جهانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی هشت سال جنگ را بر ملت ایران تحمیل کرد و مغلوب شد. لطف خداوند و رشادت رزمندگان

وی درباره عملیات مرصاد گفت: این عملیات در زمان تصویب قطعنامه طراحی شد و آخرین عملیات دوران دفاع مقدس به حساب می آید و منافقین نام آن را «بهروزی ابدی» گذاشتند.

فلاحی ادامه داد: در آن زمان منافقین با کمک صدام 23 تیپ تشکیل دادند و با این تصور که مردم ایران از جنگ خسته شده اند و هیچکس نمی خواهد در 12 مرداد 67 از طریق سرپل ذهاب خود را طی سه روز به تهران برسانند. مقابل آنها بایست..

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه عملیات مرصاد یک عملیات کمین است، گفت: منافقین با ورود به کشور به بیمارستان ها رحم نکردند و در 14 مرداد 67 عملیات مرصاد با رمز «یاعلی» برای مقابله با نیروهای سازمان خلق مجاهدین آغاز شد.

وی در ادامه گفت: در این عملیات فراموش نشدنی، رزمندگان از سه محور پشت مرزهای جمهوری اسلامی، دشمن را به عقب راندند و این عملیات بزرگ به دشمن درس عبرت داد تا دیگر فکر تجاوز به ایران اسلامی را پرورش ندهند. در ذهن آنها

فلاحی در نهایت تصریح کرد: سه گردان امام علی (ع)، امام رضا (ع) و الغدیر از خراسان جنوبی در عملیات مرصاد حضور داشتند و در این عملیات فقط «صفرعلی رضایی» از خراسان جنوبی به شهادت رسید.

لازم به ذکر است عملیات مرصاد در 4 و 5 مرداد 67 با رمز یا صاحب الزمان (عج) برای مقابله با حرکت منافقین و بازپس گیری مناطق تحت اشغال نیروهای بسیج و سپاه با پشتیبانی ارتش در اطراف شهرستان اسلام آباد غرب در استان کرمانشاه (بختران) انجام شد.

نیروهای مردمی و بسیجی که در راه پاسداری از نظام جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس جان خود را فدا کرده بودند، در اولین ساعات هجوم سربازان گروهک منافقین به کشور عزیزمان، شتافتند. خط دشمن با سرعت زیاد و با درایت و درایت فرماندهان و رزمندگان واقعی راه اسلام دست متجاوزان کشورمان را قطع کردند و مرصاد را به قبرستان خود تبدیل کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید